مدیریت فروش

گردش کار فروش : راهنمای فرآیند گردش کار فروش برای افزایش سود شما

گردش کار فروش : راهنمای فرآیند گردش کار فروش برای افزایش سود شما

گردش کار فروش : راهنمای فرآیند گردش کار فروش برای افزایش سود شما

بسیاری از کسانی که در زمینه فروش کار می کنند، این رشته را به دلیل انعطاف پذیری و تجربه برتری که اجرای استراتژی فروش شامل می شود، انتخاب می کنند.

فروشندگان به سرعت با نیازهای مصرف کننده سازگار می شوند و در صورت لزوم تاکتیک ها را تغییر می دهند.

اگرچه این چیز خوبی است، اما به این معنا نیست که چرخه فروش شما باید کاملاً بدون ساختار و بدون نقشه راه باشد.

برای حرفه ای شدن در فروش این محصولات به علاقه مندان و مدیران فروش پیشنهاد می گردد :

آموزش تحلیل فروش : هندبوک ، ویدیوهای آموزشی ، فایل و داشبورد آماده اکسل آنالیز داده های فروش

قیمت اصلی 390,000 تومان بود.قیمت فعلی 312,000 تومان است.
آموزش تحلیل فروش شامل ویدیوی آموزشی ، هندبوک PDF و فایل های اکسل می باشد. هدف از این آموزش تسلط بر آنالیز داده های فروش بوسیله فرمولها و فایل های اکسل است.

آموزش مدیریت فروش : پکیج آموزش ویدئویی و فایلهای اکسل کاربردی مدیریت فروش

قیمت اصلی 1,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 999,000 تومان است.
آموزش مدیریت فروش یک پکیج جامع شامل ویدوهای آموزشی و فایل های اکسل کاربردی است.پیش بینی فروش ، تارگت ، پورسانت (کمیسیون) و پروموشن فروش به صورت کامل در این پکیج آموزش داده می شود. کلیه فایل های اکسل همراه با ویدیوهای آموزش مدیریت فروش در اختیار خریداران قرار می گیرد.

آموزش پورسانت فروش : فایل اکسل محاسبه پورسانت فروش + ویدیوهای آموزشی پورسانت

260,000 تومان
آموزش پورسانت فروش یکی از کاربردی ترین آموزش ها در حوزه مدیریت فروش است. این آموزش شامل پورسانت ثابت ، پورسانت پله و پورسانت کالایی به همراه فایل های اکسل محاسبه پورسانت است.

الگوی برنامه فروش : آموزش ، هندبوک ، فایل اکسل و اکشن پلن برنامه ریزی فروش

قیمت اصلی 250,000 تومان بود.قیمت فعلی 225,000 تومان است.
الگوی برنامه فروش علاوه بر این که شما را با برنامه ریزی فروش و اجزای یک پلن فروش آشنا می سازد در مورد نحوه پیاده سازی یک اکشن پلن فروش نیز آموزش می دهد.

گردش کار فروش چیست؟

گردش کار فروش توالی از فرآیندهای ضروری است که تیم شما می تواند برای تکمیل فروش دنبال کند.

این ساختاری از مراحل است که به ساده ‌ترین شکل ممکن به مشتری کمک می‌کند تا به سمت پایین ‌تر قیف برود.

گردش کار فروش موثر به بهبود نرخ تبدیل ، کوتاه کردن چرخه فروش و افزایش کل درآمد حاصل از فروش کمک می کند.

گردش کار فروش، نقشه‌ های راه منعطف و قابل انطباق را ارائه می ‌کند که می ‌تواند به طور مستمر بهبود یابد تا با نیازها و ترجیحات مصرف ‌کننده همگام شود.

آیا نمی دانید چگونه فرآیند فروش را ساده کنید؟

به سادگی هیچ راهی بهتر از استفاده و اصلاح گردش کار فروش وجود ندارد، و فلوچارت فرآیند فروش تجسمی است که می تواند کمک کند.

چگونه یک کسب و کار می تواند از فلوچارت فرآیند فروش خوب بهره مند شود؟

فلوچارت فرآیند فروش یک راه آسان برای افزودن ساختار به گردش کار شما است.

این کمک بصری به هر یک از اعضای تیم فروش شما تصویری بزرگ از کل فرآیند فروش می دهد.

پیوندها یا فلش‌ها ، بسته به اینکه مشتری چگونه پاسخ می ‌دهد، می‌ توانند هر یک از اعضای تیم را در مورد کارهای بعدی راهنمایی کنند.

سرنخ های واجد شرایط تر

فلوچارت فروش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر یک از همکاران فروش از روند تعیین صلاحیت شده پیروی می کنند.

فرآیند صلاحیت یک مرحله حیاتی پس از تکمیل جستجو است.

انجام یک فروش، زمان ‌برترین بخش فرآیند فروش است.

این به این دلیل است که اگر به درستی انجام شود، هر مشتری بالقوه ای که به این مرحله از فرآیند رسیده است، علاقه واقعی و قصد خرید دارد.

شما نمی خواهید زمان تیم خود یا در واقع وقت مشتری را تلف کنید.

نقشه راه گردش کار فروش به تقویت صلاحیت ایجاد مشتری به عنوان یک فیلتر کمک می کند. اگر این بدان معناست که درصد بیشتری از مشتریان از این نقطه عبور نمی کنند، نگران نباشید.

در واقع این فقط به این معنی است که تیم شما زمان بیشتری برای تحقیق و جستجو خواهد داشت – و آنها در درازمدت سرنخ های واجد شرایط بیشتری خواهند داشت.

 

آموزش مدیریت فروش : پکیج آموزش ویدئویی و فایلهای اکسل کاربردی مدیریت فروش

 

بهبود تجربه مشتری

چه B2C چه  B2B، مشتریان مختلف نیازها و انتظارات متفاوتی خواهند داشت.

فلوچارت فرآیند فروش شما را قادر می سازد تا هر مرحله را به هر مشتری یا ارباب رجوع اختصاص دهید.

با مراحل منعطف ترسیم شده در طول مسیر، تیم شما قادر خواهد بود به خریداران بالقوه زمان مورد نیازشان را بدهد.

یا می توانند با یک فرآیند خرید ساده، فروش را تسریع بخشند. نکته اصلی این است که به هر تراکنش بالقوه توجه و انعطاف پذیری لازم داده می شود.

نتیجه به طور کلی بهبود تجربه مشتری است. و این فقط می تواند به معنای یک چیز باشد، درآمد و رشد بیشتر برای کسب و کار شما.

پیش بینی فروش دقیق تر

تقسیم گردش کار خود به نقشه ای از فرآیندها به مدیران شما کمک می کند تا بهتر تشخیص دهند چه چیزی کار می کند و چه چیزی شکست می خورد.

نرخ برد و درصد تبدیل را می توان برای هر اتصال یا مرحله در گردش کار فروش رد یابی کرد.

جزئیات بیشتر می تواند از طریق پیش بینی فروش بسیار دقیق تر، بینش بهتری به تیم شما بدهد.

هنگامی که به ابزارهایی مانند CRM و راه حل های دیگر متصل می شوید، این اعداد می توانند حتی در هدایت عملیات فروش قدرتمندتر باشند.

تکنیک های فروش پیشرفته

وقتی می‌توانید هر مرحله از گردش کار فروش را کمی (به صورت کمیت نشان دادن) کنید، به این معنی است که می ‌توانید آنچه را که باعث افزایش فروش می‌شود به حداکثر برسانید و آنچه را که مانع تبدیل مشتری می‌شود حذف کنید.

مصرف کننده امروزی به طور مداوم خواسته ها و رفتار خود را تغییر می دهد.

گردش کار فرآیند فروش، مدیریت را قادر می ‌سازد تا به طور یکپارچه فرآیندهای فروش را تغییر داده و بهبود بخشد تا با این تغییرات همگام شود.

افزودن آماری مانند نرخ برد امکان آزمایش و بهبود در زمان واقعی را فراهم می کند.

با یک نقشه کاملاً تعریف شده، هر مرحله باید قابل اندازه گیری و تکرار باشد.

تیم شما می ‌تواند جدید ترین تکنیک ‌های فروش را آزمایش کند و در نتیجه روند فروش شما را تسریع کند.

نقاط عطف واضح تر

با روشن شدن تمام مسیرهای فرآیند ممکن به صورت مشخص، هر یک از اعضای بخش شما نقاط عطف درگیر را خواهد دانست.

کاوشگران می دانند چه زمانی باید به سمت صلاحیت حرکت کنند یا چه زمانی یک خریدار را به متخصصان ارجاع دهند.

نقاط عطف فلوچارت به همه کمک می کند تا با یک هدف کلی بهتر با هم به عنوان یک تیم کار کنند.

این بدان معناست که مدیران فروش شما می توانند زمان کمتری را برای مدیریت خرد و زمان بیشتری را برای استراتژی صرف کنند.

درک مراحل فرآیند فروش، عناصر و بهترین شیوه ها

مفهوم فروش پیشینه ای بسار قدیمی دارد.

علیرغم سرعت تغییر تکنولوژی و سبک زندگی، مراحل اصلی ثابت باقی می مانند. با این حال، نحوه اجرای آنهاست که در حال تغییر است.

بیایید به هر مرحله از فرآیند فروش کلی نگاهی بیندازیم.

7 مرحله درگیر در فرآیند فروش

1. مشتریان بالقوه را پیدا کنید

اولین گام برای فروش، جستجو یا تولید سرنخ است.

فرآیندی که برای جست و جو ترسیم می کنید نحوه عملکرد بقیه گردش کار فروش شما را تنظیم می کند. بنابراین مهم است که روش های جستجوی قابل دوام و موثر را برای تیم خود انتخاب کنید.

بهترین تمرین این است که با دقت نظر خود شروع کنید. این به معنای ایجاد پرسونای خریدار یا نمایه سازی مشتریان ایده آل شماست.

هنگامی که نمایه های مشتری شما ایجاد شد، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه کانال های جستجوگر موجود را اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر در B2B کار می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که لینکدین منبع اصلی برای یافتن سرنخ های جدید فروش باشد.

البته، شما همچنین می ‌توانید این روش را با روش ‌های اثبات ‌شده دیگر، مانند فهرست ‌های ایمیل و تماس سرد با مشتریان احتمالی، ترکیب کنید.

2. نیازهای مشتریان بالقوه را کشف کنید

یک گردش کار فروش همیشه باید اعضای تیم را تا آنجا که لازم است به تحقیق هدایت کند.

این فرآیند کشف در طول کاوش به پایان نمی رسد. هنگامی که یک خریدار جدید بالقوه پیدا شد، زمان آن فرا رسیده است که فروشنده هر آنچه می تواند در مورد سرنخ جدید بیاموزد.

این به معنای جمع آوری هرگونه اطلاعات مربوط به فروش است، از جمله:

  • تاریخچه مشتری و شهرت در بازار و صنعت آنها
  • اعتراضات و نگرانی های احتمالی مشتری
  • مرتبط ترین اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات شما برای این مشتری
  • سرنخ ها و یادداشت های فروش گذشته برای جمع آوری بهترین تاکتیک ها و اطلاعات برای استفاده.

مؤلفه مهمی که اغلب نادیده گرفته می شود، تحقیقات کیفی است.

تمرکز بر روی اعداد برای ما آسان است، اما داده‌ های غیرقابل سنجش نیز هنگام تعیین نمایه ‌های خریدار مهم هستند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه در فرآیند فروش خود تحقیقات کیفی ایجاد کنید.

مهم است که این فرآیند کشف را طی کنید، زیرا در هنگام رفتن به مرحله بعدی به صلاحیت سرنخ کمک می کند.

اگر چیزی در مرحله آماده سازی بررسی نشود، اعضای تیم شما می توانند مشتری را رها کنند (فعلا) و به جستجو بازگردند.

3. با سرنخ های واجد شرایط ارتباط برقرار کنید

وقتی معلوم شد که یک سرنخ واجد شرایط پیدا کرده اید، زمان آن است که انتخاب کنید چگونه به آنها نزدیک شوید.

امروزه انتخاب ‌های ارتباطی زیادی مانند تماس ‌های تلفنی، ایمیل، پیام ‌رسانی، رسانه‌ های اجتماعی و کانال ‌های دیگر وجود دارد. باید به بهترین شکلی که شما را برای موفقیت آماده می‌کند، تماس بگیرید.

این می‌تواند گاهی ترسناک باشد، اما اغلب شما از علاقه واقعی خود آگاه هستید و دقیقاً می ‌دانید که محصول شما چگونه نیاز را از برطرف می سازد .

در هر صورت، همیشه می ‌توانید با ارائه یک هدیه، تبلیغ، یا آزمایش رایگان، مقاومت برای پیش ‌پرداخت را کاهش دهید.

حتی می ‌توانید با یک برنامه اقدام پیش ‌نویس شده درباره نحوه استفاده مشتری بالقوه از خدمات و مزایای تان، تماس بگیرید.

این نوع آغازگرهای دیالوگ به شما کمک می کند تا توپ رو به جلو حرکت دهید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید.

4. ارائه محصول یا خدمات

به نمایش گذاشتن یا ارائه در هر طرح کلی گردش کار فروش، زمان نمایش است.

ارائه زمانی است که شما توجه کامل یک خریدار بالقوه را داشته باشید – از آن عاقلانه استفاده کنید. اولا، هر ارائه ای که تهیه می کنید باید متناسب با نیازهای هر مشتری باشد.

شما می خواهید از یک الگو برای فروش استفاده کنید . از تمام عناصری که در اختیار دارید باید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید تا سرنخ ها و مشتریان بالقوه خود را شگفت زده کنید.

علاوه بر این، اطمینان از شخصی ‌سازی کافی برای نشان دادن نیازهای آنها (و آنچه می ‌فروشید!) به پیشروان، آسان می‌شود.

کمک ‌های بصری عالی هستند و نرم افزارهای مختلف فضای زیادی برای نمودارها، گراف ها، اینفوگرافیک ‌ها و عکس ‌هایی از محصولتان در عمل به شما می‌دهد.

با این حال، همیشه می توانید سادگی را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که طرح شما متناسب با گیرنده آن است.

و فراموش نکنید که از ابزارهای فناوری موجود استفاده کنید.

حتی اگر از طریق تلفن صحبت می‌کنید، می ‌توانید راه ‌حلی برای فروش پیشنهادی انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد به مواد موجود دسترسی داشته باشید و با گیرنده به اشتراک بگذارید.

در حالی که ما در مورد کمتر یا بیشتر صحبت می کنیم، به یاد داشته باشید که زمان زیادی را به مشتری بالقوه برای صحبت اختصاص دهید.

به بزرگترین مزایا و مرتبط ترین موارد استفاده برای مشتری خود پایبند باشید و به آنها فضایی برای پاسخ دادن بدهید.

به مشتریان اجازه دهید نظرات، نیازها و نگرانی های خود را بیان کنند، این کار به تشریح بیشتر رویکرد فرآیند باقیمانده شما کمک می کند.

5. به اعتراضات پاسخ دهید

هنگامی که بهترین پیشنهاد فروش خود را ارائه کردید، آماده پاسخگویی به اعتراضات مشتری باشید.

آماده بودن و حفظ پشتکار، کلید موفقیت است.

ایرادات رایج شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست:

  • مسائل مربوط به قیمت گذاری یا بودجه بخش
  • ناتوانی در درک مزایا
  • هیچ اعتقادی به توانایی اجرای محصول یا خدمات شما وجود ندارد.

توانایی غلبه بر مخالفت‌ های مشتری، حیاتی ‌ترین بخش فرآیند ارائه است (در غیر این صورت، چرا قبلاً خرید نکرده ‌اند؟)

نقشه گردش کار فرآیند فروش به راهنمایی اعضای تیم فروش برای اصلاح هرگونه اعتراض دشوار کمک می کند.

این شامل مکاتبه با مهندسی یا فناوری اطلاعات برای سؤالات فنی برای نگرانی های مربوط به گارانتی است.

تیم شما می ‌تواند به سرعت نگرانی ‌ها را حل کند و مسیرهای بهبود بیشتر را ساده ‌سازی کند. خریداران بالقوه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و احتمال تبدیل شدن آنها بیشتر است.

6. فروش را ببندید

اگر به همه اعتراضات سرنخ رسیدگی شده باشد، کاری جز بستن فروش باقی نمی ماند.

آنچه برای بستن معاملات باید بیفتد به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد.

اقدامات معمولی که فروش را می بندد شامل قیمت نهایی، مذاکرات توافقی، سپرده گذاری، و امضای قراردادها و سایر اسناد قانونی است.

نرم افزار اتوماسیون فروش یا راه حل های دیگر با قابلیت بیشتر به شما کمک می کند تا معاملات را سریعتر ببندید.

پس از نهایی شدن معامله، زمان آن است که مشتری را به مرحله بعدی چرخه خرید سوق دهید.

7. پیگیری

هر گردش کار فروش باید شامل مراحل پیگیری باشد.

در مرحله پس از فروش است که تیم شما می تواند به پرورش مشتری و دنبال کردن چرخه فروش ادامه دهد.

تیم فروش شما باید مشتریان جدید را به بخش های پس از فروش مانند موفقیت مشتری و پشتیبانی مشتری هدایت کند.

این به ورود و کاهش ریزش مشتری کمک می کند.

همچنین، از این بخش ‌ها است که فرصت ‌های فروش متقابل و افزایش فروش ایجاد می ‌شود – البته با مشارکت همکاران بخش پس از فروش!

یک فرآیند مؤثر ارتباطی همچنین به جمع آوری سرنخ های واجد شرایط مشتری از طریق ارجاعات کمک می کند.

عناصر اساسی فرآیند فروش

در حالی که مراحل اصلی یک گردش کار فروش ثابت می ماند، عناصری که کل را تشکیل می دهند می توانند متفاوت باشند.

هر کسب و کاری باید اجزایی را پیدا کند که مطابق با نیازهایش باشد.

صرف نظر از این، عناصر خاصی از فرآیند فروش وجود دارد که ضروری هستند:

نقش ها و مسئولیت های مشخص شده

ناگفته نماند که اگر افراد مسئولیت های خود را ندانند، نمی توانند آن را انجام دهند.

بیشتر اوقات، چرخه فروش شما شامل چندین عضو تیم می شود که چندین بخش را در بر می گیرند.

هماهنگ کردن همه این نقاط تماس مختلف و حفظ ثابت تجربه مشتری می تواند دشوار باشد.

داشتن گردش کار فرآیند فروش اولین گام برای پیروزی در نبرد است.

دومین عنصر مهم این است که مشخص کنیم نقش هر فرد در هر مرحله از فرآیند چیست.

این کار باعث می شود که نظم و ترتیب باقی بماند یا از انجام کارهای اضافی جلوگیری شود.

هنگامی که به درستی انجام شود، مشتری از فرآیند خرید یکپارچه لذت خواهد برد.

بازتاب دادن فرآیند خرید

شما می خواهید فرآیند فروش شما مطابق با انتظارات مشتری باشد. هنگام تحقیق و شناسایی شخصیت های خریدار خود، باید به ترجیحات کانال فروش مخاطبان هدف خود مجهز باشید.

این به معنای پاسخ به سوالاتی مانند:

خریداران شما چه نقش شغلی و چه سطحی دارند؟
برای خرید به کجا نگاه می کنید – آنلاین، آفلاین یا هر دو؟
فرآیند تصمیم گیری مشتری معمولی شما چیست؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند گردش کار فروش خود را با روند خرید خریداران بالقوه خود هماهنگ کنید.

نتایج قابل تایید مشتری قابل شناسایی

نتایج قابل تأیید مشتری  رگ حیاتی قیف فروش شما هستند.

آنها به شما کمک می ‌کنند تا در مراحل اولیه چرخه فروش، یک فرآیند کارآمد برای مشتری دارای صلاحیت را اجرا کنید.

با بهترین نرم افزار قیف فروش و سایر راه حل های فنی، می توانید به سرعت گردش کار فروش خود را تنظیم کنید یا نتایج قابل تأیید مشتری  خود را برای تبدیل بهتر بهینه کنید.

این به این دلیل است که نمایندگان فروش شما برای تأیید اعتبار سرنخ‌ها و منحرف کردن تلاش‌ های خود به ابزار دیگری مجهز خواهند بود.

با منابع و ابزار پشتیبانی می شود

هر گردش کار فروش که ارزش زمان روزانه را دارد باید با بهترین ابزار و منابع موجود پشتیبان ‌گیری شود.

دیجیتالی شدن با چیزهایی مانند پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرم افزار گردش کار اسناد، تیم شما را برای موفقیت آماده می کند.

صلاحیت تثبیت شده

در هر مرحله از فرآیند، شما می خواهید معیارهای صلاحیت را داشته باشید.

این نوع صلاحیت مستمر مشتری به فروشندگان شما کمک می کند و به آنها آموزش می دهد.

به عنوان بخشی از یک استراتژی گردش کار، هر نقطه از صلاحیت چرخه فروش کارآمدتر با نرخ تبدیل بالاتر مشتری را ایجاد می کند.

عدم دستیابی به یک امتیاز صلاحیت لزوماً به معنای کنار گذاشتن کامل امتیاز نیست.

در عوض، می ‌توانید یک جریان فرآیندی داشته باشید که آنها را به استخر اکتشاف هدایت می‌کند، جایی که می ‌توان آن ‌ها را بعداً دوباره ارزیابی کرد.

بهترین شیوه ها در ایجاد یک فرآیند فروش موثر

ایجاد یک فلوچارت فرآیند فروش می تواند با ابزارهای مدرنی که امروزه در دسترس است ساده باشد.

با این حال، ایجاد گردش کار بهینه مستلزم پیروی از برخی بهترین شیوه ها است:

نشت قیف فروش را شناسایی کنید

هنگامی که برای اولین بار گردش کار فرآیند فروش را تهیه می کنید، احتمالاً مناطقی خواهید داشت که به نظر می رسد سرنخ ها از بین می روند.

نشتی یک قیف فروش می تواند هر خط قیف فروش را به یک مرگ آهسته و دردناک وادار کند.

با استفاده از گردش کار فرآیند خود، اندازه گیری نرخ تبدیل هر جزء برای شما باید ساده باشد.

اگر مشاهده کردید که تعداد زیادی از سرنخ ها در یک یا دو مرحله از فرآیند به بن بست می رسند، از نشتی قیف فروش رنج می برید.

نترسید ! با داشتن اطلاعات فرآیند، شما و تیمتان به خوبی آماده خواهید شد. مراحل تکرار شونده و ردیابی داده ها شناسایی منابع نشت و “تعمیر” موثر آنها را آسان می کند.

یکی از منابع رایج نشت قیف، اعتراضات در طول فرآیند ارائه است. اعتراضاتی را که بیشترین میزان شکست را دارند پیدا کنید.

سپس تیم شما می ‌تواند برای یافتن بهترین مجموعه از مراحل برای مبارزه با سخت ‌ترین موانع برای تبدیل مشتری، با یکدیگر همکاری کند.

بخشهای مسدود شده را تعمیر کنید

درست مانند هر گردش کار در مهندسی یا توسعه نرم افزار، شما فقط می توانید به سرعت ضعیف ترین پیوند خود حرکت کنید.

ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ البته تنگناها!

هرگونه گرفتگی در قیف فروش شما بر سایر فعالیت های فروش تأثیر می گذارد.

و با این تنگناها، مهم نیست که چقدر از تولید سرنخ وارد می کنید. تلاش ‌های اضافی به هدر می‌رود زیرا سرنخ‌ های بالقوه همه به همان نقطه مسدود می‌رسند.

خبر خوب این است که با ایجاد یک گردش کار، شناسایی هر گونه گلوگاه بالقوه و حذف آنها برای شما آسان خواهد بود.

به عنوان مثال، شما با برنامه ریزی سریع جلسات مجازی مشکل دارید. و همانطور که همه ما می دانیم، شما باید در حالی که اتو داغ است از آن استفاده کنید.

به جای اینکه اجازه دهید علاقه مشتری به دلیل انباشت قرار ملاقات کاهش یابد، می توانید به جای آن یک گزینه آنلاین خود هدایت شونده ارائه دهید.

روش های فروش را با توجه به نیاز مشتریان تطبیق دهید

همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، تنوع مشتریان شما افزایش می یابد. این ممکن است به معنای اندازه سازمان، صنعت یا سایر عوامل شناسایی باشد.

اطمینان حاصل کنید که با رشد مخاطبان، انعطاف ‌پذیری به شما امکان می ‌دهد تا نیازهای هر نوع مشتری را تطبیق داده و مطابقت دهید.

مانند هر استراتژی تجاری، شما باید به طور مستمر فرآیندهای فروش خود را بهبود بخشیده و به روز کنید.

حتی ممکن است لازم باشد همه را دور بریزید و همه چیز را از ابتدا شروع کنید!

این لزوما چیز بدی نیست. این فقط به این معنی است که گردش کار فروش فعلی شما بیشتر شده است.

شاخص های کلیدی عملکرد را تعیین کنید

در فروش، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) اغلب با نرخ پرداخت پورسانت و پاداش همراه است.

آنها همچنین به مدیران اجازه می ‌دهند عملکرد تک تک فروشندگان را ردیابی کنند و مدیریت مشتری را به طور مناسب واگذار کنند.

اما نباید خودمان را گمراه کنیم؛ KPIها برای نظارت و بهبود هر فرآیند فروش در سفر مشتری حیاتی هستند.

این معیارهای کلیدی است که به ما امکان می دهد فرآیندهای به روز یا اضافی را برای گردش کار فروش آزمایش کنیم.

با نظارت بر KPIهای یکسان، می ‌توانیم به راحتی یک رویکرد جدید را با رویکرد قبلی مقایسه کنیم.

این نوع تست A/B مشخص می کند که کدام تکنیک برنده است.

KPI همچنین به شما کمک می کند تا اهداف تجاری خود را تقویت کنید. بسیاری از اوقات، می توانید از KPI ها به عنوان اهداف خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک فرآیند جدید را برای افزایش تبدیل یا کاهش از دست دادن تا X% هدف قرار دهید.

مقاله پیشنهادی : دوره های مدیریت فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *