تحقیقات بازاریابی

مطالعه موردی یا کیس استادی : نکات و مثالهای نوشتن مطالعه موردی یا Case Study

مطالعه مورد یا کیس استادی : نکات و مثالهای نوشتن یک مطالعه موردی یا Case Study

مطالعه موردی یا کیس اِستادی : نکات و مثالهای نوشتن یک مطالعه موردی یا Case Study

یاد بگیرید چگونه یک مطالعه موردی را به درستی بنویسید: نکات و مثال ها

مطالعه مورد یا کیس استادی : نکات و مثالهای نوشتن یک مطالعه موردی یا Case Study

مطالعه مورد یا کیس استادی : نکات و مثالهای نوشتن یک مطالعه موردی یا Case Study

این راهنمای مفید نحوه نوشتن یک مطالعه موردی را با تمرکز بر تعریف، مشخصات اصلی و هدف چنین نوشته‌ های دانشگاهی توضیح می‌دهد. این مقاله همچنین عناصری را که نوشتن مطالعه موردی را منحصر به ‌فرد می‌کند.

مطالعه موردی چیست؟

هیچ تعریف جهانی برای نوشتن مطالعه موردی وجود ندارد که با تمام انواع کارهای آکادمیک مطابقت داشته باشد. معمولاً یک مطالعه فشرده و مفصل است که مربوط به یک شخص، رویداد خاص، مورد، موقعیت یا مجموعه ای از موارد است که با یک زمینه یا یک هدف علمی شکل گرفته اند. برای تعیین شباهت ها و تفاوت ها یا به تصویر کشیدن یافته ها با روی آوردن به مفاهیم نظری خاص، باید تجزیه و تحلیل و تخمین مرتب و منظمی از یک فرد یا جامعه واحد ارائه کند.

بسته به دوره آموزشی و دستورالعمل‌ های ارائه شده، می ‌توانید رویکردی مقایسه‌ای، تحلیلی، توضیحی یا تأملی را برای نوشتن Case Study در میان چیزهای دیگر اتخاذ کنید. هدف اصلی ارائه تجزیه و تحلیل و روش شناسی بر اساس نمونه مطالعه موردی است که با تعریف استدلال های کلیدی به شما در دستیابی به یک نتیجه کمک می کند.

 

اندازه یک کیس اِستادی چقدر باید باشد؟

با یادگیری نحوه نوشتن مطالعه موردی، اکثر دانشجویان کالج مدام در مورد اندازه نوشته مطالعه موردی سوال می کنند. این به رویکرد آکادمیک، رشته و خود کیس استادی شما بستگی دارد. در اکثر موارد، نوشتن مطالعه موردی شما باید در مجموع از 500 تا 1500 کلمه باشد.

 

تفاوت بین مقاله پژوهشی و مطالعه موردی

تفاوت عمده در هدف نهفته است زیرا مقاله تحقیقاتی باید بر یافتن کارآمدترین راه حل برای یک مشکل خاص تمرکز کند. از سوی دیگر، کیس اِستادی برای تحلیل عمیق یک مورد خاص بدون ارجاع به دیدگاه‌های آکادمیک خاصی از موضوع تلاش می‌کند. همانطور که case study را می آموزید، درک این نکته ضروری است که نوشتن case study درخواست ترکیب اطلاعات قبلی در دسترس نیست، که اغلب نیاز رویکرد فردی به یک مشکل دارد. همچنین لازم است دیدگاه و تحلیل خود را در مقایسه با یک مقاله تحقیقاتی ارائه دهید که در آن باید انتشارات مرتبط مشابه با موضوع خود را نیز بررسی کنید.

 

انواع مطالعات موردی

با نوشتن یک مطالعه موردی به عنوان یک دانشجو، با انواع مختلفی از جنبه های کیس اِستادی مواجه خواهید شد. همانطور که در مورد آنها بیشتر می آموزید، متمرکز ماندن و تعیین اینکه چه نوع لحنی باید استفاده شود آسان تر می شود.

رویکرد اکتشافی (Exploratory Approach)

معمولاً به عنوان طرح کلی برای نوشتن عمیق تر یک کار استفاده می شود. باید موضوع را بررسی کند و بگوید که چرا ممکن است به تحقیق در مقیاس بزرگ نیاز داشته باشید. یکی از پیچیده ترین انواع مطالعات موردی رویکردی اکتشافی است.

مطالعه موردی توضیحی (Explanatory Case Study Writing)

 ترفند اینجا توضیح قضیه است. به عنوان مثال، زمانی که شما در رشته پرستاری تحصیل می کنید، جنبه توضیحی Case Study شما ممکن است توضیح علل بیماری و تأثیر برخی از درمان ها باشد. بخش پایانی چنین نوشته ای قابل تفسیر نیست و باید محدود باشد.

مطالعات موردی توصیفی (Descriptive Case Studies)

هدف در اینجا ایجاد الگویی بین موضوع انتخابی شما و نظریه خاصی است که باید در مورد آن تحقیق کنید. عمدتاً برای بهبود نظریه موجود بر اساس یک مورد خاص تلاش می کند.

مطالعات موردی درونی / باطنی (Intrinsic Case Studies)

 اجازه ندهید این کلمه شما را بترساند زیرا هدف آن فقط تحقیق عمیق تر در مورد موضوع مورد سوال است. تجزیه و تحلیل مطالعه موردی را تنها با پرداختن به آنچه دارید ارائه دهید. هدف در اینجا تمرکز روی موضوع و محدود کردن خود با کاوش در آن مورد خاص است.

مطالعات موردی ابزاری (Instrumental Case Studies)

در اینجا شما باید با استفاده از مواد خود به عنوان ابزار یا ابزاری که شما را به شواهد علمی هدایت می کند، به عناصر مطالعه بپردازید. هنوز لازم است یافته های خود را توضیح دهید.

مورد گزارش دهی جمعی یا سریها (Collective (Series) Case Reporting)

 اینها رویکرد جالبی را نشان می‌دهند، زیرا فرد بیش از یک مطالعه موردی را انجام می‌دهد و موارد مختلف را با هم مقایسه، تضادها را بررسی یا ارزیابی می‌کند تا شروع یک مطالعه جدید را نشان دهد.

همانطور که یاد می گیرید چگونه یک مطالعه موردی انجام دهید، به یاد داشته باشید که می توانید دو مورد از این نوع را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه عمیق تری از تحقیقات تحلیلی خود برسید. برای تعیین اینکه چه نوع رویکرد آکادمیک را باید در پیش بگیرید، همیشه با روبریک درجه بندی (grading rubric) خود را بررسی کنید و سپس مواد کیس اِستادی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در حین کار بر روی تکلیف خود، در وقت تان صرفه جویی زیادی خواهید داشت.

 

مقاله پیشنهادی : سخنران انگیزشی : چگونه به یک سخنران انگیزشی عالی تبدیل شویم

 

روبریک چیست؟ روبریک راهنمای نمره‌ دهی است که معیارهای قضاوت درباره کار دانش‌آموزان را در مورد بحث، مقاله، عملکرد، محصول، مشکل نمایش کار، نمونه کارها، ارائه، سؤال انشا-هر کار دانش‌آموزی که می‌خواهید ارزیابی کنید، مشخص می‌کند. rubic ها در حین یادگیری، انتظارات از دانش آموزان را مشخص تر می کنند.

 

قوانین فرمت / قالب Case Study

یادگیری نحوه قالب بندی یا فرمت نوشتار ضروری است زیرا یکی از آن عناصری است که به دانشجو کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا کار را به درستی درک کرده یا خیر.

در اینجا قوانین اصلی برای یادآوری وجود دارد:

  1. هر مقاله مطالعه موردی باید با عنوانی شروع شود که اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد بحث را در اختیار خوانندگان شما قرار دهد. باید از اطلاعات پس زمینه به طور مختصر صحبت کند.
  2. همانطور که مطالعه موردی را توصیف می کنید، باید جزئیات اساسی را در مورد یک شخص یا رویدادی که کاوش می کنید بیان کنید تا تمام اطلاعات اولیه لازم برای تعیین اهداف و پیچیدگی را به مخاطب ارائه دهید.
  3. همچنان که طرح کلی خود را ایجاد می کنید، به یاد داشته باشید که باید حداقل یک استدلال کلیدی را توصیف کنید که کار شما را جالب و ارزشمند جلوه دهد.
  4. در دستورالعمل های اولیه یا در سند مطالعه موردی که در دست دارید به چه مشکلات و موانعی اشاره شده است. در مورد آنچه که دوست دارید کشف کنید صحبت کنید. استفاده از نقل قول ها و استنادها (quotes and citations) توصیه می شود.
  5. حداقل یک راه حل ارائه دهید. در مورد اینکه چگونه می توان به مشکل در کیس اِستادی پرداخت و اینکه چه روش هایی را برای رسیدگی به مشکل انتخاب کردید ، صحبت کنید.
  6. نتایج را شرح دهید. در مورد فواید و نتایجی که در نتیجه نوشتن خود به دست آورده اید شرح دهید. همچنین ممکن است بسته به مطالعه موردی، نقل قول ها را درج کنید و آنها را با تحلیل خود ترکیب کنید.
  7. نتیجه. در مورد توصیه های مختلف صحبت کنید و حقایقی را که کشف کرده اید خلاصه کنید. این قسمت برای اکثر انواع نوشتن مطالعه موردی مناسب است.

آنچه در نتیجه داریم معمولاً به چهار بخش اصلی ختم می‌شود که عبارتند از: مقدمه، پاراگراف ‌های بدنه که در آن در مورد مشکل صحبت می‌کنید، توضیح و ارائه بخش ِ یافته‌ های خود، و نتیجه نهایی که در آن نتایج را بیان می‌کنید. مکانیزم نوشتن به سبک فرمت نوشتاری مانند MLA یا APA بستگی دارد.

 

الگوی قوانین رفرنس دهی مطالعه موردی به سبک MLA:

 

نام خانوادگی، نام نویسنده. عنوان مطالعه موردی شما (به صورت مورب). مکان ناشر.

Author’s Last Name, First Name. Title of Your Case Study (in italics). Location of the Publisher.

فرمت منبع دهی APA برای مطالعه موردی:

 

تفاوت مهم با سبک قالب بندی APA این است که باید شامل صفحه جلد و فهرست مطالب باشد که خوانندگان شما می توانند هر قسمت از گزارش و قسمت خلاصه اجرایی را ببینند. الگوی استناد برای صفحه مراجع به شرح زیر است:

نویسنده(های) (سال). عنوان مطالعه موردی شما. تعداد مطالعه موردی.

Author(s). (Year). Title of your case study. Number of case study.

رفرنس دهی مطالعه موردی به سبک هاروارد:

 

نام خانوادگی نویسنده یا سردبیر، حروف اول. (سال) «عنوان مطالعه موردی شما» [مطالعه موردی]، عنوان مجله، دوره (شماره)، صفحات شماره صفحات.

Author or Editor’s Last Name, Initials. (Year) “Title of your case study” [Case Study], Journal Title, Volume (Issue), pp. page numbers.

 

چگونه یک مطالعه موردی بنویسیم: راهنمای گام به گام

همانطور که یاد می گیرید چگونه یک کیس اِستادی را به درستی بنویسید، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ نکته مهمی از قلم نیفتاده است:

مرحله 1: موضوع خود را انتخاب کنید.

حتی زمانی که از قبل سندی برای کار با آن دارید، اولین قدم انتخاب بیانیه ، موضوعی است که باید رویکرد مطالعه شما را به مشکل منعکس کند. ابتدا ایده های مختلف موضوع مطالعه موردی را در نظر بگیرید! اطمینان حاصل کنید که چیزی را انتخاب می کنید که نه تنها مطالعه موردی شما بلکه دوره و ایده های مرتبط شما را نیز منعکس کند.

مرحله 2: نوع مطالعه موردی خود را تعیین کنید.

ممکن است یک مطالعه موردی گویا یا مجموعه ای از موارد باشد که باید با آن کار کنید. برای اینکه در مسیر درست باقی بمانید، دوباره آنرا با روبریک درجه بندی خود چک کنید.

مرحله 3: طرح کلی مطالعه موردی ایجاد کنید.

 این بخش مهم ترین است زیرا باید روی مقدمه Case Study خود کار کنید. ارائه اطلاعات پس زمینه و تشریح مشکل مطرح شده در سند Case Study ضروری است. همانطور که یک طرح کلی ایجاد می کنید، با حقایق کلیدی که به اهداف شما می پردازند شروع کنید و در حین مطالعه آنچه دارید، یادداشت برداری کنید. این یادداشت ها ممکن است در طرح کلی برای مطالعه موردی شما ذکر شوند. اساساً، یک طرح کلی باید حاوی اطلاعاتی در مورد شخص یا رویداد، مشکل و اهدافی باشد که می‌خواهید به آن برسید، راه‌ حل شما، نتایج کارتان و همچنین دعوت به اقدام (در صورت وجود).

مرحله 4: در مورد پرونده خود تحقیق کنید.

 قبل از اینکه به پایان نامه برسید ابتدا در مورد مسئله تحقیق کنید. به مطالعات موردی مشابه نگاه کنید و ببینید چه شباهت هایی ارزش بررسی دارند.

مرحله 5: بیانیه پایان نامه خود را توسعه دهید.

باید مشخص باشد و می بایستی مسیر را برای خوانندگان شما تعیین کند. همچنین می توانید از منابع خارجی برای حمایت از ایده اصلی خود استفاده کنید. حداقل یک مدرک ارائه کنید.

مرحله 6: به استدلال های مهم در پاراگراف های بدنه رسیدگی کنید.

هر پاراگراف بدنه باید با یک جمله موضوعی شروع شود که در آن چندین ارجاع به یک عنصر مهم ذکر شده در کیس اِستادی اصلی قرار دهید.

مرحله 7: روی نتیجه گیری خود کار کنید.

 پاراگراف آخر شما جایی است که باید اطلاعات را جمع بندی کنید و توصیه هایی برای تحقیقات بیشتر پیشنهاد دهید.

به یاد داشته باشید که اکثر چالش‌هایی که در مقاله مطالعه موردی با آن مواجه می‌شوید را می‌توان با بررسی روبریک درجه‌بندی خود برطرف کرد. با شروع از عناوین انتخابی گرفته تا خلاصه‌ای که ممکن است مجبور باشید در نمونه کار خود بگنجانید، دستورالعمل‌های اصلی ممکن است به شما کمک کند تا تعیین کنید قبل از شروع نوشتن چه کارهایی باید انجام شود.

 

چگونه یک پیش نویس مطالعه موردی بنویسیم

اجازه دهید فرض کنیم که باید یک تکلیف ایجاد کنیم که در آن نمونه ‌های مطالعه موردی کسب ‌و کار می‌توانند مفید باشند. در حالی که می‌توانید به صورت آنلاین نگاهی بیندازید و الگوهای سایرین را ببینید، متخصصان EduBirdie توصیه می‌کنند الگوی نوشتاری زیر را که راه آسان‌تری برای انجام این کارها است ، بررسی کنید:

مقدمه (Introduction)

الف) هدف مطالعه را مشخص کنید (این می تواند شکست شرکت یا یک نوآوری موفق توسط یک فرد خاص باشد).

ب) نوع تحقیق موردی را تعریف کنید .

سابقه (Background)

الف) اطلاعات اولیه را توصیف کنید (در مورد شرکت یا یک شخص، گروهی از افراد یا یک رویداد صحبت کنید).

ب) مزایا و معایب مشکل را توضیح دهید (اهمیت و دلیل مرتبط بودن آن با شما و جامعه را بیان کنید).

ج) روش ها و اهداف خود را مورد بحث قرار دهید (روش تحقیق خود را تنظیم کنید).

ارزیابی موردی (Case Evaluation)

الف) نکات اصلی و فرعی را از هم جدا کنید (از مهمترین عناصر شروع کنید و با مواردی که اهمیت کمتری دارند ادامه دهید).

ب) به نقاط قوت و ضعف رویکرد خود بپردازید (بحث کنید که چرا رویکرد شما ممکن است همه طیف مشکلات تجاری را پوشش ندهد).

ج) در مورد محدودیت ها صحبت کنید (توضیح دهید که با چه موانعی روبرو بوده اید و Case Study چه مواردی را ارائه نکرده است).

راه حل های پیشنهادی (Proposed Solutions)

الف) مکتب فکری خود را توضیح دهید (اطلاعاتی را بر اساس یک روش خاص یا یک مفهوم علمی ارائه دهید).

ب) نکات مثبت رویکرد تان را شرح دهید (در مورد جنبه های مثبت راه حل خود بحث کنید).

ج) فرضیه خود را تنظیم کنید (با خیال راحت مفروضاتی بسازید و استراتژی تحلیلی ایجاد کنید).

یافته های تحلیلی (Analytical Findings)

الف) خلاصه ای از یافته های خود را ارائه دهید (شما می توانید از یک لیست فهرست وار برای بحث در مورد یافته های خود استفاده کنید).

ب) پایان نامه خود را با یک نتیجه مرتبط کنید (به خوانندگان خود در مورد پایان نامه و مهمترین استدلال خود یادآوری کنید).

توصیه ها (Recommendations)

الف) توصیه‌های مفید احتمالی را ارائه دهید (می‌توانید راه ‌حل‌ های جایگزین را توصیه کنید یا پیشنهاد دهید که چگونه می‌توان به محدودیت‌ها توجه کرد).

ب) ادبیات بیشتر را توصیه کنید (می توانید به مطالعه عمیق تراشاره کنید).

 

نحوه ایجاد یک عنوان صفحه و استناد به یک Case Study

به عنوان مثال، در مورد ساختار Case Study در فرمت APA، ممکن است مجبور شوید یک عنوان ایجاد کنید.

در اینجا قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید:

– سر صفحه باید شامل عنوان در حال بحث با شماره صفحه در گوشه بالا سمت راست باشد. خود سر صفحه باید یک اینچ حاشیه داشته باشد و با حروف بزرگ (در زبان اصلی) تایپ شود.
– عنوان مطالعه موردی باید به صورت سبکی از حروف بزرگ ، در مرکز و با فونت درشت باشد.
– نام شما باید در مرکز باشد.
– دپارتمان و نام دانشگاه خود را وارد کنید.
– کد و نام دوره در مرحله بعدی قرار می گیرند و در مرکز باقی می مانند.
– نام استاد شما باید در قالب «دکتر جان گرااتی» ارائه شود.
– تاریخ باید: ماه، روز، سال (3 ژوئن 2021) باشد.

تمام این نوشته ها باید از فونت Times New Roman، اندازه 12 استفاده کنند.

مثلا:

Effects of Transwave Synthesis: An Engineering Audio Therapy Case Study

Carrie Wood

Department of Audio Engineering, Berkeley School of Music

ENGN 223: Synthesis and Audio Therapty

Dr. Andrew Johnson

May 4, 2019

 

الگوها / قالبها و نمونه های استناد کیس اِستادی

اجازه دهید فرض کنیم که باید به یک Case Study توسط دیوید لی استناد کنیم که در وب ‌سایت انتشارات هاروارد بیزینس ریویو در سال 2022 منتشر شده است. باید تاریخ انتشار، نام مطالعه موردی و شماره مرجع ویژه‌ای را که می‌تواند کمک کند به دست آوریم. در اینجا استناد ما به سبک APA است:

Lee, D. (2022). What Does Diversity Mean in a Global Organization? (HBR Case Study). HBR No. R2203X-PDF-ENG.https://hbsp.harvard.edu/product/R2203X-PDF ENG?Ntt=&itemFindingMethod=search

اکنون یک مطالعه موردی مبتنی بر کتاب درسی به این صورت خواهد بود:

نویسنده(های) یا ویراستار(های) مطالعه موردی. (سال انتشار). عنوان فصل یا مطالعه موردی. با اولین حرف اول. نام خانوادگی و حرف اول. نام خانوادگی (ویرایش)، عنوان کتاب (صص) نام ناشر

Author(s) or Editor(s) of the case study. (Year of publishing). Title of chapter or case study. In First initial. Last Name, and First initial. Last name (Eds.), Title of book (pp.) Publisher’s Name

مثلا:

 

Patterson, J. (2009) The Apple’s Take On Luxury. In J. Walden, Cases of Marketing Success (pp. 34-39). Bailey Publishing House.

قالب MLA از این الگوی ساده برای استنادهای مطالعه موردی پیروی می کند:

نام خانوادگی، نام نویسنده. عنوان مطالعه موردی (به صورت مورب). مکان ناشر، مجله یا سازمان.

Chandler, Nigel. “Disney and Disability Cases on Screen.” American Journal of Cinemetography, vol 14, no. 2, 2004, pp. 281-99.

 

نمونه های Case Study

بدون شک، نمونه های مطالعه موردی متعددی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، اما همه آنها از ساختار لازم پیروی نمی کنند و ممکن است کار نهایی شما در پایان متفاوت باشد. مهمترین چیز این است که مطالعه موردی را به درستی معرفی کنید، حتی اگر مجبور باشید آن را با لحنی بازتابنده بنویسید. در اینجا از یک نمونه صحیح مقدمه و اهداف مطالعه موردی آورده شده است:

یک مطالعه موردی شخصی

مناظره در مورد مطالعات موردی اوتیسم در بین دانش آموزان کالج توسط دانشگاه ایالتی آریزونا، گروه روانشناسی.

مقدمه

خود را موظف می دانم که این مطالعه موردی شخصی در مورد اوتیسم را در محیط دانشگاهی بنویسم . زیرا توانسته ام با قرار گرفتن در بین افراد طیف اوتیسم موفق به انجام این کار شوم. با این حال، برای برخی از افراد، اوتیسم اغلب به عنوان یک ناتوانی و مانعی برای یادگیری دیده می شود. در برخورد با مسائلی مانند حساسیت مفرط و واکنش غیر معمول به نور و صدا، می توانم بگویم که هر موردی متفاوت است. تجربه شخصی من، اگر هیچ شرایط پزشکی همراه با اوتیسم وجود نداشته باشد، هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که ادعا کند این بیماری بر روند یادگیری به طور منفی تأثیر می گذارد.

در حالی که مسائل عصبی خاصی وجود دارد، فقط سرعت فرآیند یادگیری است که نقش مهمی ایفا می کند. مشکل اصلی اوتیسم و ​​فرآیند یادگیری این است که افرادی که با این بیماری زندگی می کنند در موقعیت ناتوانی قرار می گیرند و حتی برای سایر اعضای جامعه مضر هستند.

همچنان که برخی از دانشمندان اوتیسم را یک مانع یادگیری و یک ناتوانی ذهنی می دانند، هیچ فرمول جهانی وجود ندارد که تشخیص نهایی را ممکن سازد. اگر صحبت از یک نقص عملکردی باشد، اساتید کالج و دانشگاه ها باید چارچوب خاصی را به منظور کمک به هر دانش آموز بر اساس شایستگی ها و مهارت های علمی خود برای رسیدن به موفقیت فراهم کنند.

اهداف

امید من در نگارش این مطالعه موردی این است که به باورهای غلط رسیدگی شود و به دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی اجازه دهد تا بدون نگرش مغرضانه، اوتیسم را در محیط آموزشی بررسی کنند. امیدوارم که تجربه شخصی من در مورد اوتیسم، به عنوان یک دانشجوی دانشگاهی، بتواند به شناخت علائم مرتبط کمک کند و با اجازه دادن به دانش‌آموزان دارای شرایط برای یادگیری و پیشرفت، به مدیریت شرایط به روشی متفاوت کمک کند.

وقتی به کمک فوری نوشتن نیاز دارید!

ما می دانیم که نوشتن مطالعه موردی ممکن است بیش از حد پیچیده به نظر برسد، با این حال صمیمانه امیدواریم که این راهنما به شما کمک کرده باشد تا اکثر سوالات و نگرانی های خود را در مورد این نوع نوشتن روشن کنید. اگر هنوز احساس می‌کنید سر در گُم هستید یا باید فوراً کارها را انجام دهید، کمک کیس اِستادی حرفه‌ای را در نظر بگیرید. مهمترین چیز این است که در صورت نیاز با مراجعه به کارشناسان آنلاین به دنبال کمک باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *