آموزش سئو

ابزار سئو : بیش از 40 ابزار رایگان سئو برای استفاده سئوکارها

ابزار سئو بیش از 40 ابزار رایگان سئو برای استفاده سئوکارها

ابزار سئو : بیش از 40 ابزار رایگان سئو برای استفاده سئوکارها

این لیست بیش از 40 تا از بهترین ابزار رایگان سئو در این سیاره است.  در واقع، این ابزارها به سایت ها کمک می کنند تا بازدید روزانه فراوان داشته باشند.

بهترین قسمت؟

همه این ابزارها برای سئو 2024 عالی عمل می کنند.

پکیج آموزشی : آموزش سئو : پکیج ، کتابچه راهنما ، پاورپوینت ها و ویدیوهای آموزشی سئو

لیستی از بهترین ابزارهای سئو

بیایید شروع کنیم…

Semrush

برای دریافت نسخه کامل Semrush باید هزینه پرداخت کنید.

اما، می توانید از برخی از بهترین ابزارهایی که به صورت رایگان ارائه می کند استفاده کنید.

یکی از ابزارهای مورد علاقه ما در Semrush ابزار جادویی کلمه کلیدی است.

اگر برای یک حساب رایگان Semrush ثبت نام کنید، روزانه 10 اعتبار برای این ابزار دریافت می کنید.

بعید می دانیم که کسب و کارهای کوچک و متوسط به بیش از این مقدار نیاز داشته باشند.

برای تحقیق قطعی، مرتبط و موثر کلمات کلیدی، کافیست وارد حساب کاربری رایگان خود شوید و روی تب Keyword Magic Tool کلیک کنید.

سپس، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید، منطقه خود را انتخاب کنید و دکمه جستجو را فشار دهید.

ابزارهای رایگان سئو Semrush

ابزارهای رایگان سئو Semrush

در ادامه لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت خواهید کرد.

همچنین اطلاعات بسیار مفیدی مانند حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

ابزارهای رایگان سئو Semrush

ابزارهای رایگان سئو Semrush

اما این تنها کاری نیست که می توانید با حساب رایگان Semrush خود انجام دهید.

ابزارهای رایگان سئو Semrush 3

ابزارهای رایگان سئو Semrush 3

شما همچنین دسترسی به:

  • ابزار ردیابی موقعیت
  • ممیزی سایت
  • مدیریت فهرست بندی
  • قالب های محتوای سئو
  • دستیار SEO Writing
  • جستجوگر سئو روی صفحه
  • مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی
  • ابزار مرور کلی کلمات کلیدی
  • بررسی اجمالی دامنه

فقط به خاطر داشته باشید که یک حساب رایگان Semrush به این معنی است که هر روز به مقدار نسبتاً کمی اعتبار محدود می شوید.

هر روز 10 جستجو برای همه ابزارهای تجزیه و تحلیل دامنه و کلمات کلیدی جستجو می کنید.

اما، این به این معنی نیست که 10 جستجو در روز، برای هر ابزار.

به عنوان مثال، فرض کنید یک دامنه را با ابزار Domain Overview آنالیز کرده اید و سپس با ابزار Keyword Overview یک جستجو انجام داده اید.

این به عنوان دو واحد از 10 واحد شما در روز محاسبه می شود.

Answer The Public

150+ ایده کلمه کلیدی را در چند ثانیه پیدا کنید.

اکثر ابزارهای SEO داده های خود را از یک مکان دریافت می کنند: Google Keyword Planner.

پاسخ عمومی متفاوت است.

این ابزار عالی سوالاتی را که مردم در انجمن ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی می پرسند را پیدا می کند.

و سوالات را به کلمات کلیدی عالی تبدیل می کند:

ابزارهای رایگان سئو Answer The Public

ابزارهای رایگان سئو Answer The Public

بهترین ویژگی در مقابل کلید واژه ها

تعجب خواهید کرد که چند نفر کلمات کلیدی “X در مقابل Y” را در گوگل جستجو می کنند.

(به عنوان مثال: “iPhone در مقابل Android” یا “SEMRush در مقابل Ahrefs”.)

ابزارهای رایگان سئو Answer The Public

ابزارهای رایگان سئو Answer The Public

و Answer the Public بخشی از نتایج را به صورت ” X  در مقابل کلید واژه Y” نمایش می دهد.

Woorank’s SEO & Website Analysis Tool

لیستی از بهبودهای سئو را در چند ثانیه دریافت کنید.

این یک افزونه کروم بسیار کاربردی است.

اول، شما یک امتیاز کلی سئو کسب می کنید.

سپس، این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه می توانید سئوی on-page و off-page سایت خود را بهبود بخشید.

41 ابزار سئو Woorank

41 ابزار سئو Woorank

بهترین ویژگی: “چک لیست بازاریابی”

اکثر ابزارهای سئو فقط در مورد مشکلات به شما می گویند … نه راه حل ها.

اما با Woorank یک چک لیست دقیق SEO دریافت می کنید که می توانید از آن برای رفع هر مشکلی که با آن برخورد می کنید استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی : نقشه راه بازاریابی دیجیتال – آینده دیجیتال مارکتینگ در سال جدید برای مبتدیان

Animalz Revive

محتوای قدیمی را بهبود بخشیده و به روز کنید.

Animalz Revive به شما کمک می‌کند محتوای قدیمی‌تری را در سایت خود پیدا کنید که نیاز به به‌روزرسانی، ارتقا… یا هر دو دارد.

قبل از این ابزار، برای یافتن این صفحات باید به صورت دستی حساب گوگل آنالیتیکس خود را بررسی می‌کردید. که دردسر بزرگی بود.

خوشبختانه، این ابزار دقیقاً به شما می گوید که کدام مقاله در سایت شما به بیشترین توجه نیاز دارد.

ابزارهای رایگان سئو Animalz Revive 1

ابزارهای رایگان سئو Animalz Revive 1

بهترین ویژگی: «از دست دادن ترافیک از زمان اوج‌گیری (نمایش‌ها)»

ابزارهای رایگان سئو Animalz Revive 2

ابزارهای رایگان سئو Animalz Revive 2

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدانید یک محتوای قدیمی برای شما دقیقا چند بازدید کننده دارد.

مقاله پیشنهادی : آمار سئو : 122 آمار مهم SEO برای سال 2024

CanIRank

به سرعت به این سوال پاسخ دهید: “آیا می توانم برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنم؟”.

CanIRank یک ابزار فوق العاده دقیق  برای تعیین دشواری کلمه کلیدی است.

و برخلاف اکثر ابزارهای رایگان SEO، CanIRank به شما توصیه های عمومی مانند زیر ارائه می دهد :

“این کلمه کلیدی واقعا رقابتی است”

یا

“این کلمه کلیدی رقابت کمی دارد”

در عوض، به شما می گوید که آیا می توانید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید یا نه.

41 ابزار سئو CanIRank 1

41 ابزار سئو CanIRank 1

بهترین ویژگی: “چگونه می توانید این کلمه کلیدی را بهتر هدف قرار دهید؟”

CanIRank فقط برای تعیین اندازه رقابت صفحه اول نیست.

همچنین به شما پیشنهاداتی می دهد که می تواند به شما در رتبه بندی برای یک اصطلاح خاص کمک کند.

41 ابزار سئو CanIRank 2

41 ابزار سئو CanIRank 2

Google Lighthouse

معرفی ابزارهای سئو Google Lighthouse

معرفی ابزارهای سئو Google Lighthouse

Google Lighthouse یکی از ابزارهای سئوی رایگان است که توسط وب مسترها مورد استفاده قرار می گیرد.

و فهمیدن دلیل آن آسان است.

این یک افزونه مرورگر است که گزارش های دقیقی در مورد عملکرد سئو سایت شما و نکات کاربردی در مورد چگونگی بهبود آن به شما می دهد.

فقط باید افزونه را به کروم اضافه کنید و وقتی در صفحه‌ای هستید که می‌خواهید آنالیز کنید، آن را باز کنید.

سپس روی «ایجاد گزارش» کلیک کنید.

سپس معیارهای مختلفی را در رابطه با عملکرد سایت به شما می دهد، مانند:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • دسترسی
  • سئو
  • و بیشتر.

همچنین عناصری را در سایت شما نشان می دهد که در حال حاضر به عملکرد آن آسیب می رسانند.

به علاوه، این گزینه را به شما نشان می دهد تا در مورد چگونگی بهینه سازی این عناصر برای بهبود عملکرد، مشاوره دریافت کنید.

Google’s Mobile-Friendly Test

سایت خود را برای نمایه سازی (ایندکس) اول موبایل در گوگل آماده کنید.

شاید شنیده باشید که گوگل اخیراً تغییر بزرگی در الگوریتم خود ایجاد کرده است.

(این تغییر رسماً « Mobile-First Indexing» نامیده می‌شود.)

ابزارهای سئو Google’s Mobile-Friendly Test

ابزارهای سئو Google’s Mobile-Friendly Test

نتیجه نهایی این است :

اگر سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد.

خوشبختانه، برای اینکه سایت خود را mobile-friendly کنید، به یک توسعه دهنده تمام وقت نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را از طریق ابزار Mobile-Friendly Test اجرا کنید.

و به شما می گوید که آیا گوگل سایت شما را سازگار با موبایل می داند یا خیر.

بهترین ویژگی: “مشکلات بارگذاری صفحه”

این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و فهرست کند.

SEOquake

SEOquake یکی دیگر از افزونه های رایگان مرورگر SEO است.

ابزارهای رایگان سئو seoquake

ابزارهای رایگان سئو seoquake

این به شما امکان می دهد تا بسیاری از معیارهای مختلف موتورهای جستجو را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید، مانند:

  • بک لینک ها
  • به روز رسانی فهرست گوگل
  • رتبه بندی Semrush
  • شاخص بینگ
  • لایک فیسبوک
  • صفحه آرشیو وب
  • تعداد پین پینترست

استفاده از این ابزار ، مخصوصاً برای مبتدیان ، در ابتدا می تواند کمی مشکل باشد.

اما، هنگامی که از SEOquake استفاده کردید، به یک سلاح واقعاً ارزشمند در زرادخانه SEO شما تبدیل می شود.

پس از نصب، نوار SEO در زیر URL هر سایتی که بازدید می کنید ظاهر می شود.

این بدان معنی است که شما می توانید بلافاصله داده ها را بدون نیاز به انجام کاری تجزیه و تحلیل کنید.

می توانید از برگه ها برای تغییر معیارها استفاده کنید تا بتوانید داده های دقیق مورد نیاز خود را ببینید.

به عنوان مثال، می توانیم معیارهایی مانند تاریخ کش گوگل را ببینم که به ما می گوید آخرین بار چه زمانی صفحه ایندکس شده است.

Seed Keywords

ایده های کلمه کلیدی کاملاً تازه را پیدا کنید.

اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دقیقاً به همین روش کار می کنند:

یک کلمه کلیدی seed (بذر / دانه) را در ابزار وارد کنید.

فهرستی از اصطلاحات مرتبط را دریافت کنید.

مشکل این رویکرد این است:

همه کلمات کلیدی seed یکسانی را در این ابزارها تایپ می کنند.

خب، Seed Keywords رویکردی کاملا متفاوت دارد.

به جای اینکه کلمات کلیدی را از بین ببرید، از مشتریان خود می‌پرسید که چگونه شما را آنلاین جستجو می‌کنند.

ابزارهای رایگان سئو Seed Keywords 1

ابزارهای رایگان سئو Seed Keywords 1

سپس، آن کلمات کلیدی دانه را در ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد علاقه خود تایپ کنید.

بهترین ویژگی: “Submit Query”

هنگامی که نتایج به دست آمد، می توانید از SeedKeywords به منظور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی که افراد به شما داده اند استفاده کنید.

به این ترتیب می توانید به سرعت نتایج جستجو را اسکن کنید و ببینید که این کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستند.

ابزارهای رایگان سئو Seed Keywords 2

ابزارهای رایگان سئو Seed Keywords 2

Exploding Topics

کلمات کلیدی محبوب را قبل از رقابت پیدا کنید.

این ابزار رایگان سئو یک کار ساده را انجام می دهد:

41 ابزار سئو Exploding Topics

41 ابزار سئو Exploding Topics

موضوعاتی را که تازه شروع به ترند شدن کرده اند، حباب می کند.

به این ترتیب، می توانید محتوایی را پیرامون این روندهای نوظهور ایجاد کنید (یا محتوای قدیمی خود را بر اساس یک کلمه کلیدی جدید بهینه کنید).

این ابزار در حال حاضر حدود 2 هزار موضوع در پایگاه داده خود دارد. و هر هفته موارد بیشتری را اضافه می کنند.

بهترین ویژگی: دسته بندی ها

دسته‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به دسته‌بندی موضوعی خاصی بپردازید که برای کسب ‌و کارتان مهم است.

به عنوان مثال، فرض کنید برای یک برند مراقبت از پوست بازاریابی می کنید. خوب، شما «زیبایی» را بزنید و لیستی از موضوعات در حال ظهور در آن فضا را دریافت کنید.

GTmetrix

GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سلامت فنی سایت شما عالی است.

دریافت اطلاعات در مورد اندازه یک صفحه و ارزیابی زمان بارگذاری آن فقط چند دقیقه طول می کشد.

ابزارهای رایگان سئو GTmetrix 1

ابزارهای رایگان سئو GTmetrix 1

نمای «آبشار – Waterfall » نیز واقعاً مفید است.

ترتیب و مدت زمان بارگذاری فایل ها را در صفحات شما نمایش می دهد.

ابزارهای رایگان سئو GTmetrix 2

ابزارهای رایگان سئو GTmetrix 2

این به شما امکان می دهد مناطق قابل بهبود سایت را شناسایی کنید و تلاش های خود را برای اطمینان از بارگذاری سریعتر صفحه خود اولویت بندی نمایید.

schema.org

نشانه گذاری طرحواره برای سایت شما بسیار مهم است.

داده های ساختاری را ارائه می دهد که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا و زمینه صفحه شما را درک کنند.

اگر نشانه گذاری طرحواره را در صفحات خود پیاده سازی نکرده اید، واقعاً امتیازات حساسی را از دست داده اید.

یکی از بهترین گزینه ها استفاده از راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل است که شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

برای مشاهده تمام طرحواره های مختلف، می توانید سلسله مراتب کامل را در HTML مرور کنید.

می‌توانید روی «یک صفحه برای هر نوع» یا «فهرست کامل انواع، نشان داده شده در یک صفحه» کلیک کنید.

یا، می توانید یک عبارت خاص را با “TermFinder” جستجو کنید.

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 1

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 1

 

همچنین می توانید یکی از انواع طرحواره های رایج را انتخاب کنید.

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 2

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 2

برای مثال، روی « Organization» کلیک کنید.

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 3

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 3

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را تکمیل کنید، کد را کپی کرده و مستقیماً در صفحات وب خود وارد کنید.

هنگامی که به درستی پیاده سازی شود، نشانه گذاری طرحواره می تواند ظاهر صفحه شما را در SERP با نمایش قطعات غنی در کنار تگ عنوان و توضیحات متا شما بهبود بخشد.

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 4

ابزارهای رایگان سئو Schema.org 4

این به طور بالقوه می تواند نرخ کلیک شما را با ترغیب کاربران به کلیک بر روی لینک شما افزایش دهد.

Seobility

یک تحلیل عمیق سئو سایت دریافت کنید.

این ابزار سئو ، کل سایت شما را خزیده و به شما امکان می دهد از مسائل بهینه سازی موتور جستجو مانند:

  • بارگذاری آهسته صفحات
  • صفحات مسدود شده
  • مشکلات نقشه سایت
  • مسائل فنی سئو

و خیلی موارد بیشتر آگاه شوید.

بهترین ابزارهای سئو Seobility

بهترین ابزارهای سئو Seobility

شما معمولا این نوع چیزها را فقط از ابزارهای سئو پولی دریافت می کنید. بنابراین واقعاً خوب است که Seobility این داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین ویژگی: گزارش محتوا

این گزارش لیستی از صفحاتی را به شما ارائه می دهد که دارای مشکلات سئوی محتوا هستند.

(چیزهایی مانند: محتوای نازک، عناوین متا از دست رفته، کلمات کلیدی نامربوط و محتوای تکراری.)

Ubersuggest

پیشنهادات کلمه کلیدی و داده های رقابت را دریافت کنید.

در واقع ابزار سئو Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای برتر سئو یافت می شوند. اما 100% رایگان است.

به منظور استفاده از آن، یک کلمه کلیدی را می خواهید که برای رتبه بندی آن (یا یک وب سایت رقیب که می خواهید در آن رتبه بالاتری کسب کنید) تایپ کنید. 

41 ابزار سئو Ubersuggest

41 ابزار سئو Ubersuggest

و Ubersuggest اطلاعات دقیقی در مورد دشواری کلمات کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهد.

به علاوه، فهرستی از کلیدواژه‌های پیشنهادی را بر اساس کلمه کلیدی دریافت می‌کنید.

بهترین ویژگی: “مقایسه ها”

این ویژگی کلمات کلیدی “X در مقابل Y” را به شما نشان می دهد.

در تجربه ما، کلمات کلیدی X در مقابل Y فوق العاده دست نخورده هستند.

مطمئنا، آنها ممکن است به اندازه کلمات کلیدی سنتی جستجو نشوند. اما این کلمات فوق العاده هدفمند و با تبدیل بالا هستند.

و تا آنجا که می دانیم Ubersuggest تنها ابزاری است که به طور خاص کلمات کلیدی X را در مقابل Y نشان می دهد.

Similarweb Browser Extension

Similarweb یک افزونه مرورگر بسیار خوب است که به شما امکان می دهد ترافیک وب، رتبه بندی کلمات کلیدی و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنید.

این ابزار سئو برای کروم، فایرفاکس، Edge و Opera در دسترس است.

بهترین ابزارهای سئو Similarweb Browser Extension

بهترین ابزارهای سئو Similarweb Browser Extension

یکی از بهترین چیزها در مورد Similarweb این است که استفاده از آن بسیار آسان است و دارای حداقل منحنی یادگیری است.

می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل شگفت انگیز عمیق سایت خود استفاده کنید.

تنها با چند کلیک، می توانید داده های مربوط به جمعیت شناسی مخاطبان خود را مشاهده کنید.

شما همچنین می توانید رقبای ارگانیک خود را ارزیابی کنید و داده هایی را برای کلمات کلیدی مشترک خود دریافت کنید.

نسخه رایگان Similarweb بسیار سخاوتمندانه است.

یک ماه داده برنامه تلفن همراه، پنج نتیجه برای هر معیار و سه ماه داده برای ترافیک وب دریافت می کنید.

BROWSEO

سایت خود را از چشم یک موتور جستجو ببینید.

همانطور که مشخص است، موتورهای جستجو سایت تان را بسیار متفاوت از شما می بینند.

و BROWSEO نوع دید اشعه ایکس را که موتورهای جستجو دارند به شما ارائه می دهد.

ابزارهای رایگان سئو BROWSEO

ابزارهای رایگان سئو BROWSEO

این برای فهمیدن اینکه عنوان و برچسب توضیحات شما مناسب سئو هستند (یا خیلی طولانی) مفید است. و بهینه سازی عنوان و توضیحات می تواند به شما کمک کند تا کلیک های ارگانیک بیشتری دریافت کنید.

Detailed.com

در مورد رقابت خود اطلاعات کسب کنید.

ابزار سئو رایگان Detailed لیستی از محبوب ترین سایت ها در صنعت تان را به شما ارائه می دهد.

به این ترتیب، می توانید بزرگترین رقبای خود را اندازه گیری کنید.

(و از آنچه را که انجام می دهند الگو برداری کنید.)

بهترین ویژگی: ” Mentions”

این ویژگی به شما نشان می دهد که اخیراً چه کسانی به رقبای شما لینک داده اند (و درباره آن توییت کرده اند).

Grammarly

 جالب است بدانید که Grammarly یک افزونه مرورگر است که اشتباهات املایی و گرامری را تصحیح می کند و پیشنهاداتی را برای بهبود نوشتار در محتوا ارائه می دهد.

پس از نصب، می توانید آن را در پس زمینه اجرا کنید.

هر زمان که در حال نوشتن محتوا هستید، هر گونه خطا را برجسته می کند تا بتوانید آنها را اصلاح کنید.

41 ابزار سئو Grammarly

41 ابزار سئو Grammarly

یا می‌توانید روی افزونه کلیک کنید و Grammarly را با کلیک کردن روی «Grammarly for Chrome» باز کنید تا بتوانید متن را در ابزار جای‌گذاری کنید.

هنگامی که این کار را انجام می دهید، Grammarly از شما می پرسد که اهداف شما برای قطعه محتوا چیست.

این ابزار به شما پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود محتوای تان می دهد. به علاوه، به محتوا نمره کلی و رتبه بندی برای صحت، وضوح و تعامل تحویل می دهد.

همچنین به شما کمک می کند محتوای جذاب و بدون خطا ایجاد کنید که تجربه بسیار بهتری را برای خوانندگان فراهم می کند.

Google Search Console

کمک به سئو را مستقیماً از Google دریافت کنید.

بهترین ابزارهای سئو Google Search Console

بهترین ابزارهای سئو Google Search Console

هیچ لیستی از ابزارهای رایگان سئو بدون کنسول جستجوی گوگل کامل نمی شود.

چرا؟

GSC یک نرم افزار بسیار غنی از ویژگی های سئو است. و برخلاف تقریباً هر ابزار دیگری در بازار، می دانید که داده ها قانونی هستند.

(به هر حال، از گوگل می آید.)

به عنوان مثال، می توانید از کنسول جستجوی گوگل به عنوان ردیاب رتبه برای بررسی رتبه سایت خود در SERP ها استفاده کنید.

بهترین ویژگی: گزارش پوشش ایندکس (Index Coverage Report)

گزارش پوشش ایندکس لیستی از صفحات سایت شما را که ایندکس نمی شوند به شما ارائه می دهد.

همچنین می توانید ببینید که چگونه می توانید همه چیز را به مسیر خود بازگردانید.

SERPerator

این ابزار عالی به شما امکان می دهد SERP ها را در مکان ها و دستگاه های مختلف بررسی کنید.

همانطور که احتمالاً می دانید، نتایج جستجو بسته به اینکه کجا هستید و از چه دستگاهی استفاده می کنید، به طرز چشمگیری تغییر می کند.

(به ویژه برای جستجوهای محلی، مانند: “پیتزافروشی” یا “خدمات محلی”.)

و این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که ببینید نتایج دقیقاً چگونه برای کسی که یک تلفن خاص از تقریباً هر شهر بزرگی در جهان جستجو می‌کند، نمایش داده می شود.

ابزارهای رایگان سئو SERPerator

ابزارهای رایگان سئو SERPerator

بهترین ویژگی: مقایسه دستگاه ها

ببینید نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف چگونه به نظر می رسند… در کنار هم.

ابزارهای رایگان سئو SERPerator 2

ابزارهای رایگان سئو SERPerator 2

مانند Exploding Topics، Google Trends بی‌درنگ به شما اطلاعاتی درباره موضوعات پرطرفدار می‌دهد.

می‌توانید به گرایش‌های جستجو برای کلمات کلیدی مختلف نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آنها در طول زمان در حال افزایش یا کاهش هستند.

به سادگی موضوع خود را وارد کنید و منطقه مورد نظر تان را انتخاب کنید.

41 ابزار سئو Google Trends

41 ابزار سئو Google Trends

سپس این ابزار علاقه مندی به موضوع جستجو را در بازه زمانی انتخابی به شما نشان می دهد.

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، به بخش «علاقه بر اساس منطقه فرعی» بروید تا ببینید که عبارت جستجو در مکان‌های مختلف چقدر محبوب است.

علاوه بر این، Google Trends دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد 2 یا چند موضوع را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین به شما کمک می کند تشخیص دهید که برای کدام موضوع علاقمندان بیشتری به جستجو وجود دارد.

 می توان گفت ابزار سئو رایگان Google Trends برای استفاده در هنگام انجام تحقیقات تخصصی نیز عالی است.

Rank Math

رنک مث یک افزونه وردپرسی درخشان برای سئو است که می تواند به شما در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه تان کمک کند.

نسخه های پولی موجود است اما نسخه رایگان به شما امکان دسترسی به تعداد خوبی از ویژگی ها را می دهد.

این شامل:

  • 5 اعتبار رایگان هوش مصنوعی
  • 18 نوع طرحواره از پیش تعریف شده
  • URLهای متعارف خودکار
  • ادغام کنسول جستجوی گوگل
  • ابزار تحلیل سئو پیشرفته
  • وارد کردن داده ها با یک کلیک از Yoast SEO و AIO SEO
  • هشدارهای سئو
  • امتیاز تجزیه و تحلیل سئو
  • تست های سئو ناموفق
  • بیش از 30 تست دقیق سئو
  • راه اندازی تغییر مسیرها

و خیلی ویژگیهای بیشتر.

یکی از بهترین مواردی که می توانید از Rank Math برای آن استفاده کنید، برچسب عنوان و بهینه سازی محتوا است.

ابزارهای رایگان سئو Rank Math

ابزارهای رایگان سئو Rank Math

برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی ارائه می کنید و Rank Math به آن امتیاز SEO می دهد.

سپس Rank Math به شما می گوید که آیا کلمه کلیدی مورد نظر شما در تگ عنوان، توضیحات متا، URL و محتوای بدنه محتوای شما استفاده شده است یا خیر.

همچنین به طور موثرتر به شما پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای تان می دهد.

این یک راه عالی است برای اطمینان از اینکه محتوای شما کاملاً بهینه شده و شما می توانید در نتایج موتورهای جستجو در صدر قرار گیرید.

Screaming Frog بهترین ابزار سئو

مشکلات فنی سئو را در چند ثانیه پیدا و برطرف کنید.

چه ابزار سئو یی استفاده کنیم Screaming Frog

چه ابزار سئو یی استفاده کنیم Screaming Frog

بیاید با آن روبرو شویم:

پیدا کردن مشکلات فنی سئو در سایت شما می تواند دردسر بزرگی باشد.

این ابزار سئوی فوق العاده سایت شما را با استفاده از یک خزنده مانند گوگل بررسی می کند. و گزارشی از مشکلات احتمالی (مانند خطاهای هدر HTTP، مشکلات رندر جاوا اسکریپت، bloated HTML، و خطاهای خزیدن) تولید می کند.

بهترین ویژگی: کشف محتوای تکراری

همانطور که ممکن است شنیده باشید، گوگل از محتوای تکراری متنفر است.

خوشبختانه، می‌توانید از Screaming Frog برای شناسایی سریع صفحات با محتوای تکراری استفاده کنید.

Soovle

ابزار Soovle کلمات کلیدی محبوب را از پلتفرم هایی مانند گوگل، یوتیوب، آمازون، ویکی پدیا، بینگ، یاهو و Answers.com جمع آوری می کند.

این به شما پایگاه داده ای از اصطلاحات می دهد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنید.

فقط با تایپ یک کلمه کلیدی، می توانید عبارات مرتبطی را که کاربران در پلتفرم های اصلی جستجو می کنند، مشاهده کنید.

ممکن است یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای سئو باشد، اما دلیلی وجود دارد که هنوز بسیار محبوب است.

با این حال، ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید که حجم جستجو و نمره دشواری کلمه کلیدی را با پیشنهادات دریافت نمی کنید.

ShortPixel

اگر تصاویر موجود در سایت شما حجم فایل بالایی دارند، احتمالا سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهند. این می تواند برای کاربران بسیار خسته کننده باشد و منجر به نرخ پرش بالایی شود که قطعاً نمی خواهید.

ShortPixel یک ابزار عالی است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را فشرده و اندازه آن را تغییر دهید تا زمان بارگذاری صفحه سریعتر شود.

این امکان را به شما می دهد تا فایل های JPG، GIF و PNG را با حجم حداکثر 10 مگابایت آپلود کنید. برای حذف این محدودیت اندازه، فقط باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح SmartCompress خود را انتخاب کرده و سپس فایل های خود را آپلود کنید.

سپس ShortPixel به طور خودکار تصاویر را فشرده و بدون کاهش کیفیت بهینه می کند.

ShortPixel همچنین به شما امکان می دهد URL خود را وارد کنید تا بتواند سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تصاویری را که می یابد را بهینه کند. این ابزار رایگان سئو به بهبود عملکرد هر سایتی کمک می کند.

Google Analytics

ببینید مردم چگونه سایت شما را پیدا کرده و با آن تعامل دارند.

گوگل آنالیتیکس واقعا یک ابزار SEO نیست.

چه ابزار سئو یی استفاده کنیم Google Analytics

چه ابزار سئو یی استفاده کنیم Google Analytics

اما اجرای یک کمپین سئو بدون آن تقریبا غیرممکن است.

چرا؟

داده های گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که آیا تلاش های سئوی شما نتیجه داده است یا خیر.

ما در مورد داده هایی مثل موارد زیر صحبت می کنیم :

  • ترافیک ارگانیک
  • نرخ پرش
  • منابع ترافیک
  • زمان در سایت
  • سرعت صفحه

بهترین ویژگی: ادغام Google Analytics و Google Search Console

گوگل آنالیتیکس به تنهایی فوق العاده قدرتمند است.

اما وقتی آن را با کنسول جستجوی گوگل ترکیب می کنید؟

این حتی قدرتمندتر است.

پیوند دادن حساب GSC خود با GA شما را با اطلاعات مفیدی مرتبط می کند، مانند کلمات کلیدی که مردم برای یافتن سایت ، CTR ارگانیک شما و موارد جالب دیگر استفاده می کنند.

Reddit Keyword Research Tool

این یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کوچک مورد علاقه کاربران است.

چرا؟ زیرا می تواند عباراتی را ایجاد کند که احتمالاً با هیچ ابزار دیگری پیدا نمی کنیم.

این ابزار کلمات و عبارات Reddit را که تمایل دارید در این رسانه ظاهر شوند را برایتان پیدا می کند.

بنابراین اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما در Reddit کجا می‌روند، این معدن طلایی از ایده‌های موضوعات کلیدی و محتوا است.

ابزار سئو Reddit Keyword Research Tool

ابزار سئو Reddit Keyword Research Tool

بهترین ویژگی: متن نوشته

این ویژگی شما را به موضوع واقعی در Reddit می برد.

به این ترتیب، می توانید دقیقاً نحوه استفاده از آن کلمه کلیدی را در بحث ها مشاهده کنید.

MozBar از بهترین ابزار سئو

 ابزار Mozbar یک افزونه مرورگر بی رحم است که به شما اجازه مشاهده اعتبار دامنه (DA – domain authority) سایت ها درست در صفحه نتایج جستجو (SERP) را می دهد. همین ویژگی باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

اما چرا این مفید است؟

فرض کنید می خواهید یک کلمه کلیدی را برای رتبه بندی هدف قرار دهید.

با MozBar می‌توانید عبارت را در گوگل جستجو کنید و امتیاز DA و Page Authority (PA) را برای رتبه‌بندی سایت‌ها بدون نیاز به ترک SERP ببینید. این امکان ارزیابی سریع رقابت و فرصت های بالقوه را فراهم می کند.

نسخه رایگان همچنین به شما امکان می دهد نتایج جستجو را از موتورهای جستجوی جایگزین و عناصر درون صفحه مشاهده نمایید:

  • عنوان صفحه
  • توضیحات متا
  • تگ های هدینگ

به علاوه، می‌توانید انواع مختلفی از لینک‌های موجود در یک صفحه مانند لینک‌های داخلی و خارجی Dofollow و Nofollow را به طور مشخص ملاحظه نمایید.

Yoast WordPress Plugin

بهترین افزونه سئو برای وردپرس.

اگر سایت شما بر روی وردپرس اجرا می شود، باید Yoast ASAP را نصب کنید.

این تا حد زیادی قوی ترین افزونه SEO در بازار است.

بهترین قسمت؟ 100% رایگان است.

بهترین ویژگی: XML Sitemap Generator

نقشه های سایت به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند.

و با افزونه Yoast، لازم نیست هر بار که صفحه جدیدی به نقشه سایت خود اضافه می کنید، Yoast نقشه سایت شما را به طور خودکار به روز می کند.

Panguin Tool

این ابزار سئو ترافیک جستجوی شما را با به‌روزرسانی‌های شناخته شده Google مرتبط می‌کند.

چرا این مفید است؟

خوب، اگر متوجه شدید که رتبه‌بندی شما در حول و حوش به‌روزرسانی بزرگ گوگل کاهش یافته است، می‌توانید بفهمید که چه مشکلی پیش آمده است… و آن را برطرف کنید.

بهترین ویژگی: به‌روزرسانی‌ها را روشن/خاموش کنید

Panguin به راحتی می‌تواند خطرات یک به‌روزرسانی خاص را به صفر برساند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محلی هستید که بر سئوی محلی تمرکز می کنید، فقط می توانید از Panguin بخواهید که به روز رسانی های Google را که بر نتایج محلی تأثیر گذاشته است را به شما نشان دهد.

Wordtracker Scout

کلمات کلیدی رقیب خود را بدزدید.

ابزار Wordtracker Scout یک رویکرد منحصر به فرد برای تحقیق کلمات کلیدی دارد.

Wordtracker به جای وارد کردن کلمات کلیدی در یک ابزار، رایج ترین اصطلاحات را در یک صفحه به شما نشان می دهد.

به این ترتیب، می توانید به یکی از صفحات رقیب خود بروید … و کلمات کلیدی را که آنها در محتوای خود استفاده می کنند، انتخاب کنید.

ابزارهای سئو Wordtracker Scout

ابزارهای سئو Wordtracker Scout

(توجه: این فقط به عنوان افزونه کروم در دسترس است و برای فایرفاکس پشتیبانی نمی شود)

بهترین ویژگی: فرصت

به شما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی در لیست شما بهترین نسبت حجم جستجو و رقابت را دارند.

Cloudflare

کلودفلر یک شبکه تحویل محتوا (CDN) است که محتوای ثابت را در چندین سرور ذخیره می کند.

ابزارهای رایگان سئو Cloudflare

ابزارهای رایگان سئو Cloudflare

استفاده از CDN به این معنی است که می توان محتوا را از نزدیک ترین مکان به کاربران ارائه کرد که منجر به بارگذاری سریعتر صفحه می شود.

همچنین به طور خودکار یک گواهی SSL رایگان برای سایت شما فراهم می کند.

این واقعا شیرین است زیرا HTTPS سایت شما را ایمن تر می کند و همچنین یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل است.

ChatGPT

مطمئناً تا به حال از ChatGPT استفاده کرده اید، اما آیا می دانستید که می توانید از آن برای سئو استفاده کنید؟

خوب، شما می توانید!

این ابزار واقعاً همه کاره است و می توانید از آن برای ایجاد محتوای بهینه، پیشنهاد کلمات کلیدی، ایجاد نشانه گذاری طرحواره، ایجاد عناوین متا و موارد دیگر استفاده کنید.

برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید مطمئن شوید که از دستورات دقیق استفاده می کنید.

مهم است که بدانید، محتوایی که ChatGPT به شما می‌دهد، آماده انتشار در سایت شما نیست.

اما با کمی دستکاری و بازنویسی مناسب، محتوایی را برای سایت خود در کسری از زمانی که برای ایجاد آن از ابتدا صرف می‌شود، بهینه خواهید کرد.

BrightLocal’s Local SERP Checker از ابزارهای سئو

هنگامی که در حال انجام سئوی محلی هستید، مهم است که صفحات خود را بهینه کنید تا شانس خوبی برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص هر مکان داشته باشید.

خوشبختانه، BrightLocal’s Local SERP Checker یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند این کار را انجام دهید.

بررسی کننده فهرست نتایج موتور جستجوی محلی BrightLocal بینش های ارزشمندی را در مورد نتایج جستجوی محلی ارائه می دهد. شما می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل نتایج صفحات جستجو در سطح محلی استفاده کنید.

این ابزار به شما امکان می دهد بازدیدهای خود را ارزیابی ، فرصت های بهینه سازی را شناسایی و عملکرد تلاش های سئوی محلی تان را پیگیری کنید.

با درک چشم انداز جستجوی محلی، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود بازدید سایت خود و جذب مشتریان محلی بیشتری اتخاذ کنید.

پس چگونه کار می کند؟

شما کلمه کلیدی و مکان خود را وارد و سپس کشور و زبان خود را انتخاب می کنید.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید نتایج را از جستجوی Google یا Google Maps ببینید.

اگر گزینه جستجوی گوگل را انتخاب کنید، نتایج به این صورت است.

سپس می توانید روی هر دکمه کلیک کنید و شما را مستقیماً به فهرست نتایج جستجو می برد.

اگر گزینه Google Maps را انتخاب کنید، این همان چیزی است که دریافت می کنید.

به همین ترتیب، دکمه ها شما را به نتایج مربوط به صفحات مربوطه در Google Maps می برند.

سپس این اطلاعات به شما کمک می کند تا تلاش های سئوی خود را برای مکان های جغرافیایی هدفمند بهینه کنید.

بنابراین، می‌توانید از حداکثر دید و ارتباط در مکان‌هایی که برای کسب‌وکارتان اهمیت دارند، اطمینان حاصل کنید.

Hunter.io

 می توان گفت Hunter.io یک راه عالی برای یافتن آدرس های ایمیلی است که می توانید در کمپین های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید.

استفاده از Hunter.io به این معنی است که فقط می توانید یک دامنه را وارد کنید و بلافاصله آدرس های ایمیل مرتبط با آن را پیدا کنید.

می‌توانید آدرس‌های ایمیلی را که به دنبال آن هستید، به‌عنوان سرنخ ذخیره کنید.

به علاوه، می‌توانید نتایج را بر اساس نوع و بخش فیلتر کنید تا فقط آدرس‌های ایمیلی را که برای کمپین خود نیاز دارید ببینید.

این ابزار می تواند تلاش شما برای ایجاد لینک را سرعت بخشد.

Lipperhey ابزار سئوی قدرتمند

آنالیزور قدرتمند وب سایت

Lipperhey یک تحلیلگر سئو با امکانات کامل است.

بهترین ویژگی: پیشنهادات کلمه کلیدی

لیستی از کلمات کلیدی را برای افزودن به صفحات خاصی در سایت خود دریافت کنید.

(که می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک بیشتری از کلمات کلیدی دم بلند دریافت کنید.)

Bing Webmaster Tools ابزار رایگان سئو

سایت خود را برای بینگ بهینه کنید.

بینگ وب مستر تولز اساساً کنسول جستجوی Google است … اما برای Bing.

بنابراین اگر می خواهید سایت خود را در بینگ نمایه (و رتبه بندی) کنید، ابزار وب مستر بینگ یک ابزار ضروری است.

بهترین ویژگی: ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ایده های کلیدواژه (و داده ها) را مستقیماً از بینگ دریافت کنید.

و برخلاف Google Keyword Planner، داده‌های Bing صرفاً برای جستجوی ارگانیک است (نه Bing PPC یا Adwords).

Dareboost

سایت خود را از نظر سرعت، سئو، امنیت و موارد دیگر آنالیز کنید.

Dareboost صرفاً یک ابزار SEO نیست.

اما سایت شما را برای مواردی که به طور غیرمستقیم بر سئو تاثیر می گذارند، مانند سرعت بارگذاری و امنیت سایت ، تجزیه و تحلیل می کند.

Siteliner

گزارش کامل سئو را به صورت رایگان دریافت کنید.

چه ابزار سئو یی استفاده کنیم Siteliner

چه ابزار سئو یی استفاده کنیم Siteliner

Siteliner سایت شما را برای مشکلات سئو (مانند صفحات مسدود شده، تغییر مسیرهای بهم ریخته و لینک های شکسته) اسکن می کند.

بهترین ویژگی: مقایسه با سایت های دیگر

این به شما امکان می دهد سرعت بارگذاری و اندازه صفحه سایت خود را با سایت های دیگر در پایگاه داده Siteliner مقایسه کنید. برای محک زدن مفید است.

KWFinder ابزار سئو

ابزار تحقیق کلمات کلیدی با منطق.

بهترین بخش KWFinder این است که استفاده از آن بسیار آسان است.

اما اجازه ندهید این شما را فریب دهد که فکر کنید KWFinder قدرتمند نیست. این یک ابزار کلمه کلیدی قانونی است که بسیاری از افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند.

بهترین ابزارهای سئو KWFinder

بهترین ابزارهای سئو KWFinder

بهترین ویژگی: LPS

LPS=قدرت پروفایل لینک (Link Profile Strength).

این ویژگی اساساً به شما می گوید که چند لینک برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی نیاز دارید.

بنابراین اگر کلمه کلیدی ای پیدا کردید که دارای LPS بالای 50 باشد، می دانید که برای رتبه بندی برای آن عبارت باید یک لینک سازی جدی انجام دهید.

People Also Ask از ابزارهای سئو

این ابزار رایگان سئو سوالاتی را که در بخش «افراد همچنین می‌پرسند – People Also Ask» و در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند، به‌دست می‌آورد.

تنها مشکل با این ابزار این است که مدتی طول می کشد تا نتایج بارگیری شوند. اما می‌دانیم که به این دلیل است که در واقع باید جستجو را اجرا کند که کمی طول می کشد.

به طور کلی، ابزار بسیار جالبی برای یافتن کلمات کلیدی سوالی است.

ابزارهای رایگان سئو People Also Ask

ابزارهای رایگان سئو People Also Ask

بهترین ویژگی: سوالات مرتبط

People Also Ask یا PAA به شما سوالاتی را نشان می دهد که معمولاً باید آنها با کلیک کردن دستی بر روی کادر PAA را فهرست نتایج جستجو دریافت کنید.

به عنوان مثال، یکی از سؤالاتی که این ابزار به ما نشان داد این بود که “کلمه کلیدی خوب چیست؟”. و همچنین تعداد انگشت شماری سوال دریافت کردیم که ارتباط نزدیکی با سوال اصلی داشتند.

یک نظر در “ابزار سئو : بیش از 40 ابزار رایگان سئو برای استفاده سئوکارها

  1. ماندانا گفت:

    به نظرم خیلی از این ابزارهای سئو پولی هستند و امکانات رایگان کمی دارن . اما در کل دمتون گرم که معرفی شون کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *