آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی رسانه های اجتماعی : نحوه استفاده از SMM برای کسب و کار

بازاریابی رسانه های اجتماعی نحوه استفاده از SMM برای کسب و کار
آنچه در این مقاله خواهید خواند :

بازاریابی رسانه های اجتماعی – نحوه استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود : راهنمای کامل

شبکه های اجتماعی که در ابتدا به عنوان کانالی برای ارتباط افراد با دوستان، اقوام و همکارانشان ایجاد شد، به ابزارهای بازاریابی قدرتمند تبدیل شده اند.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید از مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنند. در واقع، 97 درصد از شرکت های Fortune 500 برای رشد کسب و کار خود و افزایش حضور آنلاین شان به رسانه های اجتماعی متکی هستند.

و دلیل خوبی برای آن وجود دارد – مصرف کنندگان به این فعالیت ها پاسخ می دهند. امروزه، خریداران به طور فعال از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با برندها استفاده می کنند:

  • 43 درصد از مشتریان از رسانه های اجتماعی برای کشف محصولات، خدمات و برندهای جدید استفاده می کنند.
  • 42 درصد از آنها از رسانه های اجتماعی برای اطلاع از محصولات، خدمات و برندها استفاده می کنند.
  • 36 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی در نهایت محصولات یا خدمات را خریداری می کنند.

بنابراین اگر کسب ‌و کار شما استراتژی بازاریابی رسانه‌ های اجتماعی قوی ندارد، این احتمال وجود دارد که فرصت ‌های بزرگی را از دست بدهید. زمان تغییر آن فرا رسیده است.

این راهنما را بخوانید تا در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی، مزایایی که می تواند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد و گام های کلیدی که می توانید برای رشد کسب و کار خود از طریق رسانه های اجتماعی بردارید، بیشتر بدانید.

فهرست مطالب

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

مزایای رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

مراحل استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما

اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت

معایب بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت

سخن نهایی مارکتینگ پلاس

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing – SMM) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که از برنامه ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف رشد استفاده می کند.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به کسب ‌و کارها اجازه می‌دهد تا از پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی محبوب و همچنین سایت‌ ها و اپلیکیشن ‌های غیرمتعارف‌ تر استفاده کنند تا:

  • یک برند بسازند
  • حضور آنلاین برند خود را ایجاد کنند
  • ارتباط دو طرفه را با مخاطبان هدف خود آغاز کنند
  • کسب و کار خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند را تبلیغ کنند
  • ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنند
  • فروش خود را افزایش دهند

استراتژی ها و فعالیت های بازاریابی مختلف زیادی در حوزه بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد.

  1. بازاریابی محتوا یا تولید محتوا در رسانه های اجتماعی
  2. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  3. اسپانسری (Sponsorship)
  4. بازاریابی اینفلوئنسر
  5. مدیریت رسانه های اجتماعی و مدیریت انجمن

 

مزایای رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین استراتژی های بازاریابی است که توسط مشاغل مختلف در سراسر جهان اتخاذ شده است.

در واقع، بیش از 91 درصد از بازاریابان در رسانه های اجتماعی تجارت می کنند و بیش از 96 درصد از صاحبان مشاغل کوچک از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار اصلی بازاریابی خود استفاده می کنند.

علاوه بر این، طبق مطالعه بافر (Buffer) …

73 درصد از بازاریابان ادعا می‌کنند که تلاش ‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آنها برای کسب ‌و کارشان «تا حدودی مؤثر» یا «بسیار مؤثر» بوده است.

 

دلیل خوبی برای این وجود دارد – بازاریابی رسانه های اجتماعی مزایای فراوانی را برای مشاغلی که از آن استقبال می کنند ارائه می دهد. این می تواند:

به ایجاد آگاهی از برند کمک کند –

به کمک پایگاه کاربران گسترده سایت های رسانه های اجتماعی، می توانید چشمان بیشتری به برند خود جلب کنید و سریعتر از حالت بدون رسانه های اجتماعی، اخبار کسب و کار خود را منتشر کنید. علاوه بر این، پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی جایی هستند که یک نوع بازاریابی ویروسی آنلاین رخ می‌دهد . اگر بتوانید کارت‌های خود را به درستی بازی کنید و در زمان مناسب روی یک روند حرکت کنید، می‌توانید یک شبه برند خود را مشهور کنید.

اعتماد برند افزایش می یابد –

در مرحله بررسی سفر خریدار، تا 54٪ از مرورگرها به پلتفرم های رسانه های اجتماعی می روند تا صفحات رسانه های اجتماعی شرکتی را که می خواهند از آن خرید کنند، بررسی کنند. طبق تحقیقات، مشتریان تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوید –

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی طیف گسترده‌ای از تکنیک ‌ها و روش ‌های خلاقانه، غیر متعارف را ارائه می‌دهد. شما می توانید آنها را با هم ترکیب کنید تا یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود ایجاد کنید، برند خود را بسازید، و به طور سودمندی خود را در بازار قرار دهید.

تجربه مشتری را با نام تجاری خود بهبود بخشید –

بسیاری از کسب و کارها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا به مشتریان خود خدمات مشتری درخشانی ارائه دهند، به مخاطبان خود در مورد مزایای محصولات و خدمات خود آموزش دهند و نکات و ترفندهایی را به اشتراک بگذارند که تجربه را با ارائه محصولات خود به حداکثر می رساند.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان تان را آسان تر می کند –

هم تجزیه و تحلیل بازاریابی رسانه های اجتماعی و هم گوش دادن به آنها به برندها اجازه می دهد تا از مکالمات مخاطبان هدف خود بهره ببرند، بهتر درک کنند که چه چیزهایی باعث علاقه و نگرانی مشتریانشان می شود و آنچه را که با آنها طنین انداز می شود، درک کنند.

به برند تان جنبه انسانی می بخشد –

بازاریابی رسانه های اجتماعی مانع بین برند و مخاطبان هدف آن را برطرف می کند. به نوعی کمک می‌کند تا چهره‌ای را به نام خود نشان دهیم و به مشتریان نشان دهیم که افراد واقعی پشت برند هستند.

ارتباط با مخاطب هدف خود را ساده و وفاداری به برند را تقویت می کند –

رسانه های اجتماعی به عنوان بستری برای ارتباط دو طرفه بین برندها و مخاطبانشان عمل می کنند. مردم می توانند به صورت لحظه ای با برندها تعامل داشته باشند، با مشتریان دیگر ارتباط برقرار  کنند و بخشی از جامعه ای شوند که کسب و کار شما را احاطه کرده است.

راهی مقرون به صرفه برای رشد کسب و کار تان است –

بازاریابی رسانه های اجتماعی فرصت های ارگانیک برای رشد کسب و کار را ارائه می دهد.

کمک به افزایش فروش –

در نهایت، تمام این مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی به کسب و کارها کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشند و درآمد را افزایش دهند. در واقع، با تجاری شدن هرچه بیشتر پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی، فروش مستقیم از طریق سایت‌ های رسانه ‌های اجتماعی بسیار آسان ‌تر می‌ شود. طبق یک مطالعه توسط BigCommerce، 30٪ از مصرف کنندگان مستقیماً از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا اسنپ چت خرید می کنند.

واضح است که چرا بسیاری از کسب ‌و کارها بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی را به ترکیب بازاریابی دیجیتال خود اضافه می‌کنند، علی‌ رغم این واقعیت که می‌تواند فرآیندی نسبتاً پیچیده و پر زحمت باشد.

 

اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک ابزار بازاریابی دیجیتال عالی برای افزایش حضور آنلاین برند شما، متمایز کردن کسب‌ و کار از رقبا، ایجاد جامعه‌ای پیرامون برند و در نتیجه افزایش فروش است.

 

  • ما می‌توانیم ساعت‌ ها در مورد فرصت‌ های مختلفی که بازاریابی رسانه‌ های اجتماعی برای کسب ‌و کارها ایجاد می‌کند بحث کنیم، اما احتمالاً دیدن اعداد و ارقام کار بهتری در ترسیم یک تصویر بزرگ انجام می‌دهد.
  • در حال حاضر 4.59 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد که تقریباً 58٪ از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. با توجه به رشد روز افزون دسترسی به تلفن همراه و اینترنت، این تعداد روز به روز در حال افزایش است.
  • نرخ رشد رسانه های اجتماعی از سال 2015 به طور متوسط 12.5 درصد نسبت به هر سال افزایش یافته است.
  • محبوب ‌ترین پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی، فیسبوک، ماهانه ۲.۹۴ میلیارد کاربر فعال دارد.
  • 84 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بین 18 تا 29 سال، 81 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بین 30 تا 49 سال، 73 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بین 50 تا 64 سال، و 45 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بالای 65 سال کاربران فعال رسانه های اجتماعی هستند.
  • در ایالات متحده، 54 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی زن هستند، در حالی که 46 درصد باقی مانده را مردان تشکیل می دهند، در حالیکه میانگین جهانی 45.6 درصد برای زنان و 54.4 درصد برای مردان است.
  • به طور متوسط، هر کاربر رسانه اجتماعی با 6.6 پلتفرم مختلف رسانه اجتماعی درگیر است.
  • مردم 2.5 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند.
  • 75 درصد از کاربران اینترنت از رسانه های اجتماعی برای تحقیق درباره محصولات استفاده می کنند.

با قضاوت از این آمار، می توان با اطمینان گفت که رسانه های اجتماعی جهان را تسخیر کرده اند و اینجا هستند. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه دهید، باید از همین امروز از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

شما می توانید پروفایل رسانه های اجتماعی کسب و کار خود را به صورت ارگانیک یا با کمک تبلیغات پولی و حمایت های مالی رشد دهید. صرف نظر از اینکه چه چیزی را انتخاب می کنید – یکی از گزینه ها یا ترکیبی از هر دو – برای موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی قوی ایجاد کنید (مخاطبان هدف، و رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید، پلتفرم های مناسب را برای تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی اتن انتخاب کنید. و غیره)، یک پروفایل تجاری در پلتفرم های انتخابی راه اندازی کنید، یک استراتژی محتوا ایجاد کنید و عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید.

به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد رشد کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی بدانید، از انتخاب پلتفرم مناسب و تنظیم پروفایل کسب و کارتان گرفته تا تولید محتوا و تجزیه و تحلیل نتایج، یاد بگیرید.

 

مراحل استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما

 

کل سفر بازاریابی رسانه های اجتماعی را می توان به 4 مرحله اصلی تقسیم کرد:

  1. استراتژی رسانه های اجتماعی خود را متبلور کنید
  2. حساب های رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کنید
  3. محتوای خود را برنامه ریزی و ایجاد کنید
  4. یاد بگیرید و سازگار شوید تا بتوانید رشد کنید

اکنون، اجازه دهید هر یک از این مراحل را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

 

  1. چگونه یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق بسازیم

اولین چیزی که هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق باید بدانید این است که SMM یک عمل مستقل و جدا از بقیه تلاش های بازاریابی شما نیست.

بازاریابی رسانه های اجتماعی تنها بخشی از معادله است. برای اینکه SMM موثر باشد، باید در استراتژی بازاریابی گسترده ‌تر کسب ‌و کار شما گنجانده شود.

اساساً، مقاصد، اهداف و فعالیت‌های استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما باید بازتابی از استراتژی بازاریابی شما باشد – هر کاری که کسب‌ و کار شما در حوزه رسانه‌ های اجتماعی انجام می‌دهد باید بر روی برند و همسو با اهداف کسب ‌و کار شما باشد.

 

با تعیین اهداف روشن شروع کنید

اگر درک خوبی از این موفقیت نداشته باشید، راهی برای موفقیت برند شما در رسانه های اجتماعی وجود ندارد.

بدون تعیین اهداف و مقاصد روشن، شما حس جهت‌گیری ندارید و نمی‌توانید نرخ بازگشت سرمایه فعالیت‌های بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی خود را اندازه‌گیری کنید.

بنابراین، به جای تعیین یک هدف پررنگ مبهم مانند –

❌ “به محبوب ترین برند در رسانه های اجتماعی تبدیل شوید”

شما باید اهداف خود را به روشی دقیق تر و قابل اندازه گیری تنظیم کنید:

✅ “افزایش نرخ تعامل برای استوری های اینستاگرام تا پایان سه ماهه دوم سال به 15٪”

علاوه بر آن، اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی باید با اهداف تجاری همسو باشند.

مقاصد کسب و کار
اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی
رشد برند
آگاهی از برند را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی افزایش دهید – دنبال کنندگان بیشتری جذب کنید. تعداد اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید. با قرار دادن محتوای خود در صفحات کاوش و غیره، در معرض دید بیشتری قرار بگیرید.
وفاداری به برند را افزایش دهید و مشتریان را به حامیان برند تبدیل کنید
نرخ تعامل را افزایش دهید و مخاطبان را تشویق کنید تا با محتوای رسانه‌ های اجتماعی شما تعامل داشته باشند – نظرات، لایک‌ها، ذخیره‌ها و اشتراک‌ گذاری‌ های بیشتری دریافت کنید.
سرنخ ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید
تعداد تبدیل‌ها را افزایش دهید و ترافیک رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید – مخاطبان رسانه‌های اجتماعی خود را تشویق کنید تا روی پیوندهایی که به اشتراک می‌گذارید کلیک کنند، در بخش نظرات یا از طریق پیام‌های مستقیم، ثبت نام فوری ایمیل و غیره تعاملات معاملاتی داشته باشند.
کاهش ریزش مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری (LTV)
با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی، تجربه مشتری را افزایش دهید و سفر مشتری خود را بهبود بخشید – میانگین زمان پاسخگویی را کاهش دهید، محتوای تولید شده توسط کاربر را دو برابر کنید، احساسات رسانه های اجتماعی را بهبود بخشید، و موارد دیگر.

 

علاوه بر این، مطمئن شوید که معیارهای مناسب را دنبال می کنید تا دقیقاً بدانید که پیشرفت شما به سمت اهدافتان چیست.

در اینجا 5 تا از رایج ترین اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی و معیارهای بالقوه برای اندازه گیری آنها آورده شده است:
افزایش آگاهی از برند –

معیارها : تعداد فالوورها، دسترسی به پست ‌های رسانه‌ های اجتماعی، منشن‌ ها و اشتراک‌ گذاری‌ها

ترافیک را به وب سایت یا وبلاگ خود هدایت کنید –

معیارها : ترافیک از رسانه های اجتماعی، سهم رسانه های اجتماعی در ترافیک کلی، نرخ پرش ترافیک رسانه های اجتماعی

ایجاد سرنخ –

معیارها : اطلاعات تماس جمع ‌آوری ‌شده از رسانه ‌های اجتماعی، نرخ مشارکت در مسابقه و جایزه، نرخ تبدیل سرنخ رسانه‌های اجتماعی

افزایش تعامل با نام برند –

معیارها : لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات، ذخیره ها، ذکرها و پاسخ ها، به علاوه نرخ کل درگیری ها نسبت به بازدیدها.

یک جامعه آنلاین حول نام تجاری خود بسازید –

معیارها : تعداد مکالمات پیرامون برند شما، تعداد دنبال کنندگانی که جوامع رسانه های اجتماعی شما دارند و تعداد پست های جدید انجمن

هنگامی که اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را به پایان رساندید، زمان آن فرا رسیده است که در مورد مخاطبان هدف خود بیاموزید.

 

درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید

درک اینکه برای چه کسی بازاریابی می کنید برای موفقیت شما در بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. در پایان، هر کاری که برند شما در رسانه های اجتماعی انجام می دهد باید به سمت آنها باشد.

 

بدون شناخت مخاطبان خود، جمعیت ‌شناختی، ویژگی ‌های رفتاری، نیازها، خواسته‌ها و ترجیحات آن‌ها، احتمال زیادی وجود دارد که تصمیمات ضعیفی بگیرید و روی چیزی سرمایه‌گذاری کنید که جمعیت مناسبی را جذب نکند.

بنابراین، کار بعدی که باید انجام دهید این است که یک شخصیت مخاطب/خریدار ایجاد کنید. موارد زیر را در مورد مخاطبان خود بیابید:

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • متوسط درآمد آنها چقدر است؟
  • چگونه ترجیح می دهند محتوا را مصرف کنند؟
  • به چه صورت ترجیح می دهند با محتوا تعامل داشته باشند؟
  • چطور با برندها تعامل دارند؟
  • از کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ چگونه از آنها استفاده می کنند؟
  • علایق آنها چیست؟
  • چه کسانی را آنلاین دنبال می کنند؟ به چه کسانی اعتماد دارند و به چه کسانی اعتماد ندارند؟

با شناخت بهتر مخاطبان، تنظیم پیشنهاد تان و ارائه چیزی که مورد علاقه آنها است برای شما آسان تر خواهد بود.

اما مخاطبان شما تنها گروهی از افرادی نیستند که باید هنگام تنظیم استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود به آنها توجه کنید.

 

درباره رقبای خود تحقیق کنید

از آنجایی که 91 درصد از کسب و کارها در بازاریابی رسانه های اجتماعی شرکت می کنند، این احتمال وجود دارد که رقبای شما نیز صفحاتی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی داشته باشند.

قبل از اینکه شبکه خود را راه اندازی کنید، باید به طور کامل در مورد رقابت خود تحقیق کنید و ببینید که آنها چگونه بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را انجام می دهند.

 

برخی موارد را باید در نظر گرفت:

  • دریابید که رقبای شما از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی از بازاریابی استفاده می کنند. این هم به شما کمک می‌کند بفهمید کدام پلتفرم‌ های رسانه اجتماعی در بین مخاطبان هدف شما محبوب هستند و هم شکاف‌ های فرصت را کشف کنید.
  • به انواع محتوایی که به اشتراک می گذارند توجه داشته باشید.
  • ببینید کدام نوع محتوا دارای تعامل زیادی است و کدام نه.
  • ببینید رقبای شما در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود روی چه چیزی تمرکز می کنند.

ضروری است که نقاط قوت و ضعف بازاریابی رسانه های اجتماعی رقبای خود را شناسایی کنید. با تجزیه و تحلیل رقبا، درک بهتری از تکنیک ‌های کارآمد به دست خواهید آورد و می‌توانید رویکردهایی را که برای مخاطبان هدفتان مؤثر نیستند، شناسایی کنید و بهتر از آنها اجتناب کنید. علاوه بر این، می‌توانید الگوها، روندها و فرصت ‌های بالقوه‌ای را نیز متوجه شوید که به شما کمک می‌کنند از دیگران متمایز شوید و برند خود را در رسانه ‌های اجتماعی متمایز کنید.

 

در نهایت، باید در مورد ترکیب مناسب پلتفرم رسانه اجتماعی تصمیم بگیرید.

 

تصمیم بگیرید که چه پلتفرم های SMM برای شما مناسب است

به طور میانگین کاربران رسانه های اجتماعی بین 6.6 اکانت رسانه اجتماعی جابجا می شود. آیا این بدان معناست که شما – به عنوان یک برند – نیز باید بدین صورت باشید؟

حقیقت این است که اگر به تنهایی از طریق رسانه های اجتماعی مدیریت می کنید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید.

بدانید که اگر کار زیادی انجام دهید، کسب و کار شما می تواند در هر پلتفرم رسانه اجتماعی بدرخشد. با این حال، در بیشتر موارد، محدود کردن تعدادی که به خوبی مناسب هستند، بهترین گزینه است.

برای انتخاب ترکیب بهینه پلتفرم رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  • مخاطب هدف شما کیست؟
  • از کدام پلتفرم بیشتر استفاده می کنند؟
  • چه نوع محتوایی خواهید ساخت؟
  • چه چیزی را تبلیغ می کنید، محصول یا خدمات؟
  • رقبای شما از کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟

اگر از قبل می‌دانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در کدام پلتفرم ‌ها بیشتر حضور دارند، شروع خوبی دارید. همچنین بهترین روش‌ها بر اساس اینکه در کجا علایق شما نهفته است و چه کسانی را می‌خواهید به عنوان مشتریان بالقوه خود جذب کنید، وجود دارد.

 

نکته VistaCreate Pro: خودتان را خیلی درگیر نکنید. روی 1-2 پلت فرم رسانه های اجتماعی تمرکز کنید.

 

 

  1. چگونه رسانه های اجتماعی کسب و کار خود را راه اندازی کنید

بسته به پلتفرم های رسانه اجتماعی که برای فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود انتخاب کرده اید، تنظیم پروفایل  کسب و کار متفاوت خواهد بود.

نکات اکانت تجاری برای کانال های رسانه های اجتماعی

اگرچه فرآیند راه‌اندازی یک حساب تجاری از یک پلتفرم رسانه اجتماعی به پلتفرم دیگر متفاوت است، چندین روش برتر وجود دارد که جهانی هستند.

بیایید عملی ترین نکات را بررسی کنیم تا به شما در راه اندازی رسانه های اجتماعی کمک کنیم.

  1. مطمئن شوید که یک نام کاربری مناسب انتخاب کرده اید
  2. به یاد داشته باشید، تقریباً در هر رسانه اجتماعی، نام کاربری شما یکی از اولین چیزهایی است که کاربران پلتفرم هنگام برخورد با انتشارات شما می بینند.
  3. بنابراین، باید مطمئن شوید که یک نام کاربری قابل تشخیص و قابل یادآوری انتخاب کرده اید که نماینده کسب و کار شما باشد.
  4. نام کاربری رسانه های اجتماعی باید شامل نام کسب و کار شما باشد و در همه پلتفرم های شما یکسان باشد. زمانی که مشتریان بالقوه کسب و کار شما را به صورت آنلاین جستجو می کنند، به کار می آید.
  5. لوگوی برند خود را به عنوان تصویر پروفایل خود قرار دهید

یکی دیگر از عناصر پروفایل که تقریباً در همه جا قابل مشاهده است – در فید، در بخش نظرات، در صفحه درباره ما و غیره – تصویر پروفایل شما است. برای شناسایی حداکثر برند، باید لوگوی برند خود را به عنوان تصویر پروفایل تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارد و آن را درست برش داده اید.

 

  1. نحوه ایجاد محتوای موثر برای رسانه های اجتماعی

راه اندازی یک حساب تجاری در رسانه های اجتماعی تنها یک شروع است.

برای اینکه تلاش خود را برای موفقیت تنظیم کنید، باید پروفایلتان را با محتوایی پر کنید که مخاطبان شما را متقاعد کند که شما همان برندی هستید که آنها باید دنبال کنند .

تولید محتوای باکیفیت رسانه های اجتماعی بازی سختی است، اما هنگامی که در آن مهارت کسب کردید و یک استراتژی محتوای قوی ایجاد کنید که همه انواع محتوای مناسب را متعادل می کند، خواهید دید که چقدر می تواند مثمر ثمر باشد.

نکات محتوای رسانه های اجتماعی

اگرچه هر پلتفرم قوانین و قالب‌ های پرطرفدار خود را دارد، اما چند روش کلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی برای رسانه‌ های اجتماعی برندتان ایجاد کنید.

  • سرعت انتشار مناسب را بیابید و متعهد به ارسال منظم باشید
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی شما تنها در صورتی می تواند موفق باشد که مسئولانه به آن توجه کنید. یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که محتوا را به صورت پراکنده و بدون برنامه ریزی مشخص منتشر کنید.
  • برای جلوگیری از عواقب منفی ناشی از ندیدن محتوای شما یا شاید بدتر از آن دیدن و آزرده شدن از آن، سعی کنید موارد زیر را انجام دهید:
  • به طور منظم پست کنید. هر زمان که یک مشتری بالقوه به صفحه رسانه های اجتماعی شما سر می زند و می بیند که مدتی است فعال نبوده اید، تصور می کنند که شما از رقابت خارج شده اید و فوراً به دنبال گزینه های جایگزین از رقبا می گردند.
  • وقفه های ارسال پست را در موارد ضروری انجام دهید، اما آنها را کوتاه نگه دارید. وقتی شخصی شما را دنبال می کند، انتظار دارد یک جریان ثابت از محتوای جدید داشته باشد. اگر به آن وعده عمل نکنید، آنها در نهایت می توانند نسبت به شما بی علاقه شوند.
  • فرکانس پست خود را کنترل کنید. اگر پست های زیادی را به اشتراک بگذارید، می توانید به سرعت آزاردهنده شوید و فالوورهای خود را از دست بدهید.

هدف این است که تعداد بهینه پست ‌ها را برای اشتراک‌گذاری در روز یا در هفته تعیین کنید و به این برنامه زمان‌ بندی پست‌ ها پایبند باشید. هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین بهترین حالت این است که نحوه واکنش مخاطبان رسانه های اجتماعی به پست های تان را تجزیه و تحلیل کنید.

 

با فرمت های مختلف محتوا آزمایش کنید

درک اینکه کدام محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما بهترین عملکرد را دارد بسیار مهم است. برخی محتوای ویدیویی را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در ویدیو های زنده و استوری ‌ها اهمیت زیادی دارند. همه اینها به ویژگی های پلتفرم و ترجیحات مخاطبان هدف شما خلاصه می شود.

با این حال، حتی اگر فرمت محتوایی را پیدا کنید که بهتر از بقیه کار کند، نباید خود را فقط به یک قالب محدود کنید. نه تنها ایده های شما به سرعت تمام می شود، بلکه احتمال زیادی وجود دارد که پست کردن مطالب بسیار مشابه بارها و بارها باعث خسته شدن فالوورهای شما شود.

در حالت ایده‌آل، شما باید یک برنامه محتوای متنوع برای رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید و انواع مختلف محتوا را به طور متناوب تغییر دهید.

برای اینکه محتوای خود را متنوع و هیجان انگیز نگه دارید، بایستی در محتواهای خود تعادل برقرار کنید.

 

همچنین، باید مطمئن شوید که محتوای رسانه های اجتماعی شما بیش از حد تبلیغاتی یا کاملا آموزشی نباشد. شما می خواهید 4 نوع محتوای اصلی زیر را در برنامه محتوای رسانه های اجتماعی خود بگنجانید:

مطمئن شوید که با آخرین روندها همراه هستید

اگر می‌خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، ویروسی عمل کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. مراقب آخرین روندها باشید و آماده باشید تا ویژگی‌ های پرطرفدار را در محتوای خود بگنجانید.

محتوای پرطرفدار شامل موضوعات یا تصاویر بصری است که در یک مقطع زمانی مشخص، محبوبیت بیشتری را تجربه می‌کنند. چنین موضوعاتی اغلب مربوط به اخبار فوری، showbiz ، رویدادهای مهم سیاسی یا فرهنگی و غیره است.

 

در اینجا نحوه آشنایی با آخرین روندها آمده است.

اینفلوئنسرها در صنعت شما –

محتوای اینفلوئنسر منبع ارزشمندی از اطلاعات در مورد علایق مخاطبان شما است. چندین اینفلوئنسر در حوزه صنعت خود پیدا کنید و آنچه را که در مورد آنها پست می‌کنند را بررسی کنید. به این ترتیب، می‌دانید که چه گرایش‌ ها و موضوعاتی با مخاطبان شما طنین انداز می‌شوند. این ایده ها را جمع آوری کنید و هنگام تهیه محتوای خود به خاطر داشته باشید تا جذاب تر و موثرتر شود.

سربرگ Explore اینستاگرام –

از اینستاگرام برای مشاهده موارد ترند شده استفاده کنید! برای انجام این کار، باید به صفحه Explore که در زیر نوار جستجو در اینستاگرام قرار دارد بروید. می‌توانید پروفایل ‌ها، پست‌ ها، عکس ‌ها و ویدیو هایی را که اینستاگرام برای حسابتان جالب می‌داند، پیدا کنید. به علاوه، گرایش‌ ها در یک پلت ‌فرم اغلب انتخاب‌ های محتوا را در پلتفرم‌ هایی با قالب‌ های مشابه، مانند گرایش‌های TikTok که به فیس‌بوک لایو وارد می‌شوند، اطلاع‌رسانی می‌کند.

– Google Trends ابزاری قدرتمند برای ردیابی موضوعات پرطرفدار است. اطلاعات موجود بر اساس جستجوهای کاربران است، بنابراین ممکن است تصویری گسترده از آنچه در حال حاضر و در گذشته محبوب است به شما ارائه دهد. با این داده ها، می توانید با روندها همراه باشید و فعالیت های بازاریابی خود را به طور کلی برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید ارتباط کلمات کلیدی را برای تبلیغ برند بررسی کنید.

Tumblr

– Tumblr یک پلت فرم عالی برای طوفان فکری محتوای بصری است. اگرچه این کانال به اندازه فیس بوک محبوب نیست، بسیاری از الگوهای رفتاری، تصاویر پرطرفدار و دیگر تصاویر در رسانه های اجتماعی ابتدا در Tumblr منتشر می شوند. چندین وبلاگ فعال مرتبط با صنعت کسب و کار خود را بیابید و ایده های جدید و هیجان انگیز برای محتوای خود تهیه کنید.

 

Reddit

– Reddit همچنین یک پلت فرم عالی برای کشف آخرین روند های محبوب در زمینه های مختلف است. برای مشاهده گرایش ‌های برتر و موضوعات داغ، بخش Trending Reddit را کاوش کنید. تمام محتوای این پلتفرم بر اساس ارتباط و رتبه‌بندی کاربران رتبه‌بندی می‌شوند. به علاوه، در Reddit، می‌توانید موضوعاتی را پیدا کنید که در حال افزایش محبوبیت هستند و می‌توانید جزو اولین کسانی باشید که در مورد آنها در رسانه‌ های اجتماعی دیگر منتشر می‌کنید.

محتوای خود را از نظر بصری جذاب کنید

موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی شما به شدت به جذابیت بصری محتوای شما بستگی دارد. و در حالی که ترجیحات بصری قطعاً ذهنی هستند، نکاتی وجود دارد که باید هنگام ایجاد طرح های رسانه های اجتماعی خود در نظر داشته باشید:

با اصول اولیه طراحی گرافیک آشنا شوید. نحوه استفاده از فضای سفید را بیاموزید، با بهترین ترکیب فونت ها و ترکیب رنگ ها آشنا شوید و با اصول سلسله مراتب بصری آشنا شوید.

قدرت علم را دست کم نگیرید. اگر می خواهید هر بار با طراحی رسانه های اجتماعی خود به نقطه مناسبی دست پیدا کنید، اصول بازاریابی عصبی را در تصاویر خود اعمال کنید.

ببینید کدام رنگ ها در هر پلتفرم رسانه های اجتماعی بهترین عملکرد را دارند.

با آخرین روند طراحی رسانه های اجتماعی همراه باشید.

روی برند بمانید

با این حال، در عین حال، هنگام تلاش برای همگام شدن با آخرین روند طراحی رسانه های اجتماعی، نباید صدای برند منحصر به فرد خود را قربانی کنید. اگر آگاهی و شناخت برند از اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی شماست، باید مطمئن شوید که همه چیزهایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید مطابق با برند شما باشد. دوبار بررسی کنید که کپی شما لحن مناسبی دارد، عناصر نام برند خود مانند لوگوی برند، رنگ ها و فونت ها را به طرح های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

از محتوا برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید

محتوای رسانه های اجتماعی خود را تماماً در مورد برند یا شرکت خود قرار ندهید. حتما با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. نه تنها باعث می‌شود برند شما دوستانه‌ تر به نظر برسد، بلکه نرخ تعامل را افزایش می‌دهد. پروفایل‌ های تجاری شما را در رسانه‌ های اجتماعی تقویت می‌کند و رابطه قوی ‌تری با مخاطبانتان برقرار می‌کند.

در اینجا نحوه افزایش مشارکت اجتماعی آورده شده است:

  • بحث ها را شروع کنید
  • مخاطبان خود را تشویق کنید تا با محتوای رسانه های اجتماعی شما ارتباط برقرار کنند
  • دکمه های فراخوانی برا اقدام واضح اضافه کنید
  • به همه (یا بیشتر) نظرات پاسخ دهید
  • مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

 

از ابزارهایی برای ساده سازی تولید محتوا استفاده کنید

در نهایت، برای تسریع در روند تولید محتوا، حتما از ابزارهای اختصاصی استفاده کنید. در وقت شما صرفه جویی می کند.

برخی از ویژگی های مورد علاقه و مفید ما برای بازاریابان رسانه های اجتماعی عبارتند از:

  • انتشار مستقیم در فیس بوک، اینستاگرام و پینترست، که باعث صرفه جویی در وقت شما برای ارسال طرح های خود در رسانه های اجتماعی می شود.
  • برنامه زمانبندی رسانه های اجتماعی، بنابراین می توانید انتشارات رسانه های اجتماعی خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
  • ویژگی تغییر اندازه به شما کمک می کند تا به سرعت یکی از طرح های خود را به چندین طرح برای پلتفرم های مختلف تبدیل کنید.

 

فرمت های محتوایی که برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بهترین کارآیی را دارند

بهترین فرمت های محتوا بسته به پلتفرم رسانه اجتماعی که برای تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود. مثلا:

  • فرمت‌ های محتوایی که در اینستاگرام به بهترین نحو کار می‌کنند، Reels ، استوری‌های اینستاگرام و اسلایدها هستند.
  • قالب ‌های محتوایی که در توییتر به بهترین شکل کار می‌کنند، اخبار، الگوهای رفتاری و پیوندها هستند.
  • فرمت‌ های محتوایی که در لینکدین بهترین کارایی را دارند، نمایش اسلاید، ویدیو، و پست‌ های متنی طولانی خوانده شده هستند.
  • فرمت های محتوایی که در پینترست بهترین کار را دارند، اینفوگرافیک ها و دستورالعمل ها هستند.
  • قالب‌های محتوایی که در فیس‌بوک بهترین کار را دارند، استوری‌ های فیس‌بوک و فیس ‌بوک لایو هستند.
  • فرمت‌های محتوایی که در TikTok به بهترین نحو کار می‌کنند، ویدیوهای رقص، کلیپ‌ های پشت صحنه و نمایش‌ های محصول هستند.

 

نمونه هایی از محتوای برنده رسانه های اجتماعی

صرف نظر از پلتفرم رسانه اجتماعی که برای بازاریابی رسانه اجتماعی خود انتخاب می کنید، انواع محتوا وجود دارد که در همه کانال ها به یک اندازه خوب کار می کنند. برای اینکه محتوای رسانه های اجتماعی خود را با ارزش، هیجان انگیز و دارای ارزش اشتراک گذاری کنید، انواع محتوای زیر را در تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.

مطالب خودآگاه، طنز

حساب TikTok Duolingo الهام‌بخش هر بازاریاب رسانه‌های اجتماعی است. این برند زبان آموز توانسته است با خودآگاهی و خنده‌ دار بودن، طرفداران اجتماعی قابل توجهی در TikTok جمع کند.

محتوای موقعیتی

محتوای موقعیتی نوع دیگری از محتوای رسانه های اجتماعی است که برندها را مرتبط و بخشی از گفتگو نگه می دارد. هر زمان که اتفاق مهمی در جهان رخ می دهد، مطمئن شوید که برند شما به آن واکنش نشان می دهد، به خصوص اگر مربوط به برند یا مخاطبان شما باشد. فقط مطمئن شوید که تا زمانی که موضوع داغ است آنرا انتشار داده باشید.

محتوای همیشه سبز

اگر نمی توانید کاملاً با بازاریابی موقعیتی همراه شوید نگران نباشید – این مهارت برای همه امکان پذیر نیست. یک نشریه همیشه سبز که به زیبایی ساخته شده باشد نیز می تواند معجزه کند!

فقط یک موضوع مورد علاقه مخاطبان خود را انتخاب کنید، سپس پست را با اطلاعات ارزشمند بسته بندی کنید، آن را از نظر بصری جذاب کنید، و به همین سادگی!

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

هیچ چیز به اندازه استفاده از محتوای آنها در تقویم رسانه های اجتماعی ، شما را به مخاطب نزدیک نمی کند. بنابراین، اگر همه چیز ناموفق بود، فید و داستان‌های خود را با عکس‌ها، بررسی ‌ها و توصیفات مشتریان خود تحسین کنید.

 

  1. استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برای رشد تطبیق دهید

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک نوع استراتژی نیست که آن را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید. باید مرتباً آن را مرور و اصلاح کنید. در حالت ایده‌آل، باید به طور منظم عملکرد بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را ارزیابی کنید تا فعالیت‌ هایی را که به خوبی کار می‌کنند (برای مقیاس ‌بندی آن‌ ها) و آن‌ هایی که انجام نمی‌دهند (برای تنظیم آن‌ها یا کنار گذاشتن آن‌ها به طور کلی.) شناسایی کنید. علاوه بر این، ردیابی معیارهای کلیدی خود تنها راهی است که بدانید آیا به اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی خود می رسید یا خیر.

هر پلتفرمی ابزار تحلیلی مخصوص به خود را دارد که به شما امکان دسترسی به اطلاعات ضروری مانند اقدامات روی صفحه، فالوورهای جدید، لغو فالوها، تعامل پست، بازدید از صفحه، لایک و غیره را می دهد.

فیس بوک – تب Insights
اینستاگرام – insights اینستاگرام
توییتر – تجزیه و تحلیل توییتر
لینکدین – داده های رایگان در صفحه شرکت شما و نرم افزار تجزیه و تحلیل کامل با یک حساب ممتاز
YouTube – تجزیه و تحلیل YouTube
TikTok – تجزیه و تحلیل TikTok

 

چگونه می توانید به طور موثر از همه داده ها و بینش ها استفاده کنید؟

یک صفحه گسترده برای پلتفرمی که استفاده می کنید با برگه های جداگانه برای هر ماه درست کنید.

داده های ماهانه را از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود جمع آوری کنید. معمولاً می توانید این داده ها را به صورت CSV صادر کنید.

داده های خود را ماه به ماه مقایسه کنید.

این به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام نوع و فرمت محتوا برای شما مناسب است، چه زمانی مخاطبان شما فعال ترین هستند، چه چیزی باعث می شود صفحه شما را دنبال یا آنفالو کنند و غیره.

 

اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای یافتن استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود، باید پلتفرم های رسانه های اجتماعی، قالب های محتوا و ابزارهای مختلف را آزمایش کنید. هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد.

با این حال، چندین اشتباه رایج وجود دارد که بسیاری از برندها هنگام شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی مرتکب می شوند. پرهیز از آنها به کسب و کار شما جان تازه می دهد و منابع زیادی را برای شما ذخیره می کند.

اشتباه شماره 1: برنامه ریزی نکردن محتوای رسانه های اجتماعی خود از قبل

شما نمی‌خواهید در نهایت صبح از خواب بلند بیدار شوید زیرا ناگهان متوجه می‌شوید که آن روز، پس فردا یا کل هفته آینده چیزی برای اشتراک‌گذاری با فالوورهای خود ندارید.

محتوای رسانه های اجتماعی باید متعادل، با طراحی حرفه ای و ارزشمند باشد. بنابراین، بهتر است آن را از قبل آماده و برنامه ریزی کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که محتوای با کیفیت بالا را ارائه می دهید که به طور مساوی در طول ماه برنامه ریزی شده است.

اشتباه شماره 2: برنامه ریزی بیش از حد از قبل

با این حال، نباید در برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی زیاده روی کنید. اگر خیلی از قبل برنامه‌ریزی کنید، در معرض این خطر قرار می‌گیرید که بیش از حد انعطاف‌ ناپذیر باشید، که در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک نقص مهلک است.

چرخه‌ های روند در بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی بسیار کوتاه هستند و چیزی که چند ماه پیش مرتبط بوده، لزوماً امروز عملکرد خوبی نخواهد داشت.

علاوه بر این، برنامه ریزی بیش از حد همه چیز می تواند فرصت استفاده از مزایای بازاریابی موقعیتی را از شما بگیرد. بدون جابجایی بیش از حد بقیه انتشارات خود، نمی ‌توانید محتوای پرطرفدار را تحت فشار قرار دهید.

اشتباه شماره 3: نادیده گرفتن داده ها

ممکن است فکر کنید که یک مربی بازاریابی رسانه های اجتماعی با استراتژی برجسته و محتوای درجه یک هستید. اما حقیقت این است که اینطور نیست مگر اینکه داده ها آن را تأیید کنند.

به یاد داشته باشید که هر کاری که برند شما در رسانه های اجتماعی انجام می دهد به سمت مخاطبان هدف شما هدایت می شود. بنابراین، اگر مخاطب پاسخگو نیست، اگر با محتوا و برند شما به طور کلی درگیر نیست. باید استراتژی خود را بازبینی کنید و آن را اصلاح کنید.

اشتباه شماره 4: اجتناب از بازخورد منفی

دریافت نظرات منفی در مورد محصولاتی که ارائه می دهید یا به طور کلی نام برند شما می تواند واقعاً به کسب و کار شما آسیب برساند، ما آن را دریافتیم. اما گذاشتن این نظرات بدون توجه یا – بدتر از آن – حذف آنها می تواند برای برند شما مضر باشد.

اگر در رسانه‌های اجتماعی بازخورد منفی دریافت می‌کنید، باید مؤدبانه و با عذرخواهی به آن‌ها پاسخ دهید. سعی کنید بیشتر در مورد وضعیت بدانید، سپس راه‌حلی بیابید که هر دو طرف را راضی کند.

مزایا و معایب رسانه های اجتماعی برای تجارت

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از استراتژی های اصلی دیجیتال مارکتینگ برای تجارت است. با این حال، درست مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، مزایا و معایب خود را دارد.

مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت

بیایید به برجسته ترین مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی نگاه کنیم:

✅ به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می کنید

✅ افزایش آگاهی از برند و شناخت برند

✅ جامعه ای پیرامون برند خود می سازید

✅ مستقیماً با مخاطبان هدف خود تعامل خواهید داشت

✅ برند خود را دارای جنبه های انسانی می نمایید و با مخاطبان هدف خود روابط پایدار ایجاد می کنید

✅ مقیاس مقرون به صرفه برای رشد کسب و کار خود به صورت آنلاین

 

معایب بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت

برای اینکه همه چیز متعادل و منصفانه باشد، در اینجا معایب کلیدی بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد:

❌ این یک تمرین وقت گیر و پر زحمت است

❌ممکن است دیدن نتایج کمی طول بکشد

❌ می تواند مستلزم بازنگری مداوم استراتژی باشد زیرا روندها کوتاه مدت هستند

سخن نهایی مارکتینگ پلاس

به جرات می توان گفت که بازاریابی رسانه های اجتماعی سخت است. شما باید زمان و تلاش زیادی را برای توسعه استراتژی خود، به روز ماندن از روندهای فعلی، ایجاد محتوا و تجزیه و تحلیل عملکرد خود صرف کنید.

اما در عین حال، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به طیف گسترده‌ای از اهداف تجاری است – افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتبار برند شما، ایجاد جامعه‌ای پیرامون برند شما، ایجاد سرنخ و افزایش فروش.

بنابراین، با در نظر گرفتن همه چیز، ارزش تلاش را دارد.

علاوه بر این، اگر شما مسئولانه به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برخورد کنید و به بهترین شیوه‌ ها و نکات توجه کنید، خواهید دید که میانبرها و ترفندهای زیادی وجود دارد که به برند شما سرآغاز می‌کند و به سرعت تجارت شما را تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *