مقالات بازاریابی

موضوعات مقاله بازاریابی : 100 موضوع مهم برای مقاله پژوهش بازاریابی

موضوعات مقاله بازاریابی موضوعات مهم برای مقاله پژوهش بازاریابی

موضوعات مقاله بازاریابی : موضوعات مهم برای مقاله پژوهش بازاریابی

مقدمه

نحوه انتخاب موضوعات مربوطه برای تحقیقات بازاریابی

لیست موضوعات مقاله تحقیق بازاریابی

موضوعات بازاریابی دیجیتال برای مقالات تحقیقاتی بازاریابی

ایده های موضوعی بازاریابی محتوا

مشکلات بازاریابی استراتژیک

موضوعات مقاله تحقیق بازاریابی رسانه های اجتماعی

موضوعات تحقیق رفتار مصرف کننده

نتیجه گیری

 

مقدمه

بازاریابی یک حوزه بسیار گسترده است. امروزه ، حتی شامل عرصه های بازاریابی دیجیتال و تمام شاخه های فرعی آن مانند محتوا و رسانه های اجتماعی است.  شما به راحتی می توانید خود را در یک مکان سخت پیدا کنید ، که قادر به انتخاب موضوعات مقاله تحقیقاتی بازاریابی برای نوشتن مقاله تان نیستید. و این مهم است که به یاد داشته باشید در مورد کار دقیق نحوه نوشتن مقاله تحقیقاتی این مقاله می تواند به شما کمک نماید.

 مقالات تحقیقاتی با زمینه های خاص بازاریابی ، استراتژی ها ، مطالعات موردی و موقعیت های منحصر به فرد سروکار دارند. به عنوان یک دانشجو ، می توانید از تکالیف مقاله تحقیق خود استفاده کنید تا توانایی خود را در تفکر مستقل ، یافتن و استفاده از منابع مربوط به اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها به نمایش بگذارید.  انتخاب موضوعات مناسب تحقیق بازاریابی می تواند به شما در موفقیت در تمام این کارها کمک کند. در زیر ، لیستی از بیش از 100 موضوع قدرتمند را با دقت انتخاب شده توسط تیم حرفه ای ما پیدا خواهید کرد.

 

نحوه انتخاب موضوعات مربوطه برای تحقیقات بازاریابی

قبل از شروع کار در لیست ارائه شده ، باید یاد بگیرید که چگونه موضوع مناسب را در مورد بازاریابی انتخاب کنید. در زیر نکات مفیدی برای شما آورده شده است :

 علایق و احساسات اولویت دارند –

 اگر یک زمینه بازاریابی وجود دارد که شخصاً به آن علاقه مند هستید ، باید موضوعی را بر اساس آن انتخاب کنید. هنگامی که به چیزی اشتیاق دارید ، به تحقیق علاقه مند خواهید شد و برای یافتن مطالعات مربوطه برای تهیه نسخه پشتیبان از ادعا های خود ، عمیق تر خواهید شد .  

جهت موضوع خود را محدود کنید –

هنگامی که یک ایده کلی در مورد موضوع خود دارید ، باید آن را محدود کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است به بازاریابی تأثیرگذار / اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing) علاقه مند باشید – که یک موضوع کلی است. یک مورد خاص تر “بازاریابی تأثیرگذار از منظر  نرخ بازگشت سرمایه : آیا این کارآمدترین تکنیک رسانه های اجتماعی است؟”

از طریق لیست های آنلاین موضوعات مقاله بازاریابی –

 اکنون ، می توانید به دنبال ایده هایی باشید که از نزدیک با موضوع عمومی و خاص شما مرتبط باشد. بهترین راه برای الهام بخشیدن به لیست هایی مانند این یکی است. صدها موضوع مناسب برای مقاله شما وجود دارد ، و احتمالاً حداقل یک مورد را پیدا خواهید کرد که شخصاً به آنها علاقه مند هستند .

 یک موضوع را انتخاب کنید –

 موضوع مناسب نه تنها موضوعی است که به شما الهام می دهد بلکه موردی است که به خوبی تحقیق شده است. مباحث خوب تحقیق شده برای تهیه نسخه پشتیبان از ادعاهای خود ، منابع کافی را برای استناد به شما ارائه می دهد. شناسایی جنبه های خاصی که هنوز به خوبی تحقیق نشده اند برای کمک به خود در این زمینه آسان تر خواهد بود.

 

مقاله پیشنهادی : استفاده از چت جی پی تی ChatGPT در نوشتن مقالات دانشگاهی

لیست موضوعات مقاله تحقیق بازاریابی

اگر به دنبال برخی از موضوعات عمومی و غیر خاص تحقیق بازاریابی هستید ، 50 ایده موضوع زیر می تواند برای شما ارزشمند باشد.

  1. رابطه بین آگاهی از برند و خریدهای مکرر
  2. مؤلفه هایی که به بهبود عملکرد برند کمک می کنند
  3. بازاریابی و شهرت شرکت : بهترین استراتژی های استفاده
  4. آیا مسئولیت اجتماعی شرکت یک استراتژی بازاریابی است
  5. بهترین استراتژی های رسانه های اجتماعی برای هدایت مشتری
  6. تجزیه و تحلیل تأثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر رفتار مشتری
  7. رابطه بین بازاریابی تأثیرگذار و برندسازی سبک زندگی
  8. قابل توجه ترین فن آوری هایی که برای بهبود فرایند تصمیم گیری آنلاین مشتری استفاده می شوند
  9. خرید آنلاین: چگونه مشتریان آن را می بینند
  10. نقش شخصیت برند در تصمیمات خرید ایفا می کند
  11. موارد استفاده از واقعیت مجازی و افزوده در تجارت الکترونیکی
  12. مؤلفه های اصلی روابط خوب مشتری
  13. تأثیر شهرت برند بر اولین اثر با مشتریان
  14. رفتار مصرف کننده : عواملی که باعث همگرایی و واگرایی می شوند
  15. مؤلفه های یک استراتژی بازاریابی رقابتی
  16. آیا تجربه برند بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان تأثیر می گذارد
  17. استراتژی ترکیب بازاریابی اجتماعی چیست
  18. اهمیت بسته بندی محصول در استراتژی بازاریابی رقابتی
  19. نحوه تاثیر قیمت و موضع یابی محصولات یا خدمات بر اثربخشی بازاریابی
  20. چه چیزی باعث می شود کمپین های بازاریابی افراد را با تکنولوژی های پوشیدنی و تلفن های هوشمند منحصر به فرد هدف قرار دهند
  21. بازاریابی هدف و طراحی محصول
  22. ساختن تصویر برند شرکت از طریق وبلاگ نویسی مهمان
  23. تفاوت های کلیدی بین استراتژی های بازاریابی B2C و B2B
  24. بهترین شیوه ها در کمپین های بازاریابی B2B
  25. مطالعه موردی استراتژی بازاریابی صنعتی شرکت IBM
  26. بهترین بستر رسانه های اجتماعی برای استفاده بازاریابی B2B
  27. چگونه رضایت مشتری بر عملکرد فروش تأثیر می گذارد
  28. کمپین های بازاریابی با هدف قرار دادن هزاره ها و نسل Z: تجزیه و تحلیل مقایسه ای
  29. بررسی اثرات توضیحات محصول ، بررسی ها و رتبه بندی ها در تصمیم خرید
  30. آیا بازاریابی وابسته یک نوع بازاریابی دیجیتال است؟ چرا؟
  31. کارآمدترین استراتژی بازاریابی برای ترمیم شهرت بد
  32. چگونه مصرف کنندگان متصل به برند بازاریابی دهان به دهان منفی دریافت می کنند
  33. مؤلفه های وفاداری به برند
  34. رابطه شخصیت برند و شناسایی با وفاداری برند
  35. رضایت مشتری در مقابل وفاداری برند: برای جلوگیری از از دست دادن مشتری ، بر روی چه چیزی باید تمرکز کنید
  36. نقش دلبستگی برند در استناد به احساسات هدفمند در مصرف کنندگان
  37. تأثیر رفتار غیر اخلاقی شرکت بر دلبستگی برند
  38. آیا بازاریابی می تواند به یک شرکت کمک کند تا حقوق برند ایجاد کند
  39. شناسایی مهمترین عواملی که در انتقال مشتریان به برند دیگر کمک می کند
  40. چگونه می توان از بازاریابی برای هدایت نوآوری استفاده کرد
  41. بازاریابی تهاجمی در برابر بازاریابی منفصل: آنچه برای نسل Z بهتر است
  42. تجزیه و تحلیل تصمیم خرید هزاره ها در ایالات متحده
  43. تصمیمات خرید نسل z و y: تجزیه و تحلیل مقایسه ای
  44. بازاریابی رسانه های اجتماعی : آیا برای بخش بندی هدمند مردان یا زنان کارآمدتر است
  45. زبان به عنوان مانعی برای کارزارهای کارآمد بازاریابی آنلاین برای برندهای بزرگ
  46. مؤلفه های اعتبار برند که باعث وفاداری مصرف کننده می شود
  47. آیا تفاوت های فرهنگی عاملی در استراتژی های پیام های بازاریابی است
  48. تصمیمات خرید مواد غذایی در مقابل محصولات آرایشی : جایی که برچسب ها نقش مهم تری دارند
  49. مؤلفه های استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری
  50. نقش بازاریابی ایمیلی در بهبود نرخ حفظ مشتری

 

موضوعات بازاریابی دیجیتال برای مقالات تحقیقاتی بازاریابی

اگر باید یک مقاله تحقیقاتی در مورد بازاریابی دیجیتال بنویسید، ایده های زیر شما را در مسیر درست راهنمایی می کند.

  1. بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای استارتاپ ها چیست؟
  2. ارزیابی بازگشت سرمایه (ROI) در متداول ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال
  3. تجزیه و تحلیل مطالعه موردی بهینه سازی موتورهای جستجو
  4. بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای کاهش نرخ رها شدن سبد خرید
  5. بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام یک برای ردیابی KPI ها راحتر هستند ؟
  6. کارآمدترین ابزارهای رایگان برای تحلیل رقبای دیجیتال مارکتینگ
  7. جزئیات بازاریابی هدفمند با تبلیغات موتورهای جستجوی پولی
  8. نقش بازاریابی ایمیلی در جذب مشتری
  9. آیا مدیریت ارتباط با مشتری یک بازاریابی دیجیتال است؟
  10. بهترین ترکیب استراتژی بازاریابی دیجیتال برای راه اندازی محصول جدید

 

ایده های موضوعی بازاریابی محتوا

سی سال پیش بیل گیتس گفت: “محتوا پادشاه است”. هنوز هم هست. اگر این برای تحقیق جالب به نظر می رسد، در اینجا چند موضوع وجود دارد که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید.

  1. استراتژی های بازاریابی محتوا برای جذب مشتری
  2. نحوه استفاده از محتوا برای بهبود نرخ اشتراک ایمیل
  3. مهمترین عناصری که هر بازاریابی محتوایی جذاب باید داشته باشد
  4. ارکان محتوا چیست و چگونه از آن برای افزایش فروش استفاده کنیم
  5. استفاده مجدد از بازاریابی محتوا برای استارت‌آپ‌ها
  6. بازاریابی محتوای تعاملی به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا در حال ظهور
  7. مطالعه موردی استراتژی بازاریابی محتوای برند آمازون
  8. بهترین موارد استفاده برای کمپین های بازاریابی محتوای یک مرحله ای در مقابل چند مرحله ای
  9. نقش محتوای خرد در کمپین های بازاریابی محتوا و زمان استفاده از آن
  10. موثرترین استراتژی های تبلیغ محتوا

 

 

مشکلات بازاریابی استراتژیک

اگر ذهنیت یک استراتژیست را دارید، موضوعات مقالات زیر که به مشکلات استراتژیک می پردازد برای شما جالب خواهد بود.

  1. تحقیقات بازاری که ضعیف انجام شده است
  2. ناهماهنگی در ارتباطات ارزش های محصولات یا خدمات
  3. آیا شرکتهای کوچک می توانند بدون بازاریابی در صدر بازار قرار بگیرند
  4. وقتی هیچ طرح بازاریابی وجود ندارد
  5. بخش های بازاریابی و فروش به هم متصل نیستند
  6. نقش مشتری در پیاده سازی استراتژی بازاریابی
  7. نقش استراتژی های ضعیف در از دست دادن سهم بازار
  8. بخش بازاریابی به استراتژی های بازاریابی قدیمی بستگی دارد
  9. استراتژیهای بلند مدت برای ایجاد سهم بیشتر بازار
  10. راه حل های بازاریابی نوآورانه ارزش سرمایه گذاری را ندارند

 

موضوعات مقاله تحقیق بازاریابی رسانه های اجتماعی

با میلیاردها نفری که روزانه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، رسانه های اجتماعی فرصت های بازاریابی عالی را فراهم می کنند. در اینجا چند ایده برای موضوع اختصاص داده شده به رسانه های اجتماعی عنوان می گردد.

  1. نقش بازاریابی رسانه های اجتماعی در جذب مشتری جدید
  2.  SMM (مخفف بازاریابی رسانه های اجتماعی): مزایا و چالش ها
  3. انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی در بازاریابی صنعتی
  4. مطالعه موردی بازاریابی رسانه های اجتماعی استارباکس
  5. مزایا و چالش های بازاریابی هدفمند با تبلیغات فیس بوک
  6. تاریخچه بازاریابی رسانه های اجتماعی: قابل توجه ترین موفقیت ها
  7. متن در مقابل تصویر در مقابل ویدیو در کمپین های رسانه های اجتماعی
  8. استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی مبتنی بر داده های نوظهور
  9. ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی در بازارهای کالای تند مصرف
  10. اهمیت ریلزها (Reels) در اینستاگرام در تبلیغات محصول جدید

 

موضوعات تحقیق رفتار مصرف کننده

اگر به رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری خرید علاقه مند هستید، موضوعات زیر برای شما جالب خواهد بود.

  1. قابل توجه ترین تغییرات رفتار مصرف کننده هنگام خرید محصولات
  2.  محصولات مد روز در مقابل محصولات رایج
  3. تحلیل رفتار مصرف کننده مدرن: عقلانی است یا غیرمنطقی؟
  4. نحوه اندازه گیری قصد خرید
  5. نحوه پیش بینی نرخ پذیرش محصول جدید
  6. انواع عمده رفتار مصرف کننده آنلاین
  7. روش های رایج برای پیش بینی رفتار مصرف کننده
  8. عوامل قصد خرید
  9. ابزارهای تحلیل رفتار مصرف کننده آنلاین
  10. قصد خرید: مطالعه موردی برند آدیداس

 

نتیجه گیری

انتخاب موضوع مناسب برای تحقیق همیشه آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. این 100 موضوع تحقیقات بازاریابی ارائه شدند تا کل فرآیند را برای شما آسان‌ تر کنند. فراموش نکنید که هنگام انتخاب موضوع، الزامات مقاله تحقیقاتی خود را تأیید کنید. انتخاب یک موضوع کاملاً تحقیق شده که شخصاً به آن علاقه دارید بهترین کار است.

یک نظر در “موضوعات مقاله بازاریابی : 100 موضوع مهم برای مقاله پژوهش بازاریابی

  1. asghar1234 گفت:

    مقالات بازاریابی وبلاگ تون عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *