مقاله بازاریابی : 20 تا از بهترین مقاله های بازاریابی تمام دوران
یکی از بهترین راه ها برای تشخیص ارزشمند بودن یک نمایش یا فیلم این است که مردم هرگز از تماشای مجدد آن خسته نشوند. چه نمایش تلویزیونی موفق فرندز (Friends) یا فیلم کلاسیک فارست گامپ (Forrest Gump) ، اکثر مردم هرگز فرصتی این را که ببینند راس در فرندز روی کاناپهاش میچرخد یا شاهد تبدیل شدن فارست به یک سلبریتی پینگ پنگ از دست نمی دهند- حتی اگر قبلاً آن را 27 بار تماشا کرده باشند.
بازاریابی محتوا در مقایسه با تلویزیون و فیلم در مراحل ابتدایی خود است. اما برخی از بهترین نویسندگان و نشریات در صنعت ما قبلاً مقالاتی تهیه کرده اند که ما آنها را به عنوان سریال Friends یا Forrest Gump مورد احترام قرار می دهیم.
برای مشخص کردن برخی از این مقالات و به اشتراک گذاشتن آنها با شما، از تعدای بازاریاب در HubSpot سوال شده که مقاله بازاریابی مورد علاقه آنها چیست و چرا؟ آنهایی را که به تکرار خوانده اند بررسی می کنیم.
بهعلاوه چند مقاله که تیم های بازاریابی، محتوا و وبلاگ HubSpot بارها و بارها به آنها اشاره میکنند، بررسی می کنیم.
-
خلاقیت در بازاریابی امروز چگونه به نظر می رسد | هاروارد بیزینس ریویو
What Creativity Looks Like in Marketing Today | Harvard Business Review
Recommended By: Caroline Forsey, Editor at HubSpot, Marketing Blog
چرا Caroline Forsey آن را دوست دارد:
” انتخاب یک مقاله بازاریابی به عنوان موضوع مورد علاقهام دشوار است، اما مقالهای که تأثیر ماندگاری بر من داشته است، «خلاقیت در بازاریابی امروز چگونه به نظر میرسد» از هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) است. مارک بونچک (Mark Bonchek) و کارا فرانس (Cara France) کار بزرگی را انجام می دهند که خرد مدیران ارشد بازاریابی را از ده ها برند برتر، از Old Navy گرفته تا OpenTable، استخراج می کنند. یکی از خطوط مورد علاقه من این است – مردم کانال جدید هستند. راه تقویت تأثیر، الهام بخشیدن به خلاقیت در دیگران است. در نهایت، من طرفدار هر چیزی از هاروارد بیزینس ریویو هستم، و اگر میخواهید بیشتر در مورد کارهایی که برندهای برتر برای برجسته شدن در صنعت امروز انجام میدهند، بیشتر بدانید، این مقاله بهویژه برای بررسی آن مناسب است.”
-
ما 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم. و این همان چیزی است که ما در مورد SEO یاد گرفتیم | بک لینککو
We Analyzed 11.8 Million Google Search Results. Here’s What We Learned About SEO | Backlinko
Recommended By: the HubSpot SEO Team
چرا آنها آن را دوست دارند:
“بخشی از داده های اصلی و بخشی نیز راهنمای سئو، این یکی از بهترین مقالات برایان دین (Brian Dean) است. این الگوریتم از زمان انتشار تغییر کرده است، اما این مقاله به بازاریابان جدید کمک می کند تا بفهمند سئو چگونه و چرا کار می کند. این یک راهنمای نحوه کار سئو است. ما این مقاله را دوست داریم زیرا به ما یادآوری میکند که در حالی که الگوریتم گوگل هر روز تغییر میکند، یک عامل هرگز تغییر نمیکند: بهینهسازی موتورهای جستجو قبل از هر چیز باید برای انسان باشد.”
-
SEO بازگشته است. خدا را شکر. | مجله نیویورک – هوشمند
SEO Is Back. Thank God. | New York Magazine – Intelligencer
Recommended By: Braden Becker, Senior SEO Strategist at HubSpot
چرا Braden Becker آن را دوست دارد:
“این مقاله در مورد بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و اینکه چگونه موتورهای جستجو آزمون زمان را پس از ورود کانال های جدید به زرادخانه بازاریاب گذراندهاند، موضع درخشانی گرفته است. بسیاری از مقالات اهمیت سئو را تایید میکنند، اما تعداد کمی از آنها پیامدهای سایت هایی مانند گوگل را در مورد نحوه یافتن، مصرف و انتظار عموم برای دیدن اطلاعات آنلاین در نظر میگیرند. این قسمت شجاعانه از نقش مثبت الگوریتم های رتبهبندی در صنعتی که اغلب با دستکاری و طعمه کلیک اشباع شده است، دفاع میکند. این چیزی است که هم مصرف کنندگان و هم بازاریابان میتوانند از آن بیاموزند، و من پس از خواندن این مطلب، احترام زیادی برای مجله نیویورک به دست آوردم.”
-
چگونه گوگل آنالیتیکس بازاریابی را نابود کرد | TechCrunch
How Google Analytics Ruined Marketing | TechCrunch
Recommended By: the HubSpot Blog Team
چرا تیم بلاگ هاب اسپات آن را دوست دارند:
“در حوزه کاری خود، ما تمایل داریم که دادهها را بالاتر از جذابیت عاطفی، قابلیت ارتباط و همدلی حفظ کنیم (خُب، شاید همه اینها یکسان باشند). در نتیجه بازاریابی کمتر و کمتر انسانی شده است. این مقاله یکی از موارد مورد علاقه ما است زیرا ما را به ریشه های بازاریابی بازمی گرداند و به ما می گوید که چرا نگاهی جامع به عملکرد یک برند در کانال های مختلف بسیار مهم است. مهمتر از همه، خلاقیت بر اعداد و داده های سخت حاکم است. مردم یک کمپین خلاقانه و هدفمند را که یک بار ظاهر شد به خاطر خواهند آورد تا اینکه یک کمپین اسپم مانند که در همه جا ظاهر می شود را به خاطر بسپارند – و دوست داشته باشند.
-
نحوه ایجاد محتوای 10 برابری | Moz
How to Create 10x Content | Moz
Recommended By: Amanda Sellers, Marketing Manager at HubSpot, Historical Optimization
چرا Amanda Sellers دعوت به مطالعه می کند:
“این یک بازاریابی کلاسیک محتوا است – احتمالاً اولین پستی است که به عنوان یک حرفه ای بازاریابی محتوا می خوانید. اگر اصلاً با Moz آشنایی دارید، احتمالاً یکی از جمعه های تخته سفید (whiteboard Fridays) آن را تماشا کردهاید. راهنمای Rand Fishkin برای ایجاد آنچه که او «محتوای 10 برابری» مینامد، پس از ظهور ضرب المثل صنعت «محتوا پادشاه است» ارائه شد. حتی سال ها پس از انتشار اولیه، این راهنما به شما میگوید چگونه میتوانید محتوای قوی و معتبر بنویسید که خوانندگان بیشتری را جذب کند و در نتیجه رتبه بندی را بهبود بخشید.”
-
«ما میخواهیم این پلتفرمها سالم باشند»: چرا بازاریابان برتر فیسبوک را ترک نمیکنند | دیجی دی
‘We want these platforms to be healthy’: Why top marketers won’t quit Facebook | Digiday
Recommended By: Amanda Zantal-Wiener, Senior Content Strategist at HubSpot
Amanda بیان می کند که :
“این یک گفته قدیمی است اما همچنان جالب است – هنوز هم سال ها پس از نوشتن آن مرتبط است، به خصوص که ما همچنان نسبت به فیس بوک محتاط هستیم. به عنوان کسی که یک “زندگی دوگانه” به عنوان یک بازاریاب و یک نویسنده فناوری دارد، این مقاله را هم جذاب یافتم. سال سخت فیس بوک را از یک لنز جالب بررسی می کند: برای کسانی که در سنگرهای صنعت فناوری زندگی می کنند و کسانی که به طور یکسان آن را پوشش می دهند جالب است. اما مهم است که از مخاطبان بازاریابان و شرکت های در حال رشد سؤالات مشابهی بپرسیم.”
-
بازاریابی در عصر مقاومت | هاروارد بیزینس ریویو
Marketing in the Age of Resistance | Harvard Business Review
Recommended By: the entire HubSpot Marketing Team
چرا ما آن را دوست داریم:
“وجود در مورد آن به جای صحبت کردن در مورد آن» نه تنها برای تیم بازاریابی، بلکه برای کل HubSpot یک اولویت بزرگ است. ما این مقاله را دوست داریم زیرا به ما می گوید که کمپین های وبلاگ، تبلیغات و وب سایت ما در خلاء جدا از بی عدالتی های اجتماعی وجود ندارند. در تیم ما، اغلب با نمایندگی شروع می کنیم – اما این تنها پیشروی برای تغییرات نهادی تر و در مقیاس بزرگتر در سازمان ما است. تیم های بازاریابی در همه جا از ذخیره و بازخوانی این مقاله سود خواهند برد.”
-
چگونه به یک متخصص جذب مشتری تبدیل شویم | برایان بالفور
How to Become a Customer Acquisition Expert | Brian Balfour
Recommended By: Christina Perricone, Content Marketing Manager at HubSpot, Pillar and Acquisition
Christina Perricone بیان می کند که :
“بازاریابی به حوزه ای با عناوین بی شمار گسترش یافته است – اینکه به سادگی خود را یک بازاریاب خطاب کنید، دیگر پاسخ کافی به این سؤال نیست، «چه کار میکنی؟» بالفور توضیح میدهد که چگونه با لازم الاجراء کردن ، خود را به یک بازاریاب ضروری و T شکل تبدیل کنید. مهارت ها در حین مطالعه این مقاله همیشه پرطراوت به ما می آموزد که بازاریاب ها آزمایش کننده، ریسک پذیر و حل کننده مشکل هستند. و ثابت می کند که تقریباً هر کسی تمایل به موفقیت در این زمینه را دارد، اگر حوصله ایجاد و پایبندی به یک برنامه را داشته باشد. برای هر بازاریاب که در تلاش است مسیر خود را تعیین کند، یک گوهر گرانبها است.”
-
7 کهن الگوی باستانی که داستان سرایی برند شما باید استفاده کند | موسسه بازاریابی محتوا
7 Ancient Archetypes Your Brand Storytelling Should Use | Content Marketing Institute
Recommended By:the HubSpot Blog Team
به چه منظور توصیه شده :
“نوشتن یک پست وبلاگ مانند نوشتن یک داستان کوتاه است. مقدمه، یک توضیح است، بخش عمده ای از پست، اقدام رو به رشد است، و نتیجه، پایان نمایش است. خیلی ساده به نظر می رسد، درست است؟ اما بدون ایجاد خطرات عاطفی و قرار دادن خواننده خود به عنوان قهرمان، خطر شکست پیام خود را دارید. ما این پست را دوست داریم زیرا مانند یک نسخه فشرده از Donald Miller’s Building یک داستان برند است. “
-
راهنمای ناقص زبان فراگیر برای استارتاپ ها و فناوری | بافر
An Incomplete Guide to Inclusive Language for Startups and Tech | Buffer
Recommended By: Karla Cook, Team Senior Manager at HubSpot, All Blogs
دلیل توصیه Karla Cook به مطالعه آن چیست :
“این مقاله برای هر کسی که محتوا تولید می کند یک مقاله ضروری است. این یک یادآوری است که انتخاب های به ظاهر بی اهمیتی که ما در مورد زبان روزانه انجام میدهیم، در واقع قدرت زیادی دارند. ایجاد محتوا با زبانی فراگیر می تواند برای برخی دشوار یا حتی احمقانه به نظر برسد. (به ویژه زمانی که انتخاب های کلمه جزئی به نظر میرسند)، اما این مقاله این سوال را مطرح میکند: چرا فقط تلاش نکنیم؟ “
-
چرا همه جا بودن توصیه ی بدی است | راشیل کوک
Why Be Everywhere is Bad Advice | Racheal Cook
Recommended By:the HubSpot Sales Blog Team
چرا آن را دوست دارند:
“همه جا بودن و جلوی همه بودن توصیه بازاریابی و فروش بسیار بسیار بدی است. ما نمی دانیم که چگونه این یک موضع پذیرفته شده در صنعت شد. این پست وبلاگ یک راهنمای عالی هم برای بازاریابان و هم برای کارآفرینان نوپا در مورد چگونگی تقویت پیام ها به گونهای است که برای خریدار که واقعاً محصول شما را میخرد، استفاده میکند و از آن قدردانی میکند جذاب باشد. به ویژه برای نویسندگان محتوا نیز مفید است. قطعات ما لازم نیست همه جا باشیم. به سادگی در مکان مناسب در زمان مناسب. ”
-
چرا تجزیه و تحلیل بازاریابی آنطور که انتظار می رود چاره ساز نیست | هاروارد بیزینس ریویو
Why Marketing Analytics Hasn’t Lived Up to Its Promise | Harvard Business Review
Recommended By: Josh Chang, Manager at HubSpot, Acquisition Analytics
به چه دلیل Josh Chang آن را دوست دارد:
“من این مقاله را دوست دارم زیرا در حالی که همه می دانند تجزیه و تحلیل بازاریابی مهم است، انجام درست تجزیه و تحلیل بازاریابی ، به طوری که تأثیر قابل توجهی بر کل تجارت داشته باشد ، چالش برانگیز است. بسیاری از شرکت ها از داشتن داده های بیش از حد و ندانستن در مورد آنها رنج می برند. اما اگر داده ها، سیستم ها، فرآیند ها و افراد مناسبی دارید، بهتر میتوانید اطمینان حاصل کنید که تحلیل های بازاریابی هدر نمیرود و تأثیر ملموس و مثبتی خواهند داشت.”
-
چگونه طراحی مجدد وب سایت HubSpot نرخ تبدیل را دو برابر کرد | هاب اسپات
How Redesigning HubSpot’s Website Doubled Conversion Rates | HubSpot
Recommended By: the HubSpot Website Blog Team
چرا آنها آن را دوست دارند:
“ممکن است بگویید «نه یک پلاگین HubSpot دیگری»، اما این پست یکی از بهترین موارد ماست – ما دائماً به آن مراجعه میکنیم تا به خود یادآوری کنیم که چگونه تغییرات کوچک میتواند تأثیری ماندگار ایجاد کند. شما می توانید فرآیند به فرآیند نحوه ایجاد وب سایت جدید را مشاهده کنید. این مقاله که در قالب یک مطالعه موردی (case study) نوشته شده است، یک آغازگر عالی برای تیم های بازاریابی در همه جا است که چگونه و چرا باید طراحی مجدد وب سایت را در نظر بگیرند و چه مواردی را لحاظ کنند. در حالی که این پست چند سال پیش منتشر شد، همچنان کارآمد و مورد توجه است.”
-
4 درس که آموخته ایم، گاهی اوقات راه سخت، درباره بازاریابی فراگیر | Think With Google
4 Lessons We’ve Learned, Sometimes the Hard Way, About Inclusive Marketing | Think With Google
Recommended By: Sammi Kim, Marketing Manager at HubSpot, HubSpot Research
Sammi Kim می گوید :
“این مقاله که توسط معاون بازاریابی جهانی در گوگل نوشته شده است، در مورد اهمیت بازاریابی فراگیر صحبت می کند. من تحت تأثیر اولین درس قرار گرفتم که تنوع بین بازاریابان در گوگل مستقیماً بر کمپین های بازاریابی آنها تأثیر می گذارد. و بر اساس درس سوم مقاله در مورد اهمیت حذف کلیشه ها از کمپین های بازاریابی، من قویاً معتقدم که داشتن تیم های بازاریابی متنوع به اجرای کمپین های ظریف تر و همدلانه تر کمک می کند.
-
20 نوع محتوای بادوام که نتایج ماندگاری برای کسب و کار شما ایجاد می کند | کپی بلاگر
20 Types of Evergreen Content that Produce Lasting Results for Your Business | Copyblogger
Recommended By:the HubSpot Blog Team
برای چه پیشنهاد شده است ::
“اگر نه همه، بیشتر پست های وبلاگ باید سعی کنند همیشه بادوام باشند. ما از این مقاله ایده گرفتیم و همچنان که هر فصل یک تقویم از مطالب مهم ایجاد می کنیم، به ایده اندوزی ادامه می دهیم. اگرچه این مقاله چند سال پیش منتشر شد، اما هنوز هم بسیار مرتبط و مفید است. این مقاله هرگز ما را ناکام نکرده است و باید در زرادخانه هر بازاریاب محتوا وجود داشته باشد.”
-
تأمل در شکست من در ساخت یک شرکت میلیارد دلاری | Medium – Startups
Reflecting on My Failure to Build a Billion-Dollar Company | Medium – Startups
Recommended By: Nate Medina, Product Marketing Manager at HubSpot
Nate Medina می گوید :
“من این مقاله را دوست دارم، زیرا داستان صمیمی بنیانگذاری را روایت میکند که رویا های بلند پروازانهای داشت. اما در نهایت، برنامه هایش آنطور که انتظار داشت به نتیجه نرسیدند. با این حال، در تلاش برای ایجاد یک شرکت میلیارد دلاری، او متوجه شد که موفقیت فقط در مورد پول نیست. این در مورد ایجاد چیزی است که واقعاً به آن علاقه دارید نه چیزی که با آن درآمد را دنبال کنید.
-
چگونه از مدل Pillar-Cluster برای تغییر وبلاگ خود استفاده کردیم | وبلاگ بازاریابی هاب اسپات
How We Used the Pillar-Cluster Model to Transform Our Blog | HubSpot Marketing Blog
Recommended By: Basha Coleman, Marketing Manager at HubSpot, Historical Optimization
چرا Basha Coleman آن را پیشنهاد می دهد:
“این مقاله مقدمه ای خیره کننده برای روشی جدید و بهبود یافته به منظور انجام بازاریابی محتوا است – نه فقط در وبلاگ ها، بلکه در وب سایت ها. قبل از مدل Pillar-Cluster ، ما واقعاً وبلاگ هایی مانند یک درخت می ساختیم، با تعداد زیادی شاخه که به هم متصل نبودند. ارتباط، اقتدار و ترافیک ارگانیک همگی آسیب دیدند. اما مدل Pillar-Cluster همه چیز را تغییر داد و ما تا به امروز به آن وفادار بوده ایم. تیم ما دائماً به ایجاد مدل Pillar-Cluster به عنوان نقطه عطف وبلاگ های HubSpot اشاره می کند.
-
آنچه از توسعه برندسازی برای Airbnb، Dropbox و Thumbtack یاد گرفتم | FirstRound
What I Learned From Developing Branding for Airbnb, Dropbox and Thumbtack | FirstRound
Recommended By: the HubSpot Content Team
به چه علت توسط تیم محتوای هاب اسپات پیشنهاد می شود:
“ما این مقاله را دوست داریم زیرا نگاهی دقیق ارائه میدهد که چگونه برخی از برترین برندهای جهان بسیار محبوب میشوند. این پست بخشی از تفکر اصلی و بخشی نیز راهنمای چگونگی انجام است. در حالی که هیچ یک از ما مستقیماً در مدیریت برند کار نمیکنیم، بارها و بارها به این مقاله باز میگردیم تا بینش مفیدی در مورد اینکه چگونه میتوانیم در تبدیل HubSpot به یک برند بهتر نقش داشته باشیم ، بدست آوریم. همه بازاریابان از اشاره به این مقاله بارها و بارها در طول کمپین ها و تلاش های خود برای موضع یابی سود می برند.”
-
آیا بازاریابان در سال 2021 به دفاتر باز خواهند گشت؟ آنچه شرکت ها باید بدانند | وبلاگ بازاریابی هاب اسپات
Will Marketers Return to Offices in 2021? What Companies Need to Know | HubSpot Marketing Blog
Recommended By: Ivelisse Rodriguez, Associate Marketing Manager at HubSpot, Historical Optimization
Ivelisse Rodriguez می گوید :
“این مقاله همه آنچه در سال 2020 اتفاق افتاد را بررسی میکند و آن را به بازخورد عملی تبدیل میکند که رهبران بازاریابی می توانند از آن برای مدیریت نیروی کار ترکیبی جدید خود استفاده کنند. روندها و داده ها نشان می دهد که دور کاری باقی مانده است. و در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است در برابر آن مقاومت کنند، به نظر می رسد بازاریابان خود را در انجام این کار قربانی کنند. در صنعتی که همیشه در حال تغییر است، سازگاری کلیدی است و در سال 2021 و پس از آن نیز کلیدی خواهد بود. من دوست دارم که این پست تیم های بازاریابی و رهبران را به آن نقطه هدایت کند.”
-
با شنیدن یک داستان خوب چه اتفاقی در مغز شما رخ می دهد – و چگونه از آن به نفع خود استفاده می کنید | وبلاگ بازاریابی هاب اسپات
The Strange Thing That Happens In Your Brain When You Hear a Good Story — And How to Use It to Your Advantage | HubSpot Marketing Blog
Recommended By: the HubSpot Content Team
علت پیشنهاد آن چیست :
“جو لازاوسکاس (Joe Lazauskas) و شین اسنو (Shane Snow) ، مدیران بازاریابی Contently، کتابی به نام The Storytelling Edge نوشتند. آنها آن را با انتشار یکی از فصل های کتاب در وبلاگ بازاریابی هاب اسپات تبلیغ کردند.
این یکی از مقالات بازاریابی مورد علاقه ما است، زیرا از علوم اعصاب استفاده می کند تا ثابت کند که داستان سرایی بسیار فراتر از یک کلمه رایج مد روز است. جو و شین گزیدهای از شواهد روان شناختی و عصب شناختی قانعکنندهای در روایتی در مورد اینکه چگونه داستان گویی بهترین راه برای جلب توجه مردم، ایجاد اطلاعات در مغز آنها و ایجاد پیوند های نزدیک و شخصی است، ارائه می دهند. و در صنعتی که 5 درصد از محتوای برند دار شده ، 95 درصد توجه را به خود جلب میکند، مقاله آنها به شما کمک میکند تا متوجه شوید که بازاریابان محتوا دیگر نمیتوانند فقط فهرست ها و راهنماهای نهایی بنویسند. ما باید داستان های جذابی را تعریف کنیم.”
سلام هم مطالب وبلاگ تون جالبه و خواندنیه و هم محصولات تون پرمحتوا و جذاب . امیدوارم همیشه به این روندتون ادامه بدید.