آموزش سئو

آمار سئو : 122 آمار مهم SEO برای سال 2024

98 آمار مهم SEO برای سال 2023 (سهم بازار، روندها و موارد دیگر)
آنچه در این مقاله خواهید خواند :

122  آمار مهم SEO برای سال 2024 (سهم بازار، روندها و موارد دیگر)…

به دنبال آمار سئو برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی خود هستید؟ ما به شما در مورد مهمترین آمار و پارامترهای سئو اطلاع رسانی می کنیم.

چشم انداز بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به طور مداوم در حال تغییر است. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی و هدایت ترافیک را از طریق جستجوی ارگانیک حفظ کنید، مهم است که از آخرین روندهای صنعت و بهترین شیوه‌ها مطلع باشید. و لذا برای آن به داده نیاز دارید.

در این جمع بندی از آمار SEO، وضعیت فعلی سئو را بررسی می کنیم و بینش های مبتنی بر داده را در مورد:

مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سئو
روندها و چالش های نوظهور سئو
ابزارهای SaaS که بر صنعت سئو تسلط دارند
معیارهای صنعت (CTR، ROI و غیره)
لینک سازی، جستجوی صوتی و دیگر شاخه های مهم سئو
به علاوه خیلی موارد بیشتر !

آماده اید ؟ اجازه بدید شروع کنیم!

سئو از ابتدای سال 2023 بسیار تغییر کرده است، به طوری که گوگل 9 به روزرسانی را منتشر کرد که باعث شد متخصصان سئو در سطح جهانی به فکر فرو بروند و در استراتژی های موجود خود تجدید نظر کنند.

در حالی که هنوز سئو مهم است، تا زمانی که موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) روش رتبه بندی محتوا را به روز کنند، به تکامل خود ادامه خواهد داد.

به این آمار به روز شده SEO مراجعه کنید که به شما کمک می کند تا یک استراتژی سئو آگاهانه برای سال 2024 را انتخاب کنید.

آمار سئو برای کمپین های 2024 شما

93 درصد از تجربیات وب در موتورهای جستجو شروع می شود.

ترافیک ارگانیک مسئول 53.3 درصد از ترافیک یک وب سایت است.

سرنخ های تولید شده توسط سئو دارای نرخ بسته شدن 15 درصدی هستند.

75 درصد از مردم هرگز از صفحه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل عبور نمی کنند.

92.1 درصد از مردم از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند که بهینه سازی موبایل را بسیار مهم می کند.

40 درصد از کاربران اگر وب سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند.

اولین نتیجه جستجوی ارگانیک در گوگل به طور متوسط 31.24٪ کلیک می کند.

انتظار می رود صنعت سئو بین سال های 2024 تا 2031 با نرخ رشد ترکیبی سالانه 25.54 درصد رشد کند.

مقاله پیشنهادی : ابزار سئو : بیش از 40 ابزار رایگان سئو برای استفاده سئوکارها
موتورهای جستجو محتوای باکیفیت و مرتبط را برای رتبه بندی هر صفحه وب در اولویت قرار می دهند. گوگل که پرکاربردترین و قابل اعتمادترین موتور جستجوی جهان است، بیش از 200 فاکتور رتبه بندی نیز دارد. اجازه دهید 10 پارامتر برتر را به شما ارائه دهیم که اگر می خواهید محتوای خود را بالاتر ببرید، باید این موارد را مدنظر قرار دهید.

34.71 درصد از عبارت های جستجوی گوگل شامل چهار کلمه یا بیشتر است.

پاراگراف اسنیپت ها :

پاسخ‌های کوتاه و مستقیم برای سؤالات ساده بهترین کارآیی را دارند. برای افزایش احتمال نمایش محتوای شما در این قطعه، روی پاسخ‌های کوتاه و واضح تمرکز کنید.

فهرست اسنیپت ها :

ایده آل برای راهنمایی های گام به گام یا مقایسه، استفاده از نقاط گلوله یا اعداد در محتوای شما می تواند به برجسته شدن آن در این قطعه ها کمک کند.

جدول اسنیپت ها :

برای نمایش داده‌ها یا اعداد، اطلاعات خود را در یک جدول مرتب سازماندهی کنید. این قالب برای مقایسه محتوا عالی است و می تواند به داده های شما در این قطعه ها توجه شود.

تکه‌های ویدیو:

وقتی محتوای شما ویدیویی است که مستقیماً به یک سؤال پاسخ می‌دهد، می‌توان آن را در این قطعه‌ها برجسته کرد. مطمئن شوید که ویدیوهای شما با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع جستجو هستند.

  • برای رتبه بندی صفحات وب، الگوریتم جستجوی گوگل حدود 200 فاکتور رتبه بندی را در نظر می گیرد. ارتباط و کیفیت محتوا یکی از مهمترین پارامترهایی است که در نظر گرفته می شود.
  • توضیحات متا در 25.02٪ از صفحات با رتبه برتر وجود ندارد.
  • 97 درصد از صفحات وب که در صفحه شماره 1 گوگل ظاهر می شوند، حداقل یک تصویر روی خود دارند.
  • بیش از 29 درصد از عبارات جستجو با بیش از 10000 جستجوی ماهانه دارای سه کلمه یا بیشتر هستند.
  • پنج نتیجه اولیه صفحه نتایج موتور جستجوی ارگانیک بیش از 67٪ از کل کلیک ها را تشکیل می دهند.
  • تقریباً 8 درصد از پرس و جوها به عنوان یک سؤال تنظیم می شوند.
  • 60 درصد از صفحات وب در گوگل که در صفحه اول رتبه بندی می شوند، 3 سال یا بیشتر قدمت دارند.
  • 40 درصد از کاربران اگر وب سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند.
  • به روز رسانی یک وبلاگ یا مقاله در وب سایت شما می تواند منجر به رشد 146 درصدی در ترافیک جستجو شود.
  • نتیجه ارگانیک شماره 1 در گوگل به طور متوسط حدود 1400-1500 کلمه در آن وجود دارد.
  • 92 درصد از کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی کمتر از 10 جستجو در ماه هستند. Semrush یک ابزار عالی برای مرتب سازی و ردیابی کلمات کلیدی مهم برای پروژه های شما است.
Sources: Semrush, Ahrefs, Baclinko, Demandsage, Think With Google, Zero Web Limit, SEO Tribunal, 99signals.

آمار جستجوی گوگل

گوگل 85.55 درصد از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. تقریباً تمام کمپین های سئو موتورهای جستجو با در نظر گرفتن گوگل ساخته می شوند. در این بخش، مارکتینگ پلاس شما را با برخی از آمارهای برتر گوگل آشنا می کند که به شما در قرار گرفتن در صفحه اول رتبه بندی گوگل کمک می کند .

4.72 میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان از گوگل استفاده می کنند.

گوگل تنها در نوامبر  2023،  83.79 میلیارد بار بازدید شده است.

کاربر اینترنت روزی 3 تا 4 بار در گوگل جستجو می کند.

75 درصد از مردم هرگز از صفحه اول گوگل عبور نمی کنند.

16.3 درصد از ترافیک ارگانیک گوگل در ایالات متحده از کاربرانی است که عبارت Google را جستجو می کنند.

گوگل روزانه 8.2 میلیارد جستجو را پردازش می کند که معادل 99000 جستجو در هر ثانیه است.

تا به امروز بیش از ۱ میلیارد سوال از طریق Google Lens پرسیده شده است.

63 درصد از ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل در ایالات متحده از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود.

11 دقیقه و 14 ثانیه میانگین زمان صرف شده در گوگل برای هر بازدید است.

یک کاربر در هر بازدید گوگل از 8.79 صفحه بازدید می کند.

28.23 درصد از کاربران تنها یک صفحه را قبل از ترک گوگل مشاهده می کنند.

فیسبوک و یوتیوب دو عبارتی هستند که بیشترین جستجو را در گوگل دارند.

به گفته آندری لیپاتسف (استراتژیست ارشد سابق در کیفیت جستجوی گوگل)، محتوا، بک لینک ها و رتبه بندی هسته سه عامل اصلی رتبه بندی یک صفحه در گوگل هستند.

بیشتر ترافیک گوگل (26.56 درصد) از ایالات متحده است.

58.79 درصد از کاربران گوگل مرد و 41.21 درصد زن هستند.

54.89 درصد از مخاطبان گوگل بین 18 تا 34 سال سن دارند.

گروه سنی سهم کاربران
18 – 24 24.90%
25 – 34 29.99%
35 – 44 19.07%
45 – 54 12.55%
55 – 64 8.23%
بالای 65 5.25%
 در اینجا توزیع مخاطبان Google آمده است:

گوگل 95.53 درصد از ترافیک خود را مستقیماً دریافت می کند، در حالی که 1.88 درصد از ترافیک از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

Sources: Similarweb، Statista.

آمار سئو بک لینک

لینک سازی با کیفیت بالا 30 درصد از کل امتیاز صفحه شما را در گوگل به دست می آورد.

یک لینک از یک دامنه با کیفیت بالا بیشتر از چندین لینک از دامنه های با کیفیت پایین ارزش گذاری می شود.

بیش از 65 درصد از صفحات وب هیچ بک لینکی ندارند که به آنها پیوند داده شود.

محتوای طولانی 77.2 درصد بیشتر از محتوای کوتاه بک لینک دریافت می کند.

کسب و کارهایی که دارای وبلاگ هستند 97 درصد بک لینک بیشتری به وب سایت خود دریافت می کنند.

Ahrefs با 404 میلیارد صفحه وب در فهرست خود قدرتمندترین ابزار بک لینک سازی در بازار است.

تعداد URL های متصل به یک صفحه عاملی بود که بیشترین ارتباط را با رتبه های گوگل داشت.

هر ماه، صفحه با رتبه برتر در فهرست 5 نتیجه اول تا 15 درصد بک لینک اضافی از دامنه های جدید دریافت می کند.

هزینه متوسط یک بک لینک از یک وب سایت با اعتبار پایین 150 دلار است، در حالی که یک بک لینک از یک وب سایت با اعتبار دامنه بالاتر 1000 دلار هزینه دارد. (این ارقام را واحد پول ریال تبدیل کنید تا متوجه میزان هزینه شوید.)

آمار جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه توسط 27 درصد از جمعیت جهان استفاده می شود.

داده‌های ساختاریافته به دستیاران صوتی کمک می‌کند تا محتوای شما را درک کنند و در 50 درصد جستجوهایی که انتظار می‌رود تا سال 2024 مبتنی بر صدا باشند، شما را بیشتر قابل شناسایی می‌کند.

39.4 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده حداقل یک بار در ماه از دستیار صوتی استفاده می کنند.

جستجوهای صوتی 20 درصد از کل جستجوهای آنلاین را تشکیل می دهند.

جستجوی صوتی توسط 58٪ از مصرف کنندگان برای یافتن اطلاعات شرکت محلی استفاده شد.

70.4 درصد از نتایج جستجوی صوتی از وب سایت های HTTP می آیند.

جستجوی صوتی توسط 40 درصد از بزرگسالان به صورت روزانه استفاده می شود.

یک پروفایل بک لینک سالم رتبه وب سایت را در جستجوی صوتی افزایش می دهد.

هر ماه، 1 میلیارد جستجوی صوتی انجام می شود.

از هر چهار نفر 16 تا 24 ساله یک نفر از جستجوی صوتی تلفن همراه استفاده می کند.

تا سال 2025، 75 درصد از خانواده های آمریکایی صاحب یک بلندگوی هوشمند خواهند شد.

الکسا محبوب ترین دستیار مجازی در ایالات متحده است که بیش از 38 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

تعداد دستیارهای صوتی تا سال 2023 به 8 میلیارد خواهد رسید.

آمازون با 66 درصد بیشترین سهم بلندگوهای هوشمند را در ایالات متحده دارد.

پس از انجام جستجوی صوتی، 28 درصد از مردم با شرکت تماس می گیرند.

51 درصد از مردم از جستجوی صوتی برای یافتن رستوران ها استفاده می کنند.

یک نظرسنجی ژئومارکتینگ نشان داد که 65 درصد از صاحبان Google Home و Amazon Echo نمی خواهند به جستجوهای صفحه کلید بازگردند.

صفحه نتیجه معمولی جستجوی Google Voice دارای 2312 کلمه است.

یک چهارم افراد 16 تا 24 ساله از جستجوی صوتی در گوشی هوشمند خود استفاده می کنند

اسپیکرهای هوشمند بیشترین محبوبیت را در بین افراد 26 تا 35 ساله دارند.

نزدیک به 91 میلیون بلندگوی هوشمند در ایالات متحده وجود دارد. تخمین زده می شود که این تعداد در سال 2023 به 95 میلیون نفر افزایش یابد.

Sources: Backlinko, FirstSiteGuide, SEO clarity, Gartner, 99firms, social media today, Statista, Think With Google, Hubspot, Semrush.

آمار سئوی محلی

تعداد جستجوهای محلی گوگل در ماه 97 میلیارد است. این  شامل 37 هزار جستجوی محلی در هر ثانیه است.

تقریباً یک سوم تمام جستجوهای تلفن همراه مربوط به مکان است.

یک چهارم وب سایت های کسب و کار کوچک فاقد تگ H1 هستند.

28٪ از جستجوهای با هدف محلی منجر به خرید می شود.

72 درصد از جستجوگران گوگل به فروشگاهی در 8 کیلومتری جایی که جستجو می کردند مراجعه کردند.

76 درصد از مصرف کنندگانی که در گوشی هوشمند خود به دنبال هر چیزی محلی می گردند در عرض یک روز به فروشگاه مراجعه می کنند.

پس از گوگل، 78 درصد از مردم مایل به خرید محلی هستند.

برای 92 درصد از جستجوهای وب که شامل یک دسته شهر و کسب و کار هستند، یک صفحه Yelp در 5 نتیجه برتر ظاهر می شود.

56٪ از مشاغل محلی هنوز کسب و کار خود را در فهرست Google My Business ایجاد نکرده اند.

در سال 2020، جستجوهای “نزدیک من” بیش از 130٪ افزایش یافت.

بیش از 50٪ از تمام جستجوهای “نزدیک من – Near Me ” منجر به تبدیل آفلاین می شود.

تقریباً 45٪ از مشتریان در سراسر جهان به صورت آنلاین خرید می کنند و متعاقباً کالا را در فروشگاه تحویل می گیرند.

هدف جستجوی محلی در 46٪ از جستجوهای گوگل وجود دارد.

Sources: Statista, Hubspot, Semrush, Ahrefs, Webfx, Backlino, Search Engine Roundtable, Google.

آمار سئو موبایل

  • دستگاه های تلفن همراه تقریباً 55 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را تشکیل می دهند.
  • 80 درصد از وب سایت های دارای رتبه برتر برای تلفن های همراه بهینه شده اند.
  • موبایل تا سال 2023 در فروش اینترنتی از دسکتاپ پیشی خواهد گرفت.
  • از نظر سهم کلی بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان، گوشی های هوشمند 59.77 درصد، تبلت ها 2.27 درصد (در مجموع 59.77 درصد برای دستگاه های تلفن همراه) را تشکیل می دهند. دسکتاپ ها 37.96 درصد را تشکیل می دهند.
  • جستجوهای مبتنی بر مکان 30٪ از کل جستجوهای تلفن همراه را تشکیل می دهند.
  • 20 درصد از کمپین های ایمیل بازاریابی برای موبایل بهینه سازی نشده اند.
  • هنگام جستجو در موبایل، 51 درصد از کاربران گوشی های هوشمند یک شرکت یا محصول جدید را کشف کردند.
  • بیش از 30٪ از تمام جستجوهای تلفن همراه قبل از ورود به فروشگاه انجام می شود.
  • هنگامی که در یک فروشگاه هستند، 43٪ از کاربران جستجوی اینترنتی را در تلفن همراه خود انجام می دهند.
  • 69 درصد از کاربران تلفن همراه معتقدند که احتمال خرید از وب سایتی که سریع به سؤالات آنها پاسخ می دهد بسیار بیشتر است.
  • هر روز 87 درصد از کاربران تلفن همراه از موتور جستجو استفاده می کنند.
  • 90 درصد از کاربران گوشی های هوشمند مطمئن نیستند که کدام برند را خریداری کنند.
  • یک سوم کلیک های ایمیل به یک دستگاه تلفن همراه نسبت داده می شود.
  • اولین فهرست ارگانیک در دستگاه های تلفن همراه 27.7 درصد کلیک ها را در مقایسه با 19.3 درصد در رایانه های رومیزی ایجاد می کند.
  • جستجوهای صوتی در حال حاضر 20٪ از کل درخواست های تلفن همراه را تشکیل می دهند.
  • دومین روش محبوبی که توسط بازاریابان ایمیلی برای بهبود عملکرد شان استفاده می شود، بهینه سازی ایمیل ها برای تلفن های همراه است.
  • 57 درصد از کاربران شرکتی را که فاقد وب سایت واکنشگرا به موبایل است، پیشنهاد نمی کنند.
Sources: Statista, Terakeet, Think With Google, Backlinko, Hubspot, WordStream, Hitwise, SEO clarity, Search Engine Land, 99 firms.

آمار سئو ویدیو

ویدیوها در 62 درصد از جستجوهای جهانی گوگل ظاهر می شوند.

به گفته 49 درصد از بازاریابان، استفاده از ویدیو در کمپین بازاریابی دیجیتال منجر به رشد سریع درآمد می شود.

قرار دادن یک ویدیو در صفحه فرود شانس رتبه بندی در صفحه شماره 1 گوگل را تا 53 درصد افزایش می دهد.

وبلاگ هایی که دارای ویدئو هستند در مقایسه با پست های متنی ساده، 3 برابر تعداد لینک های ورودی دریافت می کنند.

در ایالات متحده آمریکا، 85 درصد از تمام کاربران اینترنت حداقل یک بار در ماه با مطالب ویدیویی درگیر می شوند و 86 درصد از مشتریان می گویند که می خواهند ویدیوهای بیشتری را از مشاغل مورد حمایت خود ببینند.

پست هایی که حاوی ویدیو هستند بک لینک بیشتری دریافت می کنند و 157 درصد افزایش ترافیک دریافت می کنند.

طبق نظر 51 درصد از بازاریابان مورد بررسی در WordStream، ویدیوها بهترین نوع محتوا برای بازگشت سرمایه هستند.

هر روز، مردم بیش از 1 میلیارد ساعت محتوای ویدیویی را در YouTube تماشا می کنند.

73 درصد از مصرف کنندگان ویدیوهای کوتاه را برای جستجوی محصولات یا خدمات ترجیح می دهند.

دستگاه های تلفن همراه 75 درصد از کل ویدیوهای پخش شده در سطح جهان را تشکیل می دهند.

2 میلیارد نفر هر ماه با ویژگی ریلز اینستاگرام تعامل دارند.

تماشای ویدیوی بازخورد یک برند 77 درصد از تصمیمات خرید مردم را تحت تأثیر قرار داد.

پس از دیدن ویدیوهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، 64 درصد از مشتریان خرید خود را انجام دادند.

ویدیوهای صفحه اول یوتیوب به طور متوسط 15 دقیقه زمان دارند.

Sources: Forrester Research, BacklinkO, eMarketer, Charitable, WordStream, Insivia, Search Engine People, PR Newswire.

چالش های سئو

متخصصان سئو در ماموریت خود برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با تعدادی چالش روبرو هستند. Statista یک نظرسنجی از 3623 متخصص سئو در سراسر جهان انجام داد تا متوجه شود که 14.9٪ از آنها “کمبود منابع” را بزرگترین مشکل خود می دانند.

در اینجا جدولی وجود دارد که بیشترین چالش های پیش روی متخصصان سئو در سطح جهانی را نشان می دهد:

چالش سهم پاسخ دهندگان
فقدان منابع 14.9%
موضوعات استراتژی 12.3%
فرآیندهای مقیاس بندی 11.9%
همسویی با سایر بخش ها 10.7%
کاهش بودجه 10.5%
تایید مدیریت 10.2%
موضوع ارتباط با مشتری 8.6%
تایید قانونی 5.9%
هیچکدام از موارد بالا 2.5%

آمار مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به روش های مختلفی وارد زندگی ما شده است تا کارها را آسان تر کند. رایج ترین مثال می تواند استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri در فعالیت های روزمره ما باشد. حتی استفاده از Grammarly برای تصحیح محتوای خود یک مثال بسیار رایج از هوش مصنوعی در سئو است.

هوش مصنوعی برای سئو کار می کند تا عملکرد را افزایش دهد و تا حدودی تجزیه و تحلیل داده های مقیاس بزرگ و پیچیده را برای همه قابل دسترس کند. بسیاری از مردم در حال حاضر از ChatGPT و Google Bard برای SEO استفاده می کنند.

در اینجا لیستی از حقایق شگفت انگیز در مورد هوش مصنوعی در بخش سئو آورده شده است!

58 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 از هوش مصنوعی برای محتوا و سئو استفاده کنند.

40 درصد از بازاریابان پس از پیاده سازی هوش مصنوعی در واقعیت شاهد افزایش 6 تا 10 درصدی درآمد بودند.

اکثر مردم از ChatGPT برای سئو استفاده می کنند. در اینجا بهترین روش هایی که بازاریابان از این ربات چت استفاده می کنند آورده شده است:

تولید محتوا

تحقیق کلمات کلیدی

تولید ایمیل برای دریافت بک لینک

ایجاد Schema Markup

Google Bard همچنین برای بهبود سئو استفاده می شود. در اینجا بهترین روش هایی است که بازاریابان از چت بات گوگل برای سئو استفاده می کنند :

پیدا کردن شکاف محتوا

ایجاد تغییرات Anchor text

برنامه ریزی محتوا و ایده پردازی

در نظرسنجی Statista، یادگیری ماشینی و/یا هوش مصنوعی توسط 18.7 درصد از پاسخ دهندگان به عنوان دلایل اصلی تغییر در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در زمان های آینده انتخاب شدند. 13.9 درصد اعلام کردند که منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث دلیل آن است.

Sources: Search Engine Land, LinkedIn, Medium, Meetanshi.

آمار عمومی سئو

  • قبل از کلیک بر روی هر یک از نتایج جستجوی اصلی خود، 18٪ از جستجوگران یک پرس و جو جدید را تایپ می کنند.
  • به عنوان یک رویکرد فنی برتر SEO، 25٪ از کسب و کارها برای بهینه سازی موبایل هزینه می کنند.
  • به روز رسانی اصلی گوگل در می 2022 منجر به رشد ترافیک در وب سایت هایی با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شد.
  • 50 درصد از کاربران به احتمال زیاد روی محصولی که چندین بار در SERP ظاهر می شود کلیک می کنند.
  • پست های وبلاگی با هفت کلمه یا کمتر در تگ H1 خود به طور متوسط 36٪ ترافیک ارگانیک بالاتری نسبت به پست های دارای چهارده کلمه یا بیشتر دارند.
  • فناوری جستجوی صوتی به صورت هفتگی توسط 1.1 میلیارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان در زمان های آینده استفاده خواهد شد.
  • نرخ کلیک از نتایج تصاویر گوگل به طور متوسط 0.21٪ است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این نرخ با در هر صنعت متغیر است.
  • اتصال به برند، نرخ کلیک را 2 تا 3 برابر افزایش می دهد.
  • همانند جستجوی صوتی، هوش مصنوعی نقش بسیار زیادی در سئو خواهد داشت.
  • محتوا به شکل طولانی و ویدیوها به صورت کوتاه راهی برای آینده است.

یک مطالعه اخیر توسط Digital Information World نشان داد که 2.5 میلیون عبارت جستجو نشان می دهد که ویژگی « People also ask» گوگل اکنون برای تقریباً 49 درصد از جستجوها نشان داده می شود.

تجربه کاربری برای نگه داشتن کاربران در سایت شما به همان اندازه مهم است. مطمئن شوید که آن را جذاب تر و شهودی تر کنید. فراموش نکنید که وب سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید.

Sources: Oberlo, Backlinko, Google, Internet Live Stats, StatCounter, Semrush, WordStrea, Search Engine Journal, Stan Ventures, Hubspot.

آینده سئو – روندها و بینش ها برای سال 2024

پیش‌بینی می‌شود که صنعت سئو تا سال 2027 به ارزش 99.4 میلیارد دلاری برسد: انتظار می‌رود بازار ایالات متحده بزرگ‌ترین و پس از آن چین باشد و سایر مناطق مانند اروپا و آسیا نیز رشد قابل توجهی را تجربه کنند. تقاضا برای متخصصان ماهر سئو افزایش می یابد و فرصت های شغلی جدیدی در این زمینه ایجاد می کند.

E-E-A-T بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود: (تجربه – Experience ، تخصص – Expertise ، اقتدار – Authoritativeness ، و قابل اعتماد بودن – Trustworthiness) همچنان مهمترین عوامل رتبه بندی خواهند بود. برای ایجاد اعتبار برند خود از طریق محتوای با کیفیت بالا، مشارکت کنندگان متخصص و تجربیات مثبت کاربر سرمایه گذاری کنید.

استفاده از هوش مصنوعی در سئو افزایش خواهد یافت

هوش مصنوعی در حال حاضر به شدت در صنعت سئو ادغام شده است. انتظار می رود ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و حتی تجزیه و تحلیل رقبا به طور فزاینده ای پیچیده شوند. توانایی استفاده از هوش مصنوعی برای تصمیم گیری های مبتنی بر داده و اتوماسیون، یک تمایز کلیدی خواهد بود. در حال حاضر، از هر 10 بازاریاب دیجیتال 8 نفر در حال به کارگیری راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تلاش های بازاریابی خود هستند.

ویدیو به عنوان پادشاه جدید محتوا

محبوبیت محتوای ویدیویی در حال افزایش است. درست مانند سئوی تصویر، سئوی ویدیویی تغییر بزرگ بعدی در سال 2024 خواهد بود. عناوین، توضیحات، برچسب‌ها و رونوشت‌های ویدئویی بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو باعث می‌شود ویدئوی شما در جستجوها ظاهر شود و به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

وبلاگ خود را به عنوان یک برند بسازید

اگر باید در میان جمعیت برجسته شوید، باید وبلاگ خود را به عنوان یک برند ایجاد کنید. چگونه می توانید آن را انجام دهید؟ روابط عمومی را اجرا کنید و محتوای خود را تا آنجا که ممکن است شخصی سازی کنید، محتوایی که در درجه اول برای مردم ایجاد می شود.

تجربه کاربری برتر است  

طراحی اول از طریق تلفن همراه، زمان بارگذاری سریع و قالب های محتوا (ویدئوها و اینفوگرافیک ها) را در اولویت قرار دهید تا کاربران را به وب سایت خود هدایت و ماندگار نمایید. تخمین زده می شود که تا سال 2025، 7.296 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود داشته باشد. همانطور که قبلاً گفتیم، ساخت وب سایت های سازگار با موبایل باید یکی از مهم ترین عوامل در بهینه سازی آنها برای UX باشد.

اهمیت به روز رسانی هسته گوگل در سئو

اول، به روز رسانی های اصلی گوگل چیست؟ خوب، به زبان ساده، گوگل با ارتقای مداوم الگوریتم رتبه بندی خود، سلطه خود را در زمینه موتورهای جستجو حفظ می کند. تغییرات قابل توجه در الگوریتم آن به عنوان “به روز رسانی های هسته – Core Updates ” شناخته می شود.

این به روز رسانی های اصلی هر دو تا سه ماه یکبار اتفاق می افتد. هدف به‌روزرسانی‌های اصلی Google با تنظیم مجدد رتبه‌بندی وب‌ سایت‌های ایندکس شده ، افزایش ارتباط و کیفیت نتایج جستجوی آن است. هر بار که گوگل یک به‌روزرسانی اصلی را منتشر می‌کند، همه صفحات وب ایندکس شده در اینترنت را به دو صورت مثبت و منفی تحت تأثیر قرار می‌دهد. چرا؟ صرفاً به این دلیل که صفحاتی که به خوبی بهینه شده اند و پارامترهای به روز رسانی ها را برآورده می کنند عملکرد خوبی دارند و صفحاتی که عملکرد بدی ندارند.

ادامه این مقاله مربوط به آمار سئو در سال قبل است.

آمار سئو : 98 آمار مهم SEO برای سال 2023 (سهم بازار، روندها و موارد دیگر)…

به دنبال آمار سئو برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی خود هستید؟ ما به شما در مورد مهمترین آمار و پارامترهای سئو اطلاع رسانی می کنیم.

چشم انداز بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به طور مداوم در حال تغییر است. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی و هدایت ترافیک را از طریق جستجوی ارگانیک حفظ کنید، مهم است که از آخرین روندهای صنعت و بهترین شیوه‌ها مطلع باشید. و لذا برای آن به داده نیاز دارید.

در این جمع بندی از آمار SEO، وضعیت فعلی سئو را بررسی می کنیم و بینش های مبتنی بر داده را در مورد:

  • مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سئو

  • روندها و چالش های نوظهور سئو

  • ابزارهای SaaS که بر صنعت سئو تسلط دارند

  • معیارهای صنعت (CTR، ROI و غیره)

  • لینک سازی، جستجوی صوتی و دیگر شاخه های مهم سئو

  • به علاوه خیلی موارد بیشتر !

آماده اید ؟ اجازه بدید شروع کنیم!

انتخاب های برتر ویرایشگر – آمار SEO

انتخاب های برتر ویرایشگر - آمار SEO

انتخاب های برتر ویرایشگر – آمار SEO

  • جستجوی ارگانیک 53.3 درصد از کل ترافیک وب را تشکیل می دهد.
  • سئو چهارمین کانال بازاریابی محبوب است. (HubSpot)
  • 69 درصد از شرکت ها در سال گذشته روی سئو سرمایه گذاری کردند. این نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش یافته است. (HubSpot)
  • 64.6 درصد از متخصصان سئو در سال 2021 گفته اند که نتایج آنها نسبت به سال قبل موفق تر بوده است. (Search Engine Journal)
  • سئو بازگشت سرمایه تا 12.2 برابر هزینه اولیه ایجاد می کند (Terakeet)
  • گوگل با بیش از دو سوم سهم بازار (69.3٪) بر بازار موتورهای جستجوی جهانی تسلط دارد (Startup Bonsai)
  • صفحه ای از وب سایت که در رتبه اول در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرد، 32 درصد از کلیک ها را دریافت می کند. (Backlinko)
  • عناصر درون صفحه توسط 32.8 درصد از متخصصان سئو به عنوان مهمترین عامل طبقه بندی رتبه بندی شدند (Search Engine Journal)
  • Core Web Vitals توسط بیش از 36٪ از متخصصان سئو به عنوان مهمترین عامل رتبه بندی اضطراری در نظر گرفته شده است. (Search Engine Journal)
  • پیش بینی می شود که بازار نرم افزار سئو تا سال 2027 به 1.6 میلیارد دلار برسد. (Research And Markets)

مزایای سئو چیست؟

با نگاهی به مزایای اصلی سئو ، همانطور که در این آمار سئو نشان داده شده است، شروع کنیم:

مزایای سئو چیست

مزایای سئو چیست

  • سئو می تواند هزینه های جذب مشتری را تا 87.4 درصد در مقایسه با تبلیغات دیجیتال سنتی کاهش دهد. (Terakeet)
  • 70 درصد از بازاریابان فکر می کنند سئو در افزایش فروش موثرتر از PPC (Databox) (هزینه به ازای هر کلیک) است.
  • بر اساس یک مطالعه موردی، سئو می تواند بازدید ماهانه صفحه ارگانیک را تا 11.3 برابر در کمتر از 2 سال افزایش دهد. (Terakeet)
  • 53٪ از مصرف کنندگان در ایالات متحده گزارش می دهند که قبل از تصمیم گیری برای خرید، در مورد محصولات در موتور جستجو تحقیق می کنند (Google)
  • 60 درصد از بازاریابان می گویند سئو و سایر استراتژی های ورودی بهترین سرنخ ها را ارائه می دهند. (HubSpot)
  • 70٪ از سفرهای تجارت الکترونیک در SERP ها (BrightEdge) شروع می شود.
 [صفحات نتایج موتورهای جستجو (همچنین به عنوان “SERP” یا “SERPs” شناخته می شوند) پاسخ گوگل به درخواست جستجوی کاربر است.]
سایر زمینه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال

سایر زمینه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال

و این تمام مطلب نیست. بینش‌ هایی که از سئو جمع‌آوری می‌کنید می‌تواند به سایر زمینه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال شما نیز کمک کند. در حقیقت:

  • 78 درصد از بازاریابان می گویند که از بینش سئو برای کمک به تلاش های بازاریابی محتوای خود استفاده می کنند.
  • 68 درصد از بازاریابان می گویند که بینش سئو، کمپین های جستجوی پولی آنها را نشان می دهد.
  • 53 درصد می گویند که از بینش سئو در تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند.(BrightEdge)

محبوب ترین موتورهای جستجو کدامند؟

در اینجا 5 موتور جستجوی برتر جهان بر اساس آمارهای اخیر آورده شده است:

محبوب ترین موتورهای جستجو کدامند؟

محبوب ترین موتورهای جستجو کدامند؟

  • جای تعجب نیست که گوگل با اختلاف زیادی با سهم بازار 69.3% محبوب ترین موتور جستجو است.
  • بینگ با 13.85 درصد سهم بازار دومین موتور جستجوی محبوب جهان است.
  • Baidu با 12.78% سومین موتور جستجوی محبوب در جهان است. همچنین محبوب ترین موتور جستجو در چین است که بیشتر پایگاه کاربران آن را تشکیل می دهد.
  • یاهو با تنها 1.76 درصد سهم بازار در رتبه چهارم قرار دارد.
  • یاندکس با 1.19 درصد از سهم بازار جهانی در رتبه پنجم قرار دارد. با این حال، این محبوب ترین موتور جستجو در روسیه است که اکثر کاربران اینترنت آن در آنجا مستقر هستند.

ROI سئو چیست؟

آیا نمی دانید چه نوع بازدهی از تلاش های سئوی خود انتظار دارید؟ خوب، بیایید با خبر خوب شروع کنیم:

ROI سئو چیست

ROI سئو چیست

  • تقریبا نیمی (49٪) از بازاریابان می گویند که جستجوی ارگانیک بهترین بازگشت سرمایه را در بین تمام کانال های بازاریابی دارد. (Search Engine Journal)
  • ROI معمولی SEO چیزی بین 5 برابر تا 12.2 برابر هزینه بازاریابی است. این بر اساس مطالعات موردی است، اما هر شرکتی نتایج متفاوتی خواهد داشت، بنابراین ارائه یک بازگشت سرمایه به طور کلی «متوسط» SEO در سراسر این فرآیند دشوار است. (Terakeet)

خبر بد این است که اندازه گیری بازگشت سرمایه سئو بسیار سخت است. مدت زمان زیادی طول می کشد تا نتایج کمپین های سئوی خود را مشاهده کنید و ارزش پولی برای افزایش دید جستجو که به ارمغان می آورد، می تواند دشوار باشد.

چگونه عملکرد سئو را اندازه گیری کنم؟

در اینجا بیشتر بازاریابان در یک نظرسنجی اخیر عملکرد SEO خود را اندازه گیری می کنند:

چگونه عملکرد سئو را اندازه گیری کنم؟

چگونه عملکرد سئو را اندازه گیری کنم؟

  • موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی رایج ترین معیاری است که برای اندازه گیری عملکرد سئو استفاده می شود. 43.9٪ از پاسخ دهندگان مورد بررسی از آن استفاده کردند.
  • 32.8 درصد از پاسخ دهندگان به بازدید از صفحه برای اندازه گیری عملکرد سئو نگاه می کنند که آن را به دومین معیار محبوب تبدیل می کند.
  • 20.7 درصد سرنخ های واجد شرایط بازاریابی را برای تجزیه و تحلیل عملکرد سئو خود اندازه گیری می کنند و آن را به سومین معیار محبوب تبدیل می کنند.

آمار رتبه بندی

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به آمارهای جالب رتبه بندی سئو بیندازیم:

  • 32٪ از کل کلیک ها به نتایج رتبه اول در گوگل اختصاص داده می شوند. (Backlinko)
  • تقریبا 60 درصد از صفحاتی که در 10 موقعیت برتر گوگل قرار می گیرند حداقل 3 سال عمر دامنه دارند. (Ahrefs)
  • الگوریتم گوگل بیش از 200 عامل را برای تعیین موقعیت رتبه بندی بررسی می کند. (Backlinko)

برترین فاکتورهای رتبه بندی سئو چیست؟

آمار زیر نشان می دهد که کدام عوامل رتبه بندی به نظر متخصصان سئو مهم ترین هستند:

برترین فاکتورهای رتبه بندی سئو

برترین فاکتورهای رتبه بندی سئو

  • 32.8 درصد از متخصصان سئو فکر می کنند عناصر روی صفحه مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند. این شامل تگ های عنوان، توضیحات متا و غیره است.
  • 31٪ فکر می کنند رفتارهای ارگانیک کاربر (به عنوان مثال نرخ پرش و زمان در سایت) مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند.
  • 24.6 درصد تصور می کنند عمق و دقت محتوا بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارد.

سئو در چند سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

هر بار که گوگل به‌ روزرسانی الگوریتم خود را منتشر می‌کند، فاکتو رهای رتبه ‌بندی می‌توانند تغییر کنند. در اینجا نحوه انتظار بازاریابان برای تغییر چشم انداز سئو در آینده نزدیک آمده است:

سئو در چند سال آینده

سئو در چند سال آینده

  • 36.7 درصد از متخصصان سئو فکر می کنند که Core Web Vitals مهمترین عامل رتبه بندی در سال های آینده خواهد بود.
  • 25.4 درصد فکر می کنند که داده های ساخت یافته مهم ترین عامل سئوی نوظهور در چند سال آینده خواهد بود.
  • 25٪ فکر می کنند که EAT و منابع قابل اعتماد مهم ترین عامل اضطراری خواهد بود
  • 34.7 درصد از متخصصان سئو قصد دارند امسال بر روی تجربه کاربر تمرکز کنند.
[E-A-T—تخصص، اقتدار، و قابلیت اعتماد—اصولی است که رتبه ‌دهندگان کیفیت جستجوی گوگل از آن برای تعیین کیفیت و اثربخشی نتایج جستجو استفاده می‌کنند. ارزیاب ‌های کیفیت افرادی واقعی هستند که بر اساس دستور العمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو تعیین می‌کنند که نتایج جستجوی Google چقدر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.]

محبوب ترین استراتژی های سئو چیست؟

حال بیایید نگاهی بیندازیم که بر اساس داده‌های HubSpot، بازاریابان مورد بررسی بر روی کدام استراتژی‌ های SEO تمرکز دارند:

محبوب ترین استراتژی های سئو

محبوب ترین استراتژی های سئو

  • ۷۵ درصد از بازاریابان تاکتیک ‌های سئوی خود را «بسیار مؤثر» یا «خیلی مؤثر» ارزیابی کردند.
  • 71 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تاکتیک سئوی شرکت آنها تمرکز بر کلمات کلیدی استراتژیک است.
  • 50٪ گفتند که شرکت آنها روی بومی سازی SEO تمرکز کرده است.
  • 48 درصد گفتند که شرکت آنها بر روی بهینه سازی موبایل تمرکز کرده است.

آمار سئو در تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی بخش بزرگی از سئو است. در اینجا چند آمار کلید واژه جالب وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد:

آمار سئو در تحقیق کلمات کلیدی

آمار سئو در تحقیق کلمات کلیدی

  • 36.3 درصد از متخصصان سئو بیشتر وقت خود را صرف تحقیق در مورد کلمات کلیدی می کنند. این بیشتر از هر فعالیت سئو دیگری است.
  • بیشتر از 92 درصد از کلمات کلیدی کمتر از 10 جستجو در ماه دریافت می کنند.
  • بیش از 70 درصد از کلمات کلیدی با بیش از 10000 جستجو در ماه، 1 تا 2 کلمه هستند.
  • بیش از 60٪ از همه جستجوها از بخش کوچکی (حدود 0.16٪) از محبوب ترین کلمات کلیدی است.(Ahrefs)
  • کلمات کلیدی سوال حدود 8 درصد از پرس و جوهای جستجو را تشکیل می دهند.(Moz)

آمار سئو در مورد چالش ها

بزرگترین چالش هایی که بازاریابان سئو با آن روبرو هستند چیست؟ این چیزی است که آمار به ما می گوید:

  • 38.7 درصد از بازاریابان فکر می کنند SERP های صفر کلیک بزرگترین تهدیدی است که سئو با آن مواجه است.
  • 35.1 درصد فکر می کنند به روز رسانی های گوگل بزرگترین تهدید هستند.
  • 28.4 درصد فکر می کنند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بزرگترین تهدید هستند . (Search Engine Journal)
  • 65 درصد از متخصصان سئو 4 تا 6 ساعت در روز را صرف فعالیت های تحقیقاتی می کنند که نشان می دهد سئو بسیار وقت گیر است. (BrightEdge)

آمار دستمزد بازاریاب سئو

آیا نمی دانید که متخصصان سئو چقدر درآمد دارند؟ در اینجا مطالبی است که شما باید بدانید.

آمار دستمزد بازاریاب سئو

آمار دستمزد بازاریاب سئو

  • بیشتر متخصصان سئو بین 50،000 تا 74،000 دلار از هر گروه حقوقی دیگر درآمد دارند.
  • تنها 3.1 درصد از متخصصان سئو بیش از 200000 دلار درآمد دارند.
  • 17 درصد از سئوکارانی که بیش از 200000 دلار درآمد دارند بیش از 20 سال تجربه دارند.

آمار سئو ویدیو

وقتی بازاریابان به سئو فکر می کنند، اغلب به گوگل می اندیشند. اما در واقعیت، سئو برای همه پلتفرم های جستجو، از جمله پلتفرم های ویدئویی مانند یوتیوب اعمال می شود.

در اینجا چند آمار جالب سئو در مورد یوتیوب و ویدیوها آورده شده است:
  • یوتیوب پربازدیدترین پلتفرم جستجوی ویدیو (و دومین وب سایت پربازدید) در جهان با بیش از 35 میلیارد بازدید ماهانه است (Similarweb)
  • معیارهای تعامل (نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، بازدیدها) به شدت با موقعیت‌ های رتبه‌بندی YouTube مرتبط است. (Backlinko)
  • پست هایی که شامل ویدیو می شوند 157 درصد ترافیک جستجوی بیشتری ایجاد می کنند و بک لینک بیشتری کسب می کنند. (Search Engine People)

آمار سئوی محلی

اگر یک کسب و کار محلی دارید، ممکن است این آمار سئو محلی برای شما مفید باشد:

  • 46٪ از کل جستجوهای گوگل برای مشاغل محلی است. (Search Engine Roundtable)
  • 76 درصد از افرادی که در یک گوشی هوشمند به دنبال چیزی در نزدیکی خود می گردند، در نهایت در یک روز از آن بازدید می کنند. (Google)
  • Yelp در 92 درصد از جستجوهایی که شامل شهر و دسته بندی کسب و کار است، در پنج نتیجه برتر جستجوی گوگل قرار می گیرد.
  • کسب و کارهایی که حداقل 4 ستاره در «Google برای کسب و کار من» (GMB) دارند، به طور متوسط 11 درصد از کسب و کارهایی که چنین ستاره ای ندارند بالاتر هستند. (Fresh Chalk)

اندازه بازار نرم افزار سئو

بازار جهانی نرم افزار سئو چقدر بزرگ است؟ بیایید دریابیم.

  • در واقع بازار جهانی نرم افزار سئو تا سال 2020 حدود 626.5 میلیون دلار برآورد شده است.
  • پیش بینی می شود طی چند سال آینده با CAGR 14.4 درصد رشد کند و تا سال 2027 به 1.6 میلیارد دلار برسد. (Research And Markets)
  • طبق مطالعه Statista در مورد شرکت های پیشرو B2B SEO SaaS:
  • Semrush با درآمد سالانه 125 میلیون دلاری، پیشروترین ارائه دهنده نرم افزار از نظر درآمد است.
  • Scorpion با درآمد تکراری سالانه 106 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت.
  • Moz با درآمد تکراری 61 میلیون دلار سوم شد. (Statista)
  • محبوب ترین نرم افزار سئو

ارائه دهندگان نرم افزار فوق ممکن است از نظر درآمد رهبران بازار باشند، اما محبوب ترین ابزارهای مورد استفاده بازاریابان کدامند؟

محبوب ترین نرم افزار سئو

محبوب ترین نرم افزار سئو

در اینجا داده‌های HubSpot پیشنهاد می‌کنند:

  • 72 درصد از شرکت ها از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنند که آن را به متداول ترین ابزار سئو تبدیل می کند.
  • 49 درصد از کنسول جستجوی گوگل استفاده می کنند که آن را به دومین ابزار محبوب نرم افزار سئو تبدیل می کند.
  • 36٪ از Google Keyword Planner استفاده می کنند و آن را در رتبه سوم قرار می دهند.
  • 60 درصد از بازاریابان از 4-6 ابزار مختلف برای سئو استفاده می کنند. (BrightEdge)

آمار سئو در ایجاد لینک

لینک سازی (لینک بیلدینگ) و سئوی خارج از صفحه مدتهاست که به عنوان بخشی ضروری از ابزار ضروری سئو دیده می شود. اما آیا هنوز هم مانند گذشته در تقویت اقتدار و بهبود رتبه بندی موثر است؟

در اینجا چیزی است که بازاریابان فکر می کنند:

سئو در ایجاد لینک

سئو در ایجاد لینک

  • هنگامی که از بازاریابان پرسیده شد که لینک بیلدینگ چقدر در تاثیرگذاری بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک موثر است، آن را به طور متوسط 7.8/10 رتبه بندی کردند.
  • 94 درصد از بازاریابان فکر می کنند که بک لینک ها تا 5 سال دیگر همچنان یک فاکتور رتبه بندی گوگل خواهند بود.
  • 99 درصد از بازاریابان فکر می کنند که لینک بیلدینگ حداقل در برخی مواقع به طور مثبت بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. (Aira)

برای رتبه بندی به چند بک لینک نیاز دارم؟

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد تعداد بک لینک های مورد نیاز برای رتبه بندی وجود ندارد. همه چیز به کلمات کلیدی مورد نظر شما و رقابتی بودن آنها بستگی دارد. اما در اینجا برخی از آمارهای سئو بک لینک وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد هدف گذاری داشته باشید:

  • صفحاتی که در رتبه اول قرار می گیرند 3.8 برابر بیشتر از صفحات 2 تا 10 بک لینک دارند.
برای رتبه بندی به چند بک لینک نیاز دارم؟

برای رتبه بندی به چند بک لینک نیاز دارم؟

  • صفحات با رتبه برتر به طور متوسط بین 10 تا 100 بک لینک دارند.(Backlinko)
  • صفحات با رتبه برتر تمایل دارند بک لینک های خود را 5٪ -14.5٪ در ماه افزایش دهند (Ahrefs)
  • حدود دو سوم (66.3٪) صفحات هیچ بک لینکی ندارند. (Ahrefs)

بهترین روش لینک سازی چیست؟

در اینجا برخی از روش ‌های لینک ‌سازی هستند که بر اساس نظرسنجی uSERP بهترین نتایج را ارائه می‌دهند:

  • از نظر 12.5 درصد از بازاریابان، بازاریابی محتوا بهترین روش ایجاد لینک است.
  • پست مهمان (Guest posting) دومین روش ایجاد لینک است که 11.7 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی می گویند که بهترین نتایج را ارائه می دهد.
  • تبادل لینک سوم شد و 10.9 درصد از بازاریابان قوی ترین نتایج را از این روش گزارش کردند.

توجه: «بازاریابی محتوا» در این زمینه به فرآیند انتشار محتوای با کیفیت بالا اشاره دارد که پیوندها را به صورت ارگانیک به دست می آورد. (uSERP)

محبوبیت بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی لینک ‌سازی در گزارش اخیر وضعیت لینک‌سازی Aira نمایان شد. آنها از بازاریابان پرسیدند که تکنیک استفاده از لینک بیلدینگ چیست و مانند uSERP، متوجه شدند که اکثر افراد بازاریابی محتوا را نام می برند . در اینجا چه چیز دیگری یافتند:

  • 68 درصد از بازاریابان از بازاریابی محتوا برای تولید لینک استفاده می کنند.
  • 54٪ از تجزیه و تحلیل رقبا برای هدف قرار دادن پیوندهای رقبای خود استفاده می کنند.
  • 47٪ بر روی پست مهمان تمرکز می کنند.
  • 46 درصد از روابط عمومی واکنشی برای ساخت لینک استفاده می کنند.
  • 39٪ کمپین های broken link-building را اجرا می کنند. (Aira)

بهترین ابزار لینک سازی چیست؟

Aira همچنین از بازاریابان پرسید که از چه ابزارهایی برای ایجاد لینک استفاده می کنند. این چیزی است که نتایج نشان می دهد:

بهترین ابزار لینک سازی

بهترین ابزار لینک سازی

  • Ahrefs محبوب ترین ابزار لینک سازی است. 82 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از آن استفاده می کنند.
  • Google Sheets دومین پاسخ متداول بود که 60٪ از بازاریابان مورد بررسی گفتند که از آن استفاده کرده اند.
  • Semrush با 56 درصد از پاسخ ها سوم شد.
  • سایر ابزارهای محبوب که در این نظرسنجی برجسته شده اند عبارتند از HARO (42%)، Screaming Frog (36%) و Moz (31%).

چند نفر از جستجوی صوتی استفاده می کنند؟

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی یک روند نوظهور سئو است. در اینجا برخی از آمارها وجود دارد که برخی از ابهامات این صنعت رو به رشد را روشن می کند:

  • 27.5 درصد از جمعیت آنلاین جهان از جستجوی صوتی استفاده می کنند. (Think with Google)
  • 58.6٪ از شهروندان ایالات متحده از جستجوی صوتی (Voicebot) استفاده کرده اند.
  • جستجوی صوتی دومین روش محبوب جستجوی تلفن همراه است. (Search Engine Land)

چگونه برای جستجوی صوتی بهینه سازی انجام دهیم؟

چگونه برای جستجوی صوتی بهینه سازی انجام دهیم؟

چگونه برای جستجوی صوتی بهینه سازی انجام دهیم؟

در اینجا چند آمار جستجوی صوتی آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید تا بهترین شانس را برای رتبه بندی داشته باشید:

  • متوسط صفحه نتیجه جستجوی صوتی 52٪ سریعتر از صفحات جستجوی معمولی بارگیری می شود (تقریباً 4.6 ثانیه). این نشان می دهد که سرعت بارگذاری صفحه یک عامل مهم رتبه بندی جستجوی صوتی است.
  • صفحاتی که برای جستجوی صوتی رتبه بندی می شوند، به طور متوسط 44 توییت و 1200 اشتراک گذاری فیس بوک دارند. این نشان می‌دهد که سیگنال‌ های اجتماعی ممکن است یک عامل رتبه‌ بندی مهم برای جستجوی صوتی باشند.
  • میانگین صفحه نتایج جستجوی صوتی دارای امتیاز رتبه بندی دامنه 76.8 (یعنی اعتبار بسیار بالا) است. این نشان می دهد که اعتبار وب سایت ممکن است یک عامل مهم رتبه بندی جستجوی صوتی باشد.
  • صفحاتی که برای جستجوهای صوتی رتبه بندی می شوند، به طور متوسط 2312 کلمه هستند. این نقطه شیرینی است که می‌توانید به دنبال آن باشید تا شانس خود را برای رتبه‌بندی برای این نوع پرس و جوها به حداکثر برسانید.

آمار سئو: سخن نهایی

از همه این داده ها چه می توانیم بیاموزیم؟ چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی خود استفاده کنید.

سئو همچنان مانند همیشه مهم است. و همانطور که احتمالاً انتظار داشتید، گوگل همچنان موتور جستجویی است که باید روی آن تمرکز کرد. اما بینگ را فراموش نکنید – هنوز هم می تواند نتایج خوبی داشته باشد.

اکثر بازاریابان موافق هستند که جستجوی ارگانیک بهترین بازگشت سرمایه را در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی دارد، اما اندازه گیری آن دشوار است. با این حال، ابزارهای گزارش سئو می توانند کمک کنند.

همچنین، اسناد یک چالش کلیدی است که در همه کانال‌های بازاریابی مشترک است.

On-page ، رفتار کاربر، و عمق/دقت محتوای شما فاکتورهای مهم رتبه بندی هستند، اما لینک ها را فراموش نکنید. بک لینک ها هنوز هم ارز وب هستند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی بخش مهمی از فرآیند سئو است و می تواند باعث موفقیت بلندمدت محتوای شما شود. بنابراین مطمئن شوید که هر مقاله ای را که منتشر می کنید با تحقیق کلمات کلیدی اطلاع دهید. با انتخاب های خود استراتژیک باشید. روی کلمات کلیدی غیر قابل رقابت تمرکز کنید اما کلمات کلیدی رقابتی تر را نادیده نگیرید.

و مطمئن شوید که راه های دیگری برای برجسته کردن محتوای خود در نظر بگیرید. یکی از آمارهایی که قبلاً به شما نشان دادیم نشان می دهد که پست های دارای ویدیو 157٪ ترافیک جستجوی بیشتری دارند و تمایل به کسب لینک بیشتر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *