پاورپوینت بازاریابی

سخنران انگیزشی : چگونه به یک سخنران انگیزشی عالی تبدیل شویم

سخنران انگیزشی : چگونه به یک سخنران انگیزشی عالی تبدیل شویم

چگونه به یک سخنران انگیزشی عالی تبدیل شویم

مقدمه

سخنرانان انگیزشی برای اکثر مردم ناشناخته نیستند. آنها تا حد زیادی بر زندگی شخصی و حرفه ای روزمره پیروان خود تأثیر می گذارند و در مواقع سخت به آنها کمک می کنند. به همین دلیل عجیب نیست که کسی بخواهد یک سخنران انگیزشی شود.

ممکن است برخی از سوالات در ذهن فردی که مایل به یادگیری در مورد این موضوع است ایجاد شود. سخنران انگیزشی کیست؟ چه مراحلی برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی وجود دارد؟ چه کسی به سخنران انگیزشی نیاز دارد؟ این مقاله آموزنده به این سوالات همراه با بسیاری از عوامل مهم دیگر پاسخ خواهد داد.

بنابراین، برای به دست آوردن بینش کامل در مورد تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی با دنبال کردن چند مرحله آسان، حتماً کل محتوای مقاله را بخوانید.

سخنران انگیزشی کیست؟

سخنرانان انگیزشی، یا سخنرانان الهام بخش، سعی می کنند از طریق قدرت کلام خود و هنر متقاعد سازی، شنوندگان خود را برانگیزانند، الهام بخش آنها باشند و ایشان را تحت تأثیر قرار دهند.

آنها مطمئن می شوند که یک تصویر جایگزین و در عین حال مثبت از جنبه های مختلف زندگی ارائه می دهند. و سعی می کنند به افرادی که در زندگی خود مشکل دارند کمک کنند. این سخنرانان می توانند زندگی شنوندگان خود را با تأثیر مستقیم بر ذهن آنها متحول کنند.

چه کسی به یک سخنران انگیزشی نیاز دارد؟

پس از درک این که یک سخنران انگیزشی چه کاری انجام می دهد، ممکن است شخص بپرسد که کدام فرد برای تحت تاثیر قرار گرفتن و ایجاد انگیزه به سخنران انگیزشی نیاز دارد. ممکن است افراد مختلفی وجود داشته باشند که سخنرانان انگیزشی می توانند نقش مهمی برای آنها ایفا کنند. برخی از آنها به شرح زیر آورده شده است.

  • یک فرد افسرده و بی انگیزه ممکن است به یک سخنران انگیزشی نیاز داشته باشد تا دوباره انگیزه بگیرد و بهترین زندگی خود را داشته باشد.
  • افرادی که با نوعی استرس فیزیکی یا روانی مواجه هستند ممکن است نیاز به گوش دادن به سخنران الهام‌ بخشی داشته باشند که می‌ تواند به آن ‌ها در روزهای سختشان انرژی و امید بدهد.
  • یک فرد ناراضی می تواند پس از گوش دادن به سخنان کاریزماتیک یک سخنران انگیزشی انگیزه پیدا کند و با شادی دوباره شارژ شود.

چرا کسی یک سخنران انگیزشی استخدام می کند؟

فرض کنید شما یک کارفرما یا صاحب کسب ‌و کار هستید که شرکتی را اداره می‌کنید و تعداد زیادی کارمند دارید. در این شرایط یک سخنران انگیزشی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟ آیا استخدام یک سخنران انگیزشی برای مشاغل و موسسات مزایای دیگری دارد؟ بیایید دریابیم.

روحیه کارکنان شما افزایش می یابد

فرسودگی شغلی یک پدیده واقعی است و در صورت عدم کنترل می تواند درد سرساز شود. به همین دلیل است که برای کنار آمدن با روحیه پایین کارمندان، که احتمالاً ناشی از حجم کاری بیش از حد، تغییر شرایط محل کار، تغییرات در پروژه و موارد دیگر است، ممکن است به یک سخنران انگیزشی نیاز داشته باشید تا به کارمندان خود شور و شوق جدیدی بدهد.

می‌توانید به آنها معنای هدفمندی بدهید که نشان می‌دهد خدمات و کمک ‌های آنها چقدر برای شرکت ارزشمند است. با تقویت روحیه کارکنان خود، قطعاً می توانید بهره وری شرکت خود را افزایش دهید.

می توانید چشم انداز و ماموریت کسب و کار خود را به آنها یادآوری کنید

با یک روال کاری شلوغ، هر کارمندی ممکن است از چشم انداز یک شرکت دور شود و در نهایت در جهتی بدون نظارت کار کند.

به همین دلیل است که باید به طور مداوم کارکنان خود را در جریان ماموریت و چشم انداز خود قرار دهید تا به طور عملی به اهداف کسب و کار خود برسید.

یک سخنران انگیزشی می تواند به طور موثر این کار را برای شما انجام دهد و به طور قابل توجهی بر ذهن نیروی کار شما برای مدت زمان بیشتری تأثیر بگذارد.

کار تیمی بهبود می یابد

در میان بسیاری از الزامات تجاری دیگر، کار تیمی یکی از تأثیر گذارترین ویژگی های هر شرکتی است. این به طور مستقیم بر عملکرد و بهره وری کلی کسب و کار تأثیر می گذارد. و در صورت غفلت می تواند کارایی هر سازمان را به خطر بیندازد. به همین دلیل است که سازماندهی کارمندان و متخصصان خود در قالب یک تیم برای دستیابی به اهداف کسب و کارتان به طور مؤثر، همیشه یکی از مهمترین عناصر است.

یک سخنران انگیزشی می تواند گروهی از افراد پراکنده را به یک تیم تبدیل کند و هر فرد را متوجه نقش ویژه ای کند که به طور کلی برای سازمان ایفا می کند. او می تواند فعالیت ها و کارگاه های ویژه ای را برای تقویت پیوند تیمی آنها تدارک ببیند و آنها را به مسیر تعالی هدایت کند.

الزامات آموزشی سخنران انگیزشی

یک سخنران انگیزشی مشتاق معمولاً دارای مدرک لیسانس در زمینه کسب و کار، روانشناسی یا مطالعات ارتباطات است.

بر اساس پلتفرم مشاوره شغلی محبوب Zippia، تقریباً 58٪ از سخنرانان انگیزشی دارای مدرک لیسانس هستند. در حالی که نزدیک به 16٪ از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. طبق آمار همین پلتفرم، تقریباً 23 درصد از سخنرانان انگیزشی رشته خود را به عنوا نیک منبع درآمد و کسب و کار انتخاب می کنند. در حالی که 12 درصد ارتباطات و 11 درصد روانشناسی را انتخاب می کنند. از این رو، اهمیت این سخنرانان انگیزشی برای شرکت ها و سازمان ها را می توان به طور موثر از طریق این آمار سنجید.

8 تا از مهمترین مهارتهای یک سخنران انگیزشی

برای تبدیل شدن به بهترین سخنران انگیزشی، باید صفات و ویژگی های خاصی در شخصیت خود داشته باشید. برای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی کاریزماتیک به زمان و تمرین قابل توجهی نیاز است.

با این حال، در اینجا چند مهارت سخنران انگیزشی وجود دارد که باید برای تأثیرگذاری مؤثر بر دیگران و دستیابی به اهداف و مقاصد خود داشته باشید.

  1. باید یک رهبر خوب با مهارت های ارتباطی موثر باشد.
  2. او باید اعتماد به نفس داشته باشد.
  3. بیان روشنی داشته باشد.
  4. قادر به توسعه و نمایش ارائه های جذاب باشد.
  5. او همچنین باید یک داستان سرای عالی باشد.
  6. در کلام خود شور و اشتیاق داشته باشد و با هر موقعیت بوجود آمده ای که ممکن است با آن روبرو شود سازگار شود.
  7. محتوای او باید معتبر و غرق در همدلی با دیگران باشد.
  8. وی باید زمان صحبت خود را به نحو احسن مدیریت کند و پیام مورد نظر خود را به شیوه ای عملی ارائه دهد.

مراحل و گام های تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی عالی، موفق و حرفه ای

تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی و دنبال کردن یک حرفه طولانی مدت در این زمینه آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. در واقع، با مراحل بعدی که ذکر خواهیم کرد، تبدیل شدن به تونی رابینز (Tony Robbins) بعدی برای همه بسیار آسان به نظر می رسد. مراحل تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی به صورت عملی به شرح زیر ارائه شده است.

مرحله شماره 1. با چیزی که با آن آشنا هستید شروع کنید

اولین قدم تصمیم گیری در مورد جایگاه یا حوزه هایی است که کل حرفه صحبت کردن انگیزشی شما حول آن می چرخد. شما باید موضوع مورد علاقه خود را شناسایی کنید و تخصص بیشتری کسب کنید.

برای این منظور، اگر در تصمیم گیری در مورد یک دامنه خاص مشکل دارید، شروع به ساخت لیستی از موضوعاتی کنید که با آنها آشنا هستید. اگر بتوانید چیزی را بیابید که در مورد آن دانش یا اطلاعات کافی دارید، حجم قابل توجهی از محتوا و کلمات برای گفتن در مورد آن در سخنرانی های انگیزشی خود خواهید داشت.

گام 2. توسعه محتوای متمایز

یک ایده یا مفهوم منحصر به فرد همیشه توجه شنوندگان را به خود جلب می کند و به شما کمک می کند پیام خود را به طور موثر منتقل کنید.

برای انواع مختلفی از مخاطبان که ممکن است در حرفه خود به عنوان یک سخنران انگیزشی با آنها روبرو شوید، باید بتوانید محتوای هیجان انگیز، منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید. در مورد موضوعی صحبت کنید که مردم قبلاً با آن آشنایی ندارند. چیزی را ارائه دهید که برای شنوندگان ارزش ایجاد کند.

مرحله شماره 3. درک مخاطب هدف خود

مخاطبان شما را به یک سخنران انگیزشی موفق تبدیل خواهند کرد. برای به دست آوردن قلب آنها، ابتدا باید به نیازهای خاص آنها توجه کنید. چیزی را توسعه دهید که با حوزه های مورد علاقه آنها همخوانی داشته باشد.

می‌توانید نظرسنجی و مصاحبه انجام دهید یا از تست A/B، پلتفرم‌ های رسانه‌های اجتماعی، و Google Analytics استفاده کنید تا در مورد علایق، علاقه‌مندی ‌ها، دوست نداشتن‌ ها و سایر علایق مخاطبان هدف خود مطلع شوید.

مرحله شماره 4. برانگیختن علاقه مخاطبان شما

قبل از اجرای خوب روی صحنه، باید به خوبی با مخاطبان احتمالی خود در پلتفرم ها و کانال های مختلف ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن نقل قول های روزانه یا نکات زندگی و افزایش فالوورهای شخصی خود استفاده کنید.

بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام این کار را انجام می دهند و از پایگاه فالوور منحصر به فرد خود در درآمد زایی، بازاریابی و فرصت های مرتبط با کسب و کار سود می برند.

می توانید یک وب سایت ایجاد کنید و پست های وبلاگ مفیدی را در آنجا بنویسید تا علاقه کاربران را برانگیزد. شما باید در کلمات و تصاویر خود خلاق باشید تا از رقبا پیشی بگیرید. پس از ایجاد یک پایگاه قابل توجه مخاطب، می توانید به روی صحنه بروید و مستقیماً در مقابل مخاطبانی که اکنون مایل به تعامل با شما هستند صحبت کنید.

مرحله شماره 5. توسعه مهارت های مفید برای صحبت در جمع

شما باید بتوانید آزادانه و بدون هیچ خجالتی یا زمزمه کردن در مقابل عموم صحبت کنید. یک سخنران انگیزشی در رساندن پیام خود و رسیدن به هدف خود که تأثیرگذاری بر دیگران است تردیدی ندارد.

برای این منظور باید روی مهارت های سخنرانی عمومی خود کار کنید. علاوه بر این، شما باید در مهارت های ارائه نیز خوب باشید.

از آنجایی که بسیاری از سخنرانان انگیزشی از نوعی کمک بصری همراه با سخنرانی خود برای ارائه ایده های شان و انتقال افکار خود به شنوندگان استفاده می کنند، توسعه تصاویر و گرافیک جذاب برای آنها به همان اندازه مهم می شود.

یکی از راه های عالی برای حل این مشکل استفاده از نمایش های اسلایدر و گفتار شفاهی است. ارائه اسلاید در جایی استفاده می شود که شما نیاز دارید پیام شفاهی خود را به طور موثرتر به شیوه ای قابل هضم منتقل کنید. آنها به شما این امکان را می دهند که تصاویر، فیلم ها، جداول، اینفوگرافیک ها، نمودارها و موارد دیگر را در ارائه های خود بگنجانید تا مخاطبان شما در طول ارائه های تان درگیر بمانند.

از آنجایی که مغز انسان داده ها و اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از داده های کلامی دریافت و درک می کند، اهمیت استفاده از تصاویر در گفتار شما افزایش می یابد.

یادداشت های سخنران در پاورپوینت به گوینده کمک می کند. تا در مسیر درست باقی بماند و بر ایده ها و افکار مورد نظر متمرکز بماند. سعی کنید قبل از رفتن به صحنه سخنرانی خود را در مقابل آینه یا دوستان خود تمرین کنید. در واقع، تمرین انسان را کامل می کند.

مرحله شماره 6. سرمایه گذاری در کسب و کار خود و درخواست برای سخنرانی

هنگامی که مهارت و تخصص کافی در صحبت کردن دارید، وقت آن است که پتانسیل خود را به دنیا نشان دهید. در ابتدا، ممکن است لازم باشد مقداری بودجه برای اهداف بازاریابی اختصاص دهید تا نام شما در سراسر جامعه پخش شود. و مردم با نام، محتوا و سمینارها و کنفرانس های آینده آشنا شوند.

همچنین می‌توانید برای برخی از نمایشگاه‌ ها، کنفرانس‌ ها، وبینارها و همایش‌ های در حال انجام درخواست دهید. تا با مخاطبان موجود صحبت کنید و شبکه قوی‌تری ایجاد کنید. می‌توانید به محتوای سخنرانانی که قبلاً در رویدادهای مشابهی که در آن شما علاقه مند به سخنرانی هستید صحبت می‌کنند، نگاه کنید.

ایده های متعددی در مورد نحوه ارائه افکار، ایده ها و مفاهیم خود به روشی منحصر به فرد و در عین حال متقاعد کننده دریافت خواهید کرد.

 

برجسته ترین سخنرانان انگیزشی

بهترین سخنرانان انگیزشی که باید از آنها یاد بگیرید

برای تبدیل شدن به بهترین سخنران انگیزشی، باید از بهترین ها یاد بگیرید. مهارت‌ های سخنران انگیزشی که در برخی از باسابقه ‌ترین و مشهور ترین مربیان عصر حاضر و دوره قبل یافت می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین نسخه از خود تبدیل شوید و به‌ عنوان یک سخنران انگیزشی برجسته، با سرعت بیشتری از نردبان موفقیت بالا بروید.

برخی از برجسته ترین سخنرانان انگیزشی که می توانید از آنها بیاموزید به شرح زیر است.

دیو رمزی – Dave Ramsey

دیو رمزی سخنران و مربی انگیزشی مشهور آمریکایی است. او افکار خود را در مورد امور مالی، رشد شخصی، تولید ثروت و موارد دیگر در تلویزیون، رادیو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد.

وی نویسنده برخی از پرفروش ‌ترین کتاب‌ ها نیز هست که در آنها توضیح می‌دهد که چگونه از بدهی خلاص شوید و در هر شرایطی زندگی بدون بدهی داشته باشید. رمزی یکی از برترین مربیان در جایگاه خود به حساب می آید و هزاران، اگر نگوییم میلیون ها نفر در این زمینه، را مربیگری کرده است.

در گوگل، دیو رمزی به طور متوسط 361 هزار بار در ماه جستجو می شود و بیش از 942 هزار دنبال کننده در توییتر دارد.

تونی رابینز – Tony Robbins

تونی رابینز یک گورو خودیاری، مربی امور مالی شخصی و در کل یک سخنران انگیزشی شگفت انگیز، فردی است که برای سخنرانان عمومی عجیب نیست. او یکی از پرطرفدارترین سخنرانان انگیزشی در ایالات متحده است و گوهر یک شخص است.

او همچنین نویسنده کتاب های پرفروشی مانند قدرت نامحدود، غول درون بیدار ، و رها کردن قدرت درون است.

تونی دارای 3.1 میلیون دنبال کننده در توییتر است. به غیر از توییتر، او تقریباً 261 هزار بار در ماه در گوگل جستجو می شود.

نیک وویچیچ

Nick Vujicic یک سخنران انگیزشی بسیار خاص است که الهام بخش میلیون ها نفر از دنبال کنندگان خود بوده است.

او خود فردی است که توانایی های متفاوتی دارد. و به بیماری خاصی به نام فوکوملیا مبتلا است. که پاها و دست هایش را از دست داده است. او از بدو تولد تلاش کرده تا در زندگی خود و دیگران تغییر ایجاد کند. و با تبدیل شدن به یکی از مشهورترین سخنرانان انگیزشی عصر مدرن به اهداف خود دست یافته است.

افکار هیجان انگیز او در مورد زندگی، موفقیت، شکست، شغل و بهبود خود ثابت شده است که زندگی میلیون ها نفر را تغییر می دهد. او در توییتر فالوور قابل توجهی با 412 هزار دنبال کننده دارد. او 201 هزار بار در ماه در گوگل جستجو می شود.

نتیجه گیری نهایی

تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی کار سختی نیست. اگر یک استراتژی مناسب را به شیوه ای عملی برای یک دوره زمانی خاص دنبال کنید. با پیروی از مراحل ذکر شده در بالا، هر کسی می تواند با هدف تبدیل شدن به یک سخنران تأثیرگذار و الهام بخش که نه تنها زندگی خود بلکه دیگران را نیز تغییر می دهد، دست یابد.

کسب و کار شما ممکن است به یک سخنران انگیزشی نیاز داشته باشد تا روحیه کارکنان شما را افزایش دهد. آنها را در مورد ماموریت و چشم انداز شرکت شما راهنمایی کند. و آنها را به یک تیم تبدیل کند تا به طور موثر به اهداف تجاری خود دست یابد.

ویژگی های خاصی مانند فداکاری، اعتماد به نفس، صداقت، رهبری، و مدیریت تیم و زمان باید در یک سخنران انگیزشی مشتاق وجود داشته باشد تا بتواند مهارت های درونی خود را به بهترین نحو به کار گیرد. و به یک سخنران الهام بخش متقاعد کننده و نتیجه گرا تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *